به بلندی روزهای شاد تابستان

نوجوانان عزیز در این بخش با سیده افروز ارزه گر همراه شوید. مطالب آموزنده ای را ارائه داده است که به افزایش سلامتی و ایجاد حس و حال خوب در شما کمک می کند.
سه‌شنبه، 15 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
به بلندی روزهای شاد تابستان
حالا روز آن قدر آفتابش را روی سرمان کشیده است که دل مان خوش می‌شود به سایه‌های کوتاهی که زیر درخت‌های بلند پیدا است. هرکس مشغول کاری است. هرکس دیگر می‌داند با تابستانش چه باید بکند و چه راهی پیش رو دارد. بعضی‌ها تصمیم شان را گرفته‌اند و به چند مرحله بالاتر از سطح قبلی زبان و ورزش شان صعود می‌کنند. بعضی‌ها هم چند مهارت جدید از فنی تا هنری به هنرهای انگشتان شان اضافه می‌کنند. بعضی‌ها سفر رفته‌اند و اقوام در طول سال ندیده را مشاهده می‌کنند و دلی از مهمانی درمی‌آورند. شما جزو کدام دسته هستید؟ خوب و خوش و سلامت هستید؟ باور کنید جزو این گروه بودن از همه‌ی دسته‌ها بهتر است. اصلاً جایی بروید که خوب و خوش و سلامت باشید.
 

آی گشنمه!

1. اگر مدت زیادی غذا نخورید، بدن‌تان با احساس گرسنگی به شما هشدار می‌دهد که به آن غذا برسانید؛ اما بعضی وقت‌ها هم با این که خوب خورده‌اید، ولی قاروقور شکم هنوز پابرجاست. دلیل این احساس گرسنگی چه چیزی می‌تواند باشد؟ بدن قند مواد غذایی را به گلوکز تبدیل می‌کند. وقتی گلوکز کافی به بدن نرسد، احساس گرسنگی بیش تری می‌کنیم. اصطلاحاً این موقع‌ها می‌گویند: «قندمان افتاده پایین»، شما هم شنیده‌اید؟

2. بعضی از روزهایی هم که بی‌خواب می‌شویم، بدن نمی‌تواند سطح مناسبی از هورمون‌های کنترل گرسنگی را تولید کند. کمبود خواب هم خودش یک دلیل گرسنگی و تمایل به بیش تر غذا خوردن است.

3. موقع مسابقه‌ای مهم، امتحان‌ها یا یک اتفاق حساس، شما مضطرب می‌شوید. با شروع اضطراب، هورمونی به نام کورتیزول ترشح می‌شود که احساس گرسنگی را افزایش می‌دهد. بیش تر گرسنگی‌هایی که بعد از اضطراب ایجاد می‌شود، تمایل به قند و چربی زیادتری دارند.
 

کفش چی بپوشیم!

1. هر جا می‌رویم با ماست. گاه ما آدم‌ها را از روی شان می‌شناسیم، مخصوصا اگر آدم سر به زیری باشیم! حتی می‌گویند کفش‌ها نشان دهنده ی شخصیت آدم‌ها هستند. همین همراه دیرین قدم‌های ما خیلی در سلامتی پا و بدن مان تأثیر دارد. سلامتی هم از پاشنه‌اش شروع می‌شود. پاشنه بلند و متوسط ندارد! هرکفشی که به پاشنه ی پا فشار وارد کند، می‌تواند زخم یا تاول و حتی تغییر شکل استخوان را ایجاد کند.

2. هر کفشی که حالت پا در آن به حالت طبیعی نزدیک‌تر است، بهتر است. پا باید موقع راه رفتن در موقعیت طبیعی خودش قرار بگیرد. بعضی از کفش‌های پاشنه بلند باعث پیچ خوردگی پا می‌شود که حتی بعضی وقت‌ها به آرتروز یا شکستگی مچ پا می‌رسد. بعضی از کفش‌ها هم معمولاً وزن بدن را به سمت نوک انگشتان می‌برند و آن ها را به هم می‌فشارند. در طول زمان، این کار باعث تغییر شکل انگشتان پا خواهد شد. شما که نمی‌خواهید انگشتان پای تان بدشکل شود.

3. همیشه هم اشکال بر سر پاشنه بلندها نیست. اگر کفشی با کف صاف هم بپوشید، باز هم مشکلاتی دارد؛ چون قوسی برای پشتیبانی از پا وجود ندارد. با کفش‌های کف صاف زانو، لگن و کمر شما درد خواهد گرفت. صندل‌ها هم همین مشکل را دارند؛ علاوه بر این که حفاظتی از پا هم در این نوع کفش نمی‌شود. دیابتی‌ها حواس شان باشد که از صندل در جاهای پرخطر استفاده نکنند. امکان دارد یک خراش کوچک در پا به راحتی خوب نشود.
 
منبع: مجله باران


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.