دستور پخت سالمون عسل و سیر

اگر از طرفداران غذاهای دریایی به‌ ویژه ماهی‌ ها هستید، حتماً ماهی سالمون را می‌ شناسید. یکی از مغذی‌ ترین گوشت‌ های سفید، گوشت ماهی سالمون است. در این مقاله با طرز تهیه ماهی سالمون عسل و سیر آشنا می‌شوید.
سه‌شنبه، 24 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت سالمون عسل و سیر

طرز تهیه سالمون عسل و سیر

مناسب برای 4 نفر

222 کالری

یک ماریناد ساده از سس سویا، عسل و سیر، به‌راحتی مقدار زیادی عطر و طعم به سالمون اضافه می‌ کند.

فقط چند ماده‌ی تشکیل‌ دهنده، این دستور سریع و خوشمزه را برای شب‌ هایی که سرتان شلوغ است، ایده‌ آل می‌ کند. آن را با برنج قهوه‌ ای یا کینوآ و سالاد سبزیجات سرو کنید.
 
زمان آماده سازی 
15 دقیقه
 
زمان پخت 
40 دقیقه
 
مواد لازم
تاماری ۲ قاشق غذاخوری

آب لیمو ۲ قاشق غذاخوری

عسل ۱ قاشق غذاخوری

روغن کنجد ۱ قاشق غذاخوری

سیر ۱ حبه

فیله‌ سالمون یک‌ و یک چهارم پوند

نمک یک چهارم قاشق چایخوری

گشنیز ۱ قاشق غذاخوری
 
مراحل پخت
1.تاماری یا سس سویا، آب لیمو، عسل، روغن کنجد و سیر را در یک کاسه‌ کوچک باهم مخلوط کنید. تکه‌ های سالمون و ۳ قاشق غذاخوری از مخلوط تاماری را در یک کیسه‌ پلاستیکی زیپ‌ دار بریزید (مخلوط تاماری باقی‌ مانده را برای سس کنار بگذارید). پلاستیک حاوی سس و سالمون را به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید و گاهی زیر و رو کنید.

2.برویلر را با درجه‌ بالا گرم کنید و رک را در طبقه‌ سوم فر از بالا قرار دهید. یک سینی فر بزرگ و لبه‌ دار را با فویل بپوشانید و روی فویل، روغن اسپری نمایید.

سالمون را از کیسه بیرون بیاورید و در سینی فر قرار دهید. ماریناد باقی‌ مانده در کیسه را روی سالمون بریزید و سپس مقداری نمک بپاشید.

تا زمانی که سالمون کاملا پخته شود، آن را کباب کنید.بسته به ضخامت تکه‌ ها از ۵ تا ۸ دقیقه. روی آن گشنیز بپاشید و با سس تاماری کنار گذاشته، سرو کنید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.