یک برنامه‌ی خوب کاهش وزن برای مردان

امروزه مشکلات چاقی و اضافه وزن، بسیار شایع شده است. اگر احساس می‌کنید که به طور مرتب وزن اضافه می‌کنید، زمان آن رسیده است که قبل از این که به سلامتی خود ضربه بزنید، سبک زندگی خود را تغییر دهید. کاهش دادن وزن تنها زمانی ممکن است که به طور منظم ورزش کرده و از خوردن انواع غذاهای نامناسب بپرهیزید.
جمعه، 27 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
یک برنامه‌ی خوب کاهش وزن برای مردان
اگر تمایل دارید وزن خود را به سرعت به حدی متعادل برسانید، باید یک رژیم غذایی ویژه‌ی تناسب اندام داشته باشید که دارای رژیم غذایی و ورزشی مناسب باشد. شما همچنین باید دلایل افزایش وزن را بررسی کنید. عادات بدِ غذا خوردن، فقدان ورزش و سبک زندگی منفعل، باعث افزایش وزن می‌شود، و همین طور باعث ایجاد عوارض زیاد دیگری نیز می‌شود. اگر شغل شما فقط کار پشت میزی باشد، شما مستعد افزایش وزن هستید. باید دانست که وقت نگذاشتن برای ورزش، قطعاً برای بدن خوب نیست. ما به شما یک برنامه کاهش وزن را معرفی خواهیم کرد که می‌تواند به‌ عنوان الگو استفاده شود.
 

رژیم غذایی ایده‌آل

* افزایش وزن یک فرآیند تدریجی است و شما تنها زمانی متوجه خواهید شد که چربی‌های انباشته شده به خصوص در شکم و چهره شما مشهود شود. شما می‌توانید تنها با پیروی از یک رژیم غذایی مناسب که نقش مهمی را در ساختار بدن شما ایفا می‌کند، از افزایش وزن جلوگیری کنید. بهتر است در طول رژیم غذایی برای کاهش وزن، با غذا خوردن بیش از مقدار مورد نیاز خود مبارزه کنید. در این جا مهم‌ترین نکته شناخت مواد غذائی است که در واقع از افزایش وزن جلوگیری می‌کنند و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند.
 
* قاعده‌ی ساده این است که خوردن بیش از حد چربی‌ها و کربوهیدرات‌‌ها، موجب افزایش وزن می‌شوند. شما باید خود را در خوردن کربوهیدرات‌های ساده محدود کنید (مثلاً غذاهای تهیه شده از آرد سفید، برنج سفید، شکر تصفیه شده، و غیره). برخی غذاهای حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده مانند جو، برنج قهوه‌ای، ذرت ، ماکارونی گندم کامل و غیره، سالم هستند. شما می‌توانید آنها را برای صبحانه مصرف کنید.
 
* وقتی به طور منظم ورزش بدن سازی می‌کنید، غذاهای غنی از پروتئین بیشتری بخورید، زیرا انرژی‌ای که در ورزش سوخته می‌شود با پروتئین‌ها جایگزین می‌شود. به طور مرتب مرغ، بوقلمون، ماهی، گوشت گاو و تخم مرغ استفاده کنید. شما باید از نوشیدنی‌های پروتئینی حاوی پروتئین‌های آب پنیر، آلبومین تخم مرغ و رژیم غذایی کم چربی استفاده کنید. علاوه بر این، شما همچنین می‌توانید عدس و حبوبات پخته شده مصرف کنید.
 
* به شدت از مصرف اسیدهای چرب اشباع بپرهیزید زیرا باعث افزایش وزن می‌شوند. با این وجود، شما نمی‌توانید چربی‌ها را کاملاً از رژیم غذایی خود حذف کنید، اما دیگر نیازی به مصرف اسیدهای چرب اشباع شده ندارید. غذای خود را با روغن زیتون، روغن آفتابگردان یا روغن کلزا درست کنید. نوشیدن شیر و مصرف سایر انواع لبنیات بدون چربی را در حد معمول داشته باشید.
 
* دستگاه گوارش شما زمانی بهترین عملکرد را خواهد داشت که غذاهایی که می‌خورید غنی از فیبر باشند. خوردن مقدار زیادی سبزیجات خام (اسفناج، کاهو، بروکلی، کلم و غیره) و میوه‌ها (پرتقال، لیمو، انواع توت‌ها، سیب و انگور) توصیه می‌شود. به این ترتیب شما می‌توانید بدون افزایش وزن، خود را سیر کنید. از آب میوه‌های بسته بندی، به دلیل داشتن قندهای مصنوعی و انواع مختلفی از قندهای غنی از کربوهیدرات اجتناب کنید.
 

یک برنامه ورزشی مناسب

* شما می‌توانید در خانه ورزش کنید یا برای کسب نتایج بهتر به باشگاه بروید. تمرینات خود را زیر نظر یک مربی به منظور کاهش وزن انجام دهید. بیشتر بر روی قلب، کشش و انواع دیگر تمرینات هوازی تمرکز کنید. تمرینات بی‌هوازی نیز مهم هستند زیرا آنها ماهیچه‌ها را سفت کرده و چربی بیش از حد را می‌سوزانند. حتی اگر به طور روزانه نیم ساعت تمرین کنید تغییرات را به چشم، مشاهده خواهید کرد.
 
* اگر ورزش منظم ندارید، از دست دادن وزن تقریباً غیر ممکن است. تمرین و ورزش کامل بدن برای از دست دادن وزن، در هر قسمت از بدن شما ضروری است. برنامه‌ ریزی ورزشی باید شامل پیاده ‌روی، تمرینات کوتاه و دویدن برای گرم کردن خودتان باشد. این امر موجب آرامش بدن می‌گردد و عضلات را برای انجام تمرینات انعطاف‌پذیر می‌کند. عادات بدِ غذا خوردن، فقدان ورزش و سبک زندگی منفعل، باعث افزایش وزن می‌شود. بعد از گرم کردن اولیه، احساس انرژی می‌کنید، سپس می‌توانید به سمت یک برنامه ورزشی مداوم برای کاهش وزن قسمت‌های خاص بدن مانند شکم، ران، کمر، شانه، پشت، ناحیه کمر و بازوها بروید. تمرینات کششی آزاد به همراه ورزش‌های دستگاهی برای فرم گرفتن بدن از جمله دراز نشست، حلقه زدن، وزنه زدن و غیره به ساخت عضلات و کاهش وزن اضافی کمک می‌کند.
 
* اگر وقت ندارید که به باشگاه بروید، می‌توانید در خانه تمرین کنید. و یا از ورزش‌ در فضای باز به همراه فرزندانتان برای حفظ سلامتی و داشتن بدنی سالم و قوی استفاده کنید. یکی دیگر از ایده‌های خوب این است که به باشگاه ورزشی مورد علاقه خود مانند دوچرخه سواری، تنیس، بدمینتون، کیک بوکسینگ و غیره بپیوندید. هر چه علاقه قلبی‌تان به آن روزش بیشتر باشد، سریع‌تر وزن از دست می‌دهید!
 
* به تمرین یوگا تحت هدایت یک مربی بپردازید. شما تفاوت در سلامتی خود را در صورتی خواهید دید که به طور کامل از این دستور العمل‌ها پیروی کنید و تمرینات یوگا را هر روز انجام دهید. بهتر است در صبح به جلسات یوگا بروید تا بقیه روز سرحال و فعال بمانید. با انجام یوگای قدرتی و اشکال مختلف فعالیت‌های تنفسی، برای کاهش سریع وزن تلاش کنید.
 
این یک برنامه ایده‌آل برای کاهش وزن مردان بود. به منظور مصرف کالری روزانه خود از وعده‌های غذاهایی کوچک استفاده کنید که بیشتر از 1500 کالری نباشند. یک پیشنهاد دوستانه این که هیچ نوع قرصی برای کاهش وزن مصرف نکنید، زیرا آنها عوارض جانبی برای بدن دارند و پس از قطع آنها به طور منظم وزن زیاد خواهید کرد. تلفیق مناسبی از ورزش و رژیم غذایی اتخاد کنید تا به کاهش وزن ایده‌آل‌تان برسید. در صورتی که با وجود انجام همه این امور توصیه شده، متوجه پیشرفتی در سلامت خود نشدید، لازم است یک چکاپ پزشکی انجام دهید تا درمان مناسب برای شما توسط پزشک اتخاذ شود.
 
منبع: ساپتکی سنگوپتا - BUZZLE


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.