ساتای اردک با سس بادام زمینی

ساتای در زبانهای اندونزیایی و مالایی به غذایی گفته می‌شود که شامل گوشت کبابی به سیخ کشیده شده و چاشنی زده همراه با سس است.ساتای ممکن است از تکه یا قطعات گوشت جوجه، گوشت گوسفند، گوشت گاو، گوشت خوک، ماهی یا سایر گوشت‌ها یا توفو تشکیل شود.
چهارشنبه، 25 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ساتای اردک با سس بادام زمینی

طرز تهیه ساتای اردک با سس بادام زمینی

مناسب برای 20 نفر

125 کالری

این کاناپه‌های خوشمزه، فینگر فودها را از سادگی معمول‌شان خارج می‌کنند.
 
زمان آماده سازی
20 دقیقه
 
زمان پخت
10 دقیقه
 
مواد لازم
شکر قهوه‌ ای تیره یا شکر پالم ۵۰ گرم

سس سویا ۱۰۰ میلی‌لیتر

آب گیلاس ۱۰۰ میلی‌لیتر

انیسون ستاره‌ای ۲ عدد

چوب دارچین ۱ عدد

فلفل چیلی بلند، از وسط نصف‌شده ۱ عدد

سینه‌ی اردک بدون پوست ۴ عدد

کره‌ی بادام زمینی ۲۰۰ گرم

روغن نباتی ۴ قاشق غذاخوری
 
مراحل پخت
1.شکر، سس سویا، آب گیلاس، انیسون ستاره‌ای، دارچین، چیلی و ۱۰۰ میلی‌لیتر آب در یک قابلمه بریزید. بگذارید به جوش بیاید، سپس از روی حرارت بردارید تا سرد شود. اردک را به نوارهای نازک ببُرید (به پهنای ۵ میلی‌‌متر) و در داخل ماریناد قرار دهید. بگذارید در طول شب در یخچال بماند.

2.اردک را از ماریناد بیرون بیاورید. ۱۰۰ میلی‌لیتر از ماریناد را به همراه کره‌ی بادام زمینی در یک قابلمه‌ی کوچک بریزید. نصف چیلی موادزده را ریز خرد کنید یا با هاون بکوبید تا به شکل خمیر درآید و سپس در قابلمه بریزید.

آن را روی شعله‌ی پایین قرار دهید و اجازه دهید حداقل ۵ دقیقه بجوشد. اگر بیش‌ازحد غلیظ شد، مقداری آب اضافه کنید. این سس را می‌توانید ۲ روز زودتر درست کرده و در یخچال بگذارید.

3.برای درست کردن ساتای، نوارهای اردک را به ۲۰ عدد سیخ چوبی که قبلا یک ساعت در آب خیسانده‌اید، به سیخ بکشید. ۴ قاشق غذاخوری از سس بادام زمینی را با روغن مخلوط کنید و روی اردک بمالید.

تابه‌ی گریدل را گرم کنید تا کاملا داغ شود، سپس اردک‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه در آن قرار دهید و پشت‌ورو کنید تا همه جایشان طلایی شود.

شما باید این کار را در چندین نوبت انجام دهید، بنابراین اردک های پخته‌شده را در فر با درجه‌ی پایین، گرم نگه دارید یا آنها را یک روز زودتر آماده کنید و سپس مجددا در فر گرم نمایید. آن را با سس بادام زمینی سرو کنید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.