دستور پخت فوسیلی گندم کامل با راگوی گوشت گاو

فوسیلی یا فسیلی نوعی پاستای فرم‌دار ایتالیایی است که بلند، ضخیم و مارپیچ‌مانند بوده و می‌تواند طولی بین ۱.۵ تا ۱۲ اینچ داشته باشد. فوسیلی را گاه اسپاگتی پیچ‌خورده نیز می‌نامند.
دوشنبه، 23 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت فوسیلی گندم کامل با راگوی گوشت گاو

طرز تهیه فوسیلی گندم کامل با راگوی گوشت گاو

مناسب برای 6 نفر

306 کالری

این سس که شامل گوشت چرخ‌ کرده و لذیذ گاو است، یک جفت مناسب برای پاستای گندم کامل می‌ باشد. ما گوشت گاو خالص را با قارچ تکمیل کرده‌ ایم تا یک سس غلیظ و گوشتی با حداقل مقدار چربی اشباع داشته باشیم.
 
زمان آماده سازی 
30 دقیقه
 
زمان پخت 
60 دقیقه
 
مواد لازم
گوشت گاو ۲۲۰ گرم

روغن زیتون ۱ قاشق چایخوری

هویج ۲ عدد

پیاز ۱ عدد

ساقه‌ کرفس ۱ عدد

قارچ کوچک قهوه‌ ای ۱۷۰ گرم

سیر ۲ حبه

گوجه‌ فرنگی ۸۰۰ گرم

دانه‌ رازیانه ۱ تا ۲ قاشق چایخوری

فلفل قرمز تکه های بزرگ

نمک یک‌ چهارم قاشق چایخوری

فوسیلی گندم ۳۵۰ گرم

جعفری ۲ قاشق غذاخوری

پنیر پارمسان ۶ قاشق غذاخوری
 
مراحل پخت
1. گوشت گاو را در یک تابه‌ بزرگ روی شعله‌ متوسط – بالا بپزید تا قهوه ای شود. تکه‌ های درشت را با قاشق چوبی خرد کنید (حدود ۴ تا ۵ دقیقه). آن را در یک صافی یا الک بریزید و چربی‌ اش را بگیرید.

2. روغن را در یک تابه روی شعله‌ متوسط – بالا گرم کنید. هویج، پیاز و کرفس را اضافه کنید و بپزید. گاهی بهم بزنید تا پیازها نرم شوند و شروع به قهوه‌ ای شدن کنند (۴ تا ۵ دقیقه). قارچ و سیر را اضافه کرده، شعله را روی متوسط بگذارید و گاهی بهم بزنید تا قارچ‌ ها شروع به نرم شدن کنند (۳ تا ۴ دقیقه).

3. گوجه‌ فرنگی‌ ها را اضافه کرده و با یک گوشت‌ کوب له کنید.دانه‌ های رازیانه، فلفل قرمز، نمک و گوشت را بریزید. بگذارید آرام بجوشد. شعله را پایین بیاورید، سر ظرف را بگذارید و گاهی بهم بزنید تا سس کمی غلیظ شود و مزه‌ ی چاشنی‌ ها به خورد آن برود (حدود ۳۰ دقیقه).

4. در این حین، یک قابلمه‌ بزرگ آب را به جوش بیاورید و کمی نمک به آن اضافه کنید. پاستا ها را درون قابلمه بریزید و حدود ۹ تا ۱۱ دقیقه یا طبق دستورالعمل روی بسته بپزید تا نرم شوند. آنها را در آبکش بریزید تا آب اضافی‌ شان خارج شود و سپس در بشقاب بکشید و روی آنها سس بریزید. در صورت تمایل مقداری جعفری روی آن بپاشید. پنیر پارمسان را در یک کاسه‌ جداگانه در کنار پاستا سرو کنید.
 
نکته ۱
نکته برای آماده‌ سازی از قبل، سس را تا مرحله‌ ی ۳ آماده کنید. روی آن را بپوشانید و تا ۲ روز در یخچال یا تا ۳ ماه در فریزر قرار دهید.
 
نکته ۲
اگر قرار است غذا را فقط برای ۲ یا ۳ نفر سرو کنید، نصف سس را با ۱۷۰ گرم پاستای پخته مخلوط کنید و باقی سس را فریز نمایید. اگر غذا را برای بیش از ۶ نفر سرو می‌ کنید یا در آشپزی مهارت دارید، می‌ توانید به راحتی مواد تشکیل‌ دهنده‌ سس را دوبرابر کنید.
 
نکته ۳
پختن پاستا به شیوه‌ ای که کاملا پخته نشود (آل دنته) و زیر دندان بیاید، باعث می‌ شود که شاخص گلیسمی پایین‌ تری نسبت به پاستای کاملا پخته داشته باشد و بعلاوه، پاستای گندم کامل نسبت به انواع سفید آن بهتر است.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.