دستور پخت پنکیک پفی سیب در فر

اگر تا به حال پنکیک نخورده اید حتماً حتماً باید آن را امتحان کنید. چرا؟ خب، چون هم فوق العاده خوشمزه است و هم فوق العاده آسان و حتی به فر یا وسیله خاصی هم احتیاج ندارد. در ادامه طرز تهیه پنکیک پفی سیب در فر را برای شما آورده ایم. نوش جان.
سه‌شنبه، 24 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت پنکیک پفی سیب در فر

طرز تهیه پنکیک پفی سیب در فر

ادویه‌ پای سیب، مخلوطی از دارچین، جوز، فلفل فرنگی و میخک یا زنجبیل است. اگر به ادویه‌ پای سیب دسترسی ندارید، می‌توانید بجای آن از دارچین و مقداری میخک در دستور استفاده کنید.
 
زمان آماده سازی
25 دقیقه
 
زمان پخت
45 دقیقه
 
مواد لازم
کره ۱/۵ قاشق غذاخوری

تخم‌ مرغ ۳ عدد

آرد نصف فنجان

شیر بدون چربی نصف فنجان

ادویه‌ پای سیب ۱/۴ قاشق چایخوری

نمک یک‌ هشتم قاشق چایخوری

اسپری روغن به میزان لازم

سیب ۲ عدد

شکر قهوه‌ ای ۴ قاشق غذاخوری

آب ۱ لیوان

نشاسته‌ ذرت ۱٫۵ قاشق چایخوری

وانیل نصف قاشق چایخوری
 
مراحل پخت
1.فر را از قبل تا ۴۰۰ درجه‌ فارنهایت گرم کنید. ۱ قاشق کره را در یک تابه‌ ۱۰ اینچی بریزید و بمدت ۳ تا ۵ دقیقه یا تا زمانی که آب شود، در فر قرار دهید.

در این حین برای درست کردن خمیر تخم‌ مرغ‌ ها، آرد، شیر، ادویه‌ ی پای سیب و نمک را در یک کاسه‌ متوسط با هم مخلوط کنید تا یک دست شود. فورا مخلوط را در تابه‌ داغ بریزید و ۲۰ تا ۲۵ دقیقه یا تا زمانی که پف کند و برشته شود، بپزید.

2.در این حین، یک قابلمه‌ متوسط گرم‌ نشده را با اسپری روغن چرب کنید و روی حرارت متوسط گرم نمایید. برش‌ های سیب، شکر قهوه‌ ای و آب را اضافه کرده و ۴ تا ۶ دقیقه یا تا زمانی که سیب‌ ها قهوه‌ ای طلایی و نرم شوند، بپزید. گاهی بهم بزنید.

3.کمی قبل از آنکه پنکیک آماده شود، سس کارامل را درست کنید در یک قابلمه‌ کوچک، شکر قهوه‌ ای و نشاسته‌ ذرت را بریزید و به آن آب اضافه کنید.

اجازه دهید روی شعله‌ متوسط به جوش بیاید و دائما بهم بزنید. ۳ دقیقه بدون گذاشتن سر قابلمه بجوشانید. سپس آن را از روی حرارت بردارید و کره و وانیل را اضافه کنید.

4.مخلوط سیب را روی پنکیک بریزید. سس کارامل را روی آن بپاشید و سپس برش بزنید.
 

نکته ۱ 

دانه‌ ها و قسمت سفت وسط سیب بیرون آورده و برش داده شود.
 

نکته 2

جایگزین‌ های شکر بجای شکر قهوه‌ ای بکار رفته در پنکیک می‌ توانید از جایگزین‌ های شکر استفاده کنید. دستورالعمل‌ های روی بسته‌ بندی محصول را بخوانید تا از مقدار محصولی معادل ۲ قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای استفاده نمایید.
 

نکته ۳

ما استفاده از جایگزین شکر را بجای شکر قهوه‌ ای بکار رفته در سس کارامل توصیه نمی‌ کنیم. می‌ توانید بجای درست کردن سس کارامل از نصف فنجان سس کارامل آماده‌ بدون شکر استفاده کنید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.