چاپ سه بعدی قطعات یدکی بر حسب تقاضا

چاپ سه بعدی قطعات یدکی یا جایگزین بر حسب سفارش دارای مزایای اقتصادی زیادی برای تولید کننده و تأمین کننده کالاست و استفاده از آن در صنعت در حال افزایش است.
شنبه، 10 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چاپ سه بعدی قطعات یدکی بر حسب تقاضا
بخش قابل توجهی از تولید چاپ سه بعدی به تهیه قطعات تعویضی اختصاص دارد و من می‌گویم قطعات جایگزینی به جای قطعات یدکی، زیرا این قطعات در صورت تقاضا چاپ می‌شوند. این یک تمایز مهم است که هزینه ذخیره سازی و فضای زیاد لازم برای ذخیره سازی را در کلیه زنجیره‌های تأمین لوازم یدکی به حساب می‌آورد. اما کاهش موجودی فیزیکی تنها دلیلی نیست که شرکت‌ها و سازمان‌ها در سراسر جهان چاپ سه بعدی را برای تهیه قطعات جایگزین در صورت تقاضا اتخاذ می‌کنند. در این جا برخی از دلایل دیگر آورده شده است:
 
* زمان هدایت کوتاه‌تر - با چاپ بخشی در قطب تولیدی‌ای که نزدیک مشتری است، تقریباً تمام زمان‌های مربوط به حمل و نقل و تدارکات از بین می‌رود، به طوری که آن قسمت خیلی زودتر به دست آنها می‌رسد. در برنامه‌های مهم، یک یا دو هفته اختلاف در زمان قابل توجه است.
 
* صرفه جویی در هزینه - یک قطعه چاپی سه بعدی ممکن است بیش از یک قطعه ماشین کاری شده یا قالب ریزی تزریقی شده هزینه در بر داشته باشد، اما پس از تعیین فاکتور مؤثر در کاهش بار و ذخیره سازی و همچنین صرفه جویی در هزینه‌های ناشی از کاهش زمان استراحت ماشین آلات به دلیل زودتر به دست آوردن قطعه، اغلب این گونه است که چاپ سه بعدی گزینه اقتصادیتری است.
 
* قطعات مجددً ادامه یافته - سرانجام، تولید هر قطعه قطع می‌شود، یا به دلیل منسوخ شدن با یک تکرار جدیدتر قطعه، یا به دلیل این که تولیدکننده کار را تعطیل می‌کند. در چنین شرایطی، مشتریانی که هنوز از دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند که با آن قطعاتی که تولیدشان قطع شده کار می‌کنند، در یک وضعیت دشوار قرار می‌گیرند. در این حال چاپ سه بعدی بر حسب تقاضا می‌تواند قطعات قطع شده را زنده کند و عمر تجهیزات میراثی را افزایش دهد.
 
* موجودی‌های بزرگتر - یکی از سخت‌ترین جنبه‌های مدیریت موجودی فیزیکی، پیش بینی قطعه‌های مورد نیاز و تعداد زیاد آنها برای انبار کردن است. قطعات همیشه در طول عمر مورد انتظار خود شکست نمی‌خورند، و حتی اگر این طور باشد، پیگیری سن کاری هر قطعه از مشتری هنوز هم کاملاً عملی است. وقتی یک تأمین کننده تقاضا را محاسبه می‌کند، یا به موجودی اضافی انبار ختم می شود، که هزینه‌های اضافی را نیز برای آنها به همراه دارد، یا قطعات کافی برای پاسخ گویی به نیازهای مشتریان ندارد، که هزینه های اضافی را به آنها و مشتریان تحمیل می‌کند. یک شرکت راه آهن آلمانی، از چاپ سه بعدی برای افزایش عمر قطارهای خود توسط چاپ سه بعدی قطعاتی که تولید آنها قطع شده است، استفاده می‌کند. فهرست موجودی دیجیتال چاپ سه بعدی بر حسب تقاضا به تأمین کنندگان اجازه می‌دهد نیازهای غیر قابل پیش بینی مشتریان خود را بدون همه هزینه‌های انبار سازی برآورده سازند.
 
* شخصی سازی - به طور مشابه، قطعات چاپی سه بعدی را می‌توان در رنگ‌ها، بافت‌ها و مواد مختلف ارائه داد. همچنین می‌توان به راحتی شخصی سازی و مارک گذاری کرد. باز هم، این ویژگی‌ها در چاپ سه بعدی هزینه اضافی در بر ندارند.
 
* افزایش عملکرد – روزهای نمونه‌های اولیه پلاستیکی چاپ سه بعدی شده بی دوام مدت‌هاست سپری شده است. امروزه، فلزات چاپ سه بعدی شده سخت‌تر از فلزات مصنوعی هستند و چندین فناوری چاپ سه بعدی دیگر، قطعات ایزوتروپیک را به موازات قطعات تولید شده از طریق ساخت معمولی ارائه می‌دهند.
 

پذیرندگان اولیه تولید به روش چاپ سه بعدی

از میان نظامیان ملی گرفته تا شرکت‌های بین المللی، لیست شرکتهایی که از ساخت افزودنی برای تهیه قطعات جایگزین برای مشتریان خود استفاده می‌کنند، رو به افزایش است. Deutsche Bahn ، یک شرکت راه آهن آلمانی، از چاپ سه بعدی برای افزایش عمر قطارهای خود توسط قطعات چاپی سه بعدی که تولید آنها قطع شده است، استفاده می‌کند. ارتش فرانسه آمادگی خود را با چاپ سه بعدی قطعات جایگزین در این زمینه افزایش می‌دهد. شرکت بنتلی اقدام به چاپ سه بعدی  قطعات برای باز آفرینی یک ماشین مدل Blowers سال 1929 کرد و سایر شرکت‌های خودرو سازی نیز از چاپ سه ‌بعدی برای کمک به مشتریان خود در حفظ خودروهای قدیمی نیز استفاده می‌کنند. CNH Industrial با تولید قطعات جایگزین چاپ سه بعدی شده بر حسب سفارش، زمان توقف کار تجهیزات حمل و نقل و کشاورزی مشتریانش را کاهش می‌دهد.
 

ارتش روش تولید خود را با ساخت افزودنی مدرن می‌کند

ارتش آمریکا با چاپ سه بعدی غریبه نیست زیرا آنها چندین فن آوری ساخت افزودنی را در انواع برنامه‌های مختلف خود به کار برده‌اند. از جمله ارتش از تبدیل بطری‌های پلاستیکی برای چاپ سه بعدی براکت های رادیویی استفاده کرد، و نیروی دریایی در حال توسعه قطعات هوشمند چاپ سه بعدی با سنسورهای تعبیه شده است، و ارتش در حال بزرگترین پرینتر سه بعدی فلزی در جهان است. در حال حاضر، ارتش در حال گسترش استفاده از ساخت افزودنی برای تأمین بیشتر قطعات جایگزین برای سربازان است. رئیس ستاد فرماندهی ارتش، ابتکار عمل را در این زمینه بر عهده دارد.
 
یکی از اهداف این طرح ایجاد یک مرکز تولید پیشرفته در مرکز تولید پیشرفته عالی در راک آیلند آرسنال، ایلینویز است. حدود 25 میلیون دلار برای تجهیزات توپی چرخ هزینه شده است که در حال حاضر تنها حدود یک چهارم انبار در آنجا را پر می‌کند و رئیس ستاد فرماندهی ارتش آن را با ظرفیت کامل می‌خواهد. چند ده انبار، زرادخانه و کارخانه برای به حداکثر رساندن  ظرفیت کار و کارآیی آن انتخاب شده و با مرکز کار خواهند کرد.
 
او نمی‌خواهد با جایگزین کردن زنجیره‌های عرضه فعلی، باعث دردسرهای غیرضروری شود، بلکه می‌خواهد با چاپ سه بعدی به برداشتن این بار زمین کمک کند، و می‌گوید: " من نمی‌خواهم آن را تکرار کنم. من می‌خواهم بتوانم به موقع در مورد رانندگان برای داشتن آمادگی لازم در میدان نبرد تأثیر بگذارم و واکنش نشان دهم. بنابراین اگر هر اتفاقی بیفتد می‌خواهم که بتوانم آن توانایی را تکرار کنم و این امر را انجام دهم. " در حال حاضر او روی توسعه سیستم‌های ارتباطی دیجیتال و بانک اطلاعاتی متمرکز شده است که مرکز را به سایر سایت‌ها و بخش‌ها پیوند می‌دهد.
 
وب سایت تهیه تجهیزات دریایی و قطعات یدکی ShipParts.com اخیراً اعلام کرده است که برای تأمین سریع‌تر قطعات برای مشتریان، چاپ سه بعدی را اتخاذ می‌کند. کاهش زمان توقف کار در صنعت دریایی که با وجود طولانی بودن آن کشتی‌ها صدها مایل دور از ساحل متوقف می‌شوند به معنای واقعی کلمه موضوع زندگی و مرگ است.
 
منبع: کامرون نارامور 3D PRINTING


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما