آشنایی با خواص اسفناج

اسفناج را باید یک سبزی همه فن حریف نامید. خواص اسفناج برای اعضای داخلی بدن و سلامت و زیبایی پوست و لاغری در کنار درمان بیماری های مختلف بخشی از دنیای خاصیت اسفناج است.
شنبه، 14 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با خواص اسفناج
کالری اسفناج مانند دیگر سبزی‌ها اندک است اما میزان فیبر آن فراوان و حدود دو برابر سبزیجات دیگر است. این سبزی منحصر به فرد را هم می‌توانید به صورت خام و تازه مصرف کنید و هم با استفاده از آن یک سوپ اسفناج خوشمزه و هیجان انگیز آماده کنید. ماست و اسفناج که به نام بورانی اسفناج نیز شناخته می‌شود یکی دیگر از مواد غذایی جذاب برای سفر‌ه‌های ایرانی است. در تمام فصل‌های سال می‌توانید اسفناج تازه را پیدا کنید، اما اسفناج‌های که در بهار عرضه می‌شوند طعم و عطر دیگری دارند.


کالری اسفناج خام چقدر است؟

هر ۱۰۰ گرم اسفناج خام حاوی ۲۳ کالری است.

آشنایی با خواص اسفناج


کالری اسفناج پخته چقدر است؟

هر ۱۰۰ گرم اسفناج پخته حاوی ۴۰ کالری است.

آشنایی با خواص اسفناج


سوپ اسفناج چند کالری دارد؟

هر ۱۰۰ گرم سوپ اسفناج حاوی ۳۰ کالری است.

آشنایی با خواص اسفناج


معرفی خواص اسفناج

خواص اسفناج بسیار زیاد است. این سبزی سرشار از ویتامین و مواد معدنی بودن و ضد سرطان است. در اینجا برخی از مهم‌ترین خواص اسفناج را برای آشنایی بیشتر ارائه کرده‌ایم.

۱. اسفناج و لاغری
برخی از افراد به دلیل پرخوری اضافه وزن پیدا می‌کنند. در طرف مقابل کسانی هستند که پرخوری ندارند، اما ریزه خواری و ناخنک زدن مانع از کاهش وزنشان می‌شود. اسفناج یک ماده غذایی سرشار از فیبر است. فیبر موجود در اسفناج شما را سیر نگه می‌دارد و نمی‌گذارد پرخوری یا ریزه خواری کنید. این ماده غذایی مانع از بروز مشکلات گوارشی مانند یبوست می‌شود؛ بنابراین برای یک رژیم غذایی سالم و کارآمد می‌توانید اسفناج را در نظر داشته باشید.

۲. کاهش خطر ابتلا به سرطان
سرطان همیشه در کمین است. برای پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان باید میوه‌ها و سبزیجات تازه مصرف کنید. اسفناج یکی از مواد غذایی است که تأثیر قابل توجهی روی کاهش خطر ابتلا به سرطان دارد. آنتی‌ اکسیدان‌ها و فلاونوئید‌های موجود در این ماده غذایی، مانع از نفوذ رادیکال‌های آزاد موجود در هوا به درون بدن می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف اسفناج تأثیر قابل توجهی روی پیشگیری و درمان سرطان معده، سرطان پوست و سرطان پروستات داشته است.

۳. افزایش قدرت بینایی
برای افزایش قدرت بینایی باید میوه‌ها و سبزی‌هایی را مصرف کنید که ویتامین A دارند. اسفناج یکی از سبزیجات غنی از ویتامین A است. این ماده غذایی بینایی را تقویت می‌کند. همچنین مصرف اسفناج خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند آب مروارید یا سایر بیماری‌های مربوط به چشم‌ها را کاهش می‌دهد.

۴. تقویت سیستم ایمنی بدن
برای پیشگیری و درمان بیماری‌های عفونی، اسفناج بخورید. اسفناج دارای ویتامین C بوده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. با مصرف اسفناج، گلبول‌های سفید قدرت بیشتری برای مقابله با میکروب‌ها و عوامل به وجود آورنده عفونت به دست خواهند آورد.

۵. پاک‌سازی کبد
تحقیقات نشان می‌دهد که اسفناج تازه پاک‌سازی کبد را به بهترین نحو انجام می‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌ها و آب موجود در این ماده غذایی سبب بهبود عملکرد کبد شده و روی درمان بیماری کبد چرب مؤثر است. کسانی که کبد چرب دارند با مصرف اسفناج تازه در طول روز می‌توانند بیماری‌شان را کنترل کرده و بهبود پیدا کنند.

۶. روشن و درخشان شدن پوست
آیا ماسک‌های مختلف را برای روشن شدن پوستتان امتحان کرده‌اید و نتیجه نگرفته‌اید؟ ما به شما پیشنهاد می‌کنیم این بار ماسک اسفناج را امتحان کنید. استفاده از اسفناج تازه برای ماسک، پوست را روشن و شفاف می‌کند. این ماده غذایی حاوی ویتامین K و فولات است. این دو ماده درخشندگی و شفافیت را برای پوست بدن به ارمغان می‌آورند.

۷. درمان آکنه و جوش
آکنه یا جوش مشکلی است که اغلب افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. برای از بین بردن آکنه می‌توانید از اسفناج کمک بگیرید. خوردن اسفناج پوست را پاک‌سازی کرده و مانع از ایجاد آکنه می‌شود. همچنین می‌توانید از ماسک اسفناج برای کاهش جوش و جای آن استفاده کنید. برای این کار کافی است مقداری اسفناج را له کرده و روی پوست بگذارید. پس از ۱۰ دقیقه می‌توانید صورتتان را بشویید. با تکرار این عمل می‌توانید از شر جوش‌های مزاحم راحت شوید.


سخن آخر

اسفناج یکی از سبزیجات مفید است که در سبد غذایی ایرانی‌ها دیده می‌شود. خورش آلو اسفناج و بورانی اسفناج در سفره مردم ما جایگاه ویژه‌ای دارند. کالری اسفناج کم است به طوری که هر ۱۰۰ گرم تازه آن، حاوی ۲۳ کیلوکالری انرژی است. همین موضوع سبب شده که این سبزی به برنامه‌های رژیم لاغری نیز راه پیدا کند. با خوردن اسفناج احساس سیری طولانی مدت خواهید داشت و به خوبی می‌توانید ویتامین‌های لازم را به بدنتان برسانید. اسفناج برای رشد مو‌ها و شفافیت پوست نیز مفید است؛ بنابراین اگر می‌خواهید همیشه جوان بمانید، حتماً مصرف اسفناج را در برنامه غذایی خود جای دهید. طبع این ماده غذایی سرد است و باید پس از خوردن آن مقداری گردو، خرما یا ماده غذایی با طبع گرم نوش جان کنید.


منبع: سایت ستاره


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.