دستور پخت کدو تنبل شکم‌ پر

کدو تنبل از جمله میوه‌های پر خاصیت فصل سرماست. با کدو تنبل غذا‌های خوشمزه‌ای میتوان پخت که در این مطلب طرز تهیه یکی از آن‌ها را آورده ایم.
چهارشنبه، 25 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت کدو تنبل شکم‌ پر

طرز تهیه کدو تنبل شکم‌ پر

مناسب برای 4 نفر

693 کالری

در ماه‌های زمستان یا پاییز یک مهمانی شام دارید و می‌خواهید غذای گیاهی سرو کنید؟ یک کدوتنبل را با برنج، رازیانه، سیب، دانه‌های انار و گردو پر کنید و بپزید.
 
زمان آماده سازی
15 دقیقه
 
زمان پخت
60 دقیقه
 
مواد لازم
کدوتنبل ۱ عدد

روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری

برنج ۱۰۰ گرم

پیاز رازیانه‌ بزرگ ۱ عدد

سیب سبز ۱ عدد

لیمو ۱ عدد

دانه‌ی رازیانه ۱ قاشق غذاخوری

تکه‌های چیلی نصف قاشق چایخوری

سیر ۲ حبه

گردو ۳۰ گرم

جعفری ۱ دسته‌ی بزرگ

سس تاهینی ۳ قاشق غذاخوری

دانه‌های انار برای سرو
 
مراحل پخت
1.فر را تا ۲۰۰ درجه‌ی سانتیگراد گرم کنید. قسمت بالایی کدو را ببُرید و با یک قاشق فلزی، دانه‌های آن را بیرون بیاورید. تمام قسمت‌های دانه‌دار را خارج کنید و دانه‌ها را برای استفاده‌ی بعدی نگه دارید.

کدو را روی سینی فر قرار دهید. داخل و بیرون آن را با ۲ قاشق غذاخوری روغن چرب کنید و خوب ادویه بزنید. آن را به‌مدت ۴۵ دقیقه یا تا زمانی که نرم شود، در طبقه‌ی وسط فر قرار دهید و سر کدو را نیز در حین پخت در کنارش بگذارید.

2.در این حین، برنج را بشویید و بپزید. سپس روی سینی فر پخش کنید تا خنک شود. پیاز رازیانه و سیب را نازک برش بزنید و سپس نصف آب لیمو را روی آنها بریزید تا رنگ‌شان عوض شود.

3.دو قاشق غذاخوری روغن زیتون باقی‌مانده را در یک تابه گرم کنید. دانه‌های رازیانه و تکه‌های چیلی را سرخ کنید. وقتی دانه‌ها شروع به ترکیدن کردند، نصف سیر و رازیانه را اضافه کنید.

۵ دقیقه بپزید تا نرم شوند و سپس سیب، گردو و پوست لیمو را اضافه کنید. از روی حرارت بردارید. این مخلوط را به برنج پخته اضافه کنید، سپس جعفری خردشده و ادویه بزنید.

4.این مخلوط را داخل کدوی پخته بریزید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ی دیگر در فر قرار دهید تا کاملا داغ شود. در این حین، آب لیموی باقی‌مانده را با تاهینی، بقیه‌ی سیر و مقدار کافی آب مخلوط کنید تا سس‌تان آماده شود. در هنگام سرو روی کدو، دانه‌های انار و سس بریزید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.