چاپ سه بعدی جایگاه سفارشی در ساخت پیدا می‌کند

از پیشرانه های موشک گرفته تا تخت های کفش ، فن آوری های افزودنی دیدگاه های خود را گسترش می دهند.
چهارشنبه، 6 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی رضایی میر قائد
موارد بیشتر برای شما
چاپ سه بعدی جایگاه سفارشی در ساخت پیدا می‌کند
قطعات فلزی و پلاستیکی ایجاد شده بر حسب سفارش توسط چاپ سه بعدی و روشهای سنتی.
به عنوان قسمتی از یک تلاش برای تأمین قطعات سفارشی، United Parcel Service  با Fast Radius  همکاری کرده است ، که می تواند از آرایه‌ای از روشهای افزودنی و سنتی برای ساخت سفارشی قطعات فلزی و پلاستیکی بهره برداری کند (نشان داده شده).
 اعتبار: یو پی اس
 
از ماه مه سال 2015 ، در بخشی از مرکز توزیع WorldPort خود در لوئیزویل ، کنتاکی ، United Parcel Service یک انبار لوازم یدکی بدون قطعات یدکی را به کار گرفته است. در عوض ، این تسهیلات با پرینترهای سه بعدی فوق سریع ذخیره شده است که می تواند تقریباً هر قسمت پلاستیکی مورد نیاز را ایجاد کند ، لایه به لایه به لایه - و این را برای UPS آماده کند که تا صبح به هر نقطه در ایالات متحده تحویل دهد.
 
آلن املینگ ، معاون رئیس UPS برای استراتژی شرکت می گوید: "این یک کار خیلی ساده بود." او می گوید ذخیره قطعات یدکی برای تحویل سریع تاکنون یک سرمایه گذاری بزرگ برای این شرکت بوده است. UPS بیش از هزار مکان ذخیره سازی رشته ای را در سراسر جهان اداره می کند - همه مملو از مواردی که ممکن است یک روز کسی به آنها احتیاج داشته باشد. آملینگ می گوید ، مشتریان صنعتی که هزینه آن خدمات را پرداخت می کنند مجبورند قطعات را به دلیل قراردادهای گارانتی در دسترس نگه دارند. اما از آن متنفر هستند. وی می گوید: "هزینه های انبارداری بسیار زیاد است." "بنابراین ما شروع به دیدن چاپ سه بعدی به عنوان یک راه حل کردیم."
 
آملینگ می گوید اگر چه چاپ سه بعدی برای هر قسمت منفرد مقرون به صرفه نیست ، میکروکارخانه لوئیزویل تاکنون به اندازه کافی برای UPS موفق بوده است تا آن را در چندین سایت در سراسر ایالات متحده تکرار کند ، با طرح هایی که سرانجام به صورت جهانی خواهد گرفت. و این قبل از آن است که مراکز ظرفیت چاپ قطعات فلزی را بعداً در سال 2018 اضافه کنند. چاپ سه بعدی نوید دهنده دوره جدیدی از تولید و توزیع سفارشی است که تا جایی که امکان دارد به مصرف کننده نزدیک باشد اما آنچه املینگ به ویژه مزه مزه می کند ، راهی است که از طریق آن چاپ سه بعدی مرزها را تار کرده است. او می گوید ، هنگامی که یک شرکت تحویل به طور ناگهانی به عنوان تولید کننده شروع به دو برابر شدن می کند ، شما به جایی جدید رسیده اید - "یک فضای سفید".
 
این نوعی از تقلای رسته‌ای است که چاپ سه بعدی دارد خیلی خوب به آن می رسد. فن آوری های متنوعی که تحت آن عنوان قرار می گیرند ، همواره در بر دارنده مواردی بسیار بیشتر از ماشینهای سرگرمی کم هزینه‌ای که بیشتر ما می شناسیم بوده است. اما فقط در چند سال گذشته ، پرینترهای سه بعدی به عنوان یک جایگزین جدی برای تکنیک های ساخت استاندارد مانند ریخته گری ، فرز و قالب تزریق ظاهر شده اند. اغلب نامیده شده به عنوان "تولید افزودنی" برای راهی که آنها، به جای سائیدن آن، مواد را برای ساختن بخشی اضافه می کنند ، این دنباله از فناوریهای سه بعدی به گونه ای فزاینده به عنوان نیرویی مشاهده می شود که می تواند ایده فعلی یک کارخانه را دگرگون کند ، دقیقاً به همان روشی که رایانه های شخصی، بقیه نقاط جهان را دگرگون کرده اند.
 
مایک مولنار ، یک مهندس تولید ، مدیر سیاست گذاری در موسسه ملی استاندارد و فناوری گیتسبرگ ، مریلند می گوید: "من به عنوان افزودنی به عنوان دمکراتیزه کردن تولید فکر می کنم." مولنار کارخانه ساخت ایالات متحده (که ابتدا شبکه ملی نوآوری در ساخت نامیده می شد) را هدایت می کند ، که مجموعه ای از آزمایشگاه های با بودجه فدرال است که در مورد فن آوری های افزودنی ، هوش مصنوعی ، روباتیک و سایر تکنیک های پیشرفته صنعتی تحقیق می کنند.
 
مایک مولنار می گوید: "افزودنی ها انواع بسیاری دارند. اما 90 درصد آن را بردارید و دور بیندازید ، و بقیه هنوز انقلابی هستند. "
 
همان طور که او توضیح می دهد ، چاپ سه بعدی نوید دهنده دوره جدیدی از تولید و توزیع سفارشی است که تا جایی که امکان دارد به مصرف کننده نزدیک باشد - وقتی که به معنای واقعی کلمه در دستان مصرف کننده نیست. میکروکارخانه لوئیزویل  UPS یک نمونه است. همین طور است پرینتر سه بعدی‌ای که ناسا در مارس 2016 در ایستگاه فضایی بین المللی نصب کرده است ، به گونه ای که فضانوردان می توانند آچارهای ضامن دار پلاستیکی سخت و سایر قطعات را چاپ کنند بدون این که ماه ها برای تدارک مجدد پرتاب بعدی منتظر بمانند. در هیچ حالتی کسی به خطوط مونتاژ دقیق و ابزارهای ماشینی نیاز ندارد ، فقط به فایلهای دیجیتالی احتیاج است.
 
چاپ سه بعدی جایگاه سفارشی در ساخت پیدا می‌کند

فضانورد در ایستگاه فضایی آچار پلاستیکی چاپ سه بعدی را نشان می دهد.
بخشی از جذابیت چاپ سه بعدی توانایی ایجاد ابزار و قطعات به صورت لازم در مکان هایی دوردست است. بری ویلمور ، فضانورد ناسا ، در سال 2014 در ایستگاه فضایی بین المللی ، یک آچار ضامن دار ایجاد شده از یک پرینتر سه بعدی را، در فاصله ای طولانی از زمین، نشان می دهد.
اعتبار: ناسا
 
مولنار می گوید ، اما همانقدر که مهم است، چاپ سه بعدی خلاقیت مخترعین و طراحان را آزاد می کند. آنها می توانند قطعات خود را برای شکل ، قدرت ، وزن یا هر چیز دیگری که می توانند تصور کنند بهینه سازی کنند ، بدون اینکه هیچگاه نگران این باشند که آیا از لحاظ فیزیکی امکان ماشینکاری ، ریخته گری یا مونتاژ کارها وجود دارد یا نه. یک نمونه پیشرانه SuperDraco است که توسط شرکت موشکی خصوصی SpaceX ساخته شده است. دستگاه آلیاژ نیکلی کاملاً پیچیده به طریق معمول از ده ها قسمت کوچکتر در هم مونتاژ نمی شود. به صورت سه بعدی به عنوان یک کل از پودر فلزی ذوب شده توسط یک لیزر چاپ می شود. نمونه دیگر خط تولید کفش دوی چهار بعدی فیوچرکرفت آدیداس است که ویژگی برجسته آن تخت کفش میانی با ساختار فومی چاپ سه بعدی است که برای پشتیبانی ایده آل و کمترین وزن طراحی شده است - و می توان آن را متناسب با پا و سبک دوی هر مشتری دوخت.
 
منبع: M. Mitchell Waldrop


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.