با پیری طبیعی بیشتر آشنا شویم

هیچ فردی از پیری طبیعی در امان نیست . این امر در زندگی همه ی افراد با گذر زمان رخ خواهد داد تنها می توان با تغییر سبک زندگی به حالت ایده آل روند ابتلا به علائم آن را به تاخیر انداخت تغذیه ی سالم و ورزش دو نکته ی بسیار مهم در برابر پیری طبیعی است.
شنبه، 21 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: کیمیا صادقی گرمارودی
موارد بیشتر برای شما
با پیری طبیعی بیشتر آشنا شویم
پیری طبیعی یک روند طبیعی است که در بدن رخ می دهد . در این بخش از مقاله سعی داریم به طور کلی بررسی کنیم که آیا استفاده از  روش و یا راهکارهای مناسب می تواند روند پیری طبیعی را تحت کنترل قرار دهد یا نه؟ اگر چه آرزوی انسان آن است ک روشی برای پیشگیری کامل از پیری طبیعی به دست اورد ولی امکان این حادثه می توان گفت غیر ممکن است در حال حاضر به وجود پیشرفت های عظیم در علم و تکنولوژی انسان نتوانسته است راهکاری برای جلوگیری از پیری به دست آورد و به نظر می رسد این آرزو هیچ گاه تحقق نخواهد یافت دلیل این امر آن است که آنتروپی جهان در حال افزایش است و زمانی که ثابت ود مرگ صورت می گیرد هیچ گاه این معیار موجود در علم شیمی منفی نخواهد بود برای گذر زمان و این به این معنا است که راهی برای جلوگیری از پیر شدن موجود نیست.

با پیری طبیعی بیشتر آشنا شویم

در ادامه سعی کرده ایم برخی از راهکارهای مطلوب برای پیشگیری پیری طبیعی ارائه دهیم البته یاد اور ان باشیم همه ی موارد یاد شده  فقط می تواند نشانه های پیری را به تعویق بیندازد ولی نمی تواند به طور کامل مانع آن شود.  توانایی و قدرت بدن انسان ها و البته شرایط زندگی هر فردی نیز متغیر می باشد به همین دلیل است که در فردی علائم پیری بیشتر از دیگری رخ می دهد در حالیکه در همه ی افراد اینطور نیست. با در نظر گرفتن این موضوع می توان به روش های خاص برای  به تعویق انداختن پیری طبیعی دست یافت.
 

علل پیری طبیعی

علل پیری طبیعی عوامل مختلفی است که تاکنون اثبات نشده ه این عوامل علل پیری است یا نتیجه ی پیری . با گذر زمان بدن توانایی و مقاومت خود را از دست می دهد در این راستا نشانه های پیری در فرد آشکار می شود. جالب است بدانید در یک گزارش کلی که بر اساس تحقیقات مختلف انجام شده است پیری را به عنوان یک روند طبیعی برای رشد و تکامل انسان در نظر گرفتند.

عوامل مختلفی در روند پیری دخیل است و در این راستا برخی از عوامل به ویژه عوامل محیطی تا حدودی می تواند قابل کنترل باشد. زمانی که امید به زندگی در فرد افزایش می یابد و اصول و سبک زندگی سالمی را دنبال می کند تا حدی  قابل ملاحظه ای می تواند از پیر شدن زودهنگام دور بماند. مکانیسم‌های خاص داخل سلولی در بدن با گذر زمان تغییر می کند و این عوامل می تواند به طور جدی پیری را تحت کنترل قرار دهد. با این توصیف به نظر می رسد اگر به مکانیسم سلول های بدن دست یابیم می توانیم روند آنها را به طور دلخواه تغییر دهیم. در هر لحظه واکنش های پیچیده ای در بدن رخ می دهد که ما هنوز از بسیاری از آنها غافل هستیم .
 

سلامت بدن در مقابل پیری طبیعی

در مقابل پیری طبیعی می توانیم با روش های خاص و البته بسیار ساده سلامت خود را کنترل کنیم از جمله :

مغز و تاثیر آن در روند پیری: سعی کنید همواره با مهارت های خاص مغز خود را فعال نگه دارید کتاب بخوانید در برخی از بازی های ذهنی مشارکت داشته باشید به قدر کافی ورزش کنید ورزش به طور قابل ملاحظه می تواند هوشیاری شما را تقویت کند

چشم و گوش ها در روند پیری طبیعی :  از گوش دادن به موسیقی با صدای بلند و یا قرار  گرفتن در محیط هایی با فرکانس نور زیاد یا کم پرهیز کنید هر کدام از موارد یاد شده توانایی گوش و چشم شما را از بین می برد به همین دلیل است که با افزایش سن شاهد آن هستیم که فرد دچار زوال در چشم و گوش خود است

پوست شما و روند آن در پیری طبیعی:  از پوست خود با استفاده از کرم های مرطوب کننده مراقبت کنید به کار بردن برخی از ماسک های آماده شده از مواد طبیعی را در اولویت خود قرار دهید. صابون های ملایم و متناسب با پوست خود را انتخاب کنید هنگام شستن ظرف حتما از دستکش استفاده کرده و از آب داغ و یا خیلی سرد برای شستن دست ها استفاده نکنید.

استخوان ، مفاصل و ماهیچه ها در روند پیری طبیعی : با گذر زمان که شما پیر می شوید استخوان ها ضعیف شده و دیگر عملکرد قبلی خود را نخواهند داشت و حتی ممکن است به برخی از بیماری های مربوط به استخوان از جمله آرتروز نیز گرفتار شوید. برای افزایش مقاومت استخوان ها حتما ورزش کنید در این حالت انعطاف کافی خواهید داشت. کلسیم یکی از اصلی ترین نیاز های استخوان می باشد به همین دلیل استفاده از مواد حاوی کلسیم را فراموش نکنید.
 
با پیری طبیعی بیشتر آشنا شویم


پیشگیری از پیری طبیعی

پیشگیری از پیری طبیعی تنها به معنی تعویق انداختن پیری  می باشد در نظر داشته باشید که هیچ درمان یا راه چاره ای برای پیری موجود نیست یا به عبارت بهتر تاکنون هیچ روشی برای جلوگیری کامل از پیری به دست نیامده است. از جمله مهمترین راهکارهای پیشگیری از پیری طبیعی آن است که سبک زندگی خود را به یک سبک ایده آل نزدیک کنیم و تنش های زندگی را به دور بیندازیم. استرس و اضطراب از دلایل اصلی پیری می باشد که با وجود آنکه همه ی ما از آن آگاه هستیم ولی از این روش غافل مانده ایم.

از مهمترین راهکارها برای پیشگیری از پیری طبیعی :
• نوشیدن آب
• کاهش مصرف قند
• استفاده از ضد آفتاب
• خواب مناسب
• لباس مناسب
• ورزش کردن
• سیگار ممنوع
• چکاپ
• آنتی اکسیدان ها
• امگا۳
• پوستی مرطوب داشته باشید
• الکل ممنوع
• مدیتیشن و مراقبه
• رابطه جنسی مناسب
• عسل
• پیشگیری از بروز لکه های پوستی
• ویتامین c
است. از پیر شدن نترسید بلکه به جای آن سعی کنید لذت ببرید. پیری در زندگی همه ی افراد رخ می دهد و هیچ کس قرار نیست برای همیشه زنده بماند با در نظر گرفتن راهکارهای بالا می توانید مدت زمان رخ دادن آن را به تاخیر بیندازید . حساسیت بیش از حد در این مورد می تواند به پیری زود رنج منجر گردد. از زندگی لذت ببری دما هیچگاه نخواهیم دانست که زندگی ارزش لنگان لنگان رفتن را هم دارد  مگر آنکه آن را از دست دهیم.  مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز را به طور  صحیح استفاده کنید در این حالت بدن مقاومت لازم خود را خواهد داشت در نظر داشته باشید.
 

نکات دانستنی در مورد  پیری طبیعی

از پیر شدن نترسید این امر طبیعی است که در زندگی هر فردی رخ می دهد و اگر فردی قرار است پیر نشود یعنی طول عمر او نیز زیاد نخواهد بود . با این توصیف پیری طبیعی برای طول عمر زیاد ضروری است. توجه و داشتن حساسیت بیش از حد برای این موضوع با گذر زمان سبب ایجاد استرس بیش از حد در فرد می شود و این امر نیز به گونه ای پیری زودرس را تقویت می دهد به همین دلیل بهترین گزینه آن است که از زندگی لذت ببرید و به مسائل پیری به عنوان یک مشکل نگاه نکنید.

افرادی که در آنها نشانه های پیری دیرتر نمایان می شود بدون تردید از یک زندگی شاد و البته با افکار مثبت برخوردار هستند. داشتن افکار مثبت و دیدن نیمه ی پر لیوان می تواند راهکار بسیار مناسبی برای پیشگیری و به تعویق انداختن  پیری طبیعی در نظر گرفته می شود.


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما