معرفی پنج چاپگر سه بعدی برتر موجود در بازار

چاپ سه بعدی در چند سال گذشته به عنوان یک فناوری نوآورانه و امید بخش خود را نشان داده است. چاپگرهای موجود در بازار ‏به شما امکان می‌دهند اجسامی مانند پیش نمونه‌های تولیدی، قطعات یدکی و غیره را از پلاستیک، نایلون، رزین و مانند آن چاپ ‏کنید. ‏
سه‌شنبه، 29 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معرفی پنج چاپگر سه بعدی برتر موجود در بازار
با چاپگر سه بعدی حتی می‌توانید شکلات مورد نظر خود را چاپ کنید!

چاک کریتر (Choc Creator) نخستین چاپگر یا پرینتر سه بعدی در جهان به حساب می‌آید که توسط شرکت چاک اج (Choc Edg) به بازار عرضه شده است. شما می‌توانید مواد شکلاتی مختلف قهوه‌ای، تیره، سفید، قرمز و آبی را درون چاپگر ریخته و شکلات خوشمزه قابل خوردن را تحویل بگیرید.
فرایند چاپ سه بعدی یک فرایند تولید افزایشی یا افزودنی استچاپ سه بعدی چیزی جز تبدیل یک طرح دیجیتالی به یک شئ سه بعدی واقعی نیست. فرایند چاپ سه بعدی یک فرایند تولید افزایشی یا افزودنی است به این دلیل که بر خلاف سایر مراحل تولید معمولی، اشیاء از طریق لایه بندی متوالی ایجاد می‌شوند. چاپگرهای سه بعدی از دو طریق ذوب ماده اولیه و قرار دادن آن بر روی یک سطح یا استفاده مستقیم از ماده اولیه مایع کار خود را انجام می‌دهند. محور اضافی طولی یا عرضی و محور Z، به کار عمق مورد نیاز جهت ساخت یک شئ سه بعدی را می‌بخشد. جهت ساخت این شئ اکثر چاپگرها از تکنیک FDM که به معنی مدلسازی با روی هم نشاندن لایه‌های پی در پی ماده‌ی مذاب است، استفاده می کنند. در این تکنیک از رشته‌های پلاستیکی (ABS اکریلونیتریل بوتادین استایرن یا PLA اسید پلی لاکتیک) استفاده می‌کنند.

چاپگرهای زیادی در این صنعت ساخته شده، اما هنوز بازار مصرف چاپگرهای قدرتمندی را دریافت نکرده است. در این بخش بعضی از بهترین چاپگرهایی که به سرعت به محبوبیت رسیده‌اند را معرفی می‌کنیم.

* این چاپگرها به ترتیب خاصی ذکر نشده‌اند.
 

چاپگر Cubify CubeX Duo


چاپگر کوبکس

ابعاد: 515 (طول) در 515 (عرض) در 598 (ارتفاع) میلیمتر

حداکثر اندازه ساخت: 230 (طول) در 265 (عرض) در 240 (ارتفاع) میلیمتر

مواد قابل استفاده: PLA/ ABS/ PLA طبیعی قابل حل

وضوح محور Z: 100ر0 میلیمتر

وضوح چاپ: 100 میکرون، 250 میکرون و 500 میکرون

نحوه اتصال: وای فای Wi-Fi

ضمانت نامه: 90 روزه تعویض کالا

این چاپگر دارای محدوده چاپ  قابل توجه 1098 اینچ مکعب است. می‌توانید با آن اشیاء چند رنگی چاپ کنید، یعنی هر قسمت می‌تواند یک رنگ متفاوت داشته باشد. شما می‌توانید از میان 18 رنگ زنده موجود در مواد پلاستیکی ABS و PLA رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید اشیاء چند ماده‌ای را چاپ کنید به این معنی که می‌توانید برای دوام لازم از ABS استفاده کرده و در صورت نیاز به جزئیات دقیق از PLA استفاده نمایید. این چاپگر در مدل‌های چاپی تک، دو و سه سره موجود است.

مشخصه منحصر بفرد: چاپ اشیاء در مواد و رنگهای متفاوت
 

چاپگر Lulzbot AO-101


چاپگر لولزبات

ابعاد: 464 در 483 در 464 میلیمتر

حداکثر اندازه ساخت: 200 در 190 در 100 میلیمتر

مواد قابل استفاده: رشته‌های پلاستیکی PLA و ABS

وضوح محور Z: 75 تا 500 میکرون

ضمانت نامه: 90 روزه تعویض کالا

این پرینتر سه بعدی عرضه شده توسط شرکت Aleph Objects به عنوان یک قطعه کاملاً مونتاژ شده ارائه می‌شود به طوری که به شما امکان داده به محض خرید محصول اقدام به چاپ کنید. این چاپگر دارای سخت افزار و نرم افزار بدون قفل است به این منظور که بتوانید جهت بهتر کردن خروجی تغییراتی در آن ایجاد کنید. علاوه بر استفاده از پلاستیکهای متداول ABS و PLA همچنین می‌توانید از چوب، مواد نیمه شفاف، شبرنگ، پلی کربنات و مواد دیگر در چاپ استفاده کنید. این چاپگر دارای نازل‌های (nozzles) 25ر0 میلیمتر، 35ر0 میلیمتر و 5ر0 میلیمتری و نیز نازل‌های اختیاری 15ر0 میلیمتر و 75ر0 میلیمتری است. نرم افزار آن به صورت رایگان موجود بوده و می‌توانید آن را به راحتی ارتقاء دهید.

مشخصه منحصر بفرد: سخت افزار و نرم افزار بدون قفل امکان سفارشی سازی خروجی چاپگر را فراهم می‌سازد.
 

چاپگر The Form 1


چاپگر فرم 1

ابعاد: 300 در 280 در 450 میلیمتر

حداکثر اندازه ساخت: 125 در 125 در 165 میلیمتر

مواد قابل استفاده: رزین آکریلات فتوپلیمر

وضوح محور Z: 25 میکرون

ضمانت نامه: 90 روزه تعویض کالا

این چاپگر از فناوری Stereolithography (SLA) بهره برده، به طوری که به جای استفاده از رشته‌های پلاستیکی از رزین مایع استفاده می‌کند. سرعت ساخت این چاپگر در محور Z حدود 5ر1 سانتیمتر در ساعت است. لایه‌های ایجاد شده توسط این چاپگر به باریکی 25 میکرون هستند در حالی که می‌تواند پشته‌های کوچکی به اندازه 300 میکرون را چاپ نماید. به یاد داشته باشید که یک میکرون برابر با 001ر0 میلیمتر است، بنابراین می‌توانید کوچکی این پشته‌ها را تصور کنید. مواد پشتیبان مانند رزین‌های رنگهای مختلف یا مواد شفاف پیش فرض به صورت داخلی طراحی می‌شوند. میزان کشسانی رزین‌های آنها معادل کشسانی ABS است. شما می‌توانید فایلهای با پسوند .stl خود را به نرم افزار مادر این چاپگر وارد کنید.

مشخصه منحصر بفرد: فناوری SLA بکار رفته در این چاپگر به منظور چاپ سریع، 5ر1 سانتیمتر در ساعت بوده که سریعترین سرعت چاپ در بین دیگر چاپگرها به حساب می‌آید.
 

چاپگر Replicator Makerbot 2


چاپگر میکربات

ابعاد: 490 (طول) در 420 (عرض) در 380 (ارتفاع) میلیمتر

حداکثر اندازه ساخت: 285 (طول) در 153 (عرض) در 155 (ارتفاع) میلیمتر

مواد قابل استفاده: PLA

نحوه اتصال: یو اس بی، میکرو اس دی

این پرینتر لایه‌ای به ضخامت 100 میکرون در اختیار شما قرار می‌دهد که به ادعای سازنده به قدر کافی صاف و هموار است که از هرگونه فرایند پس از تولید بی نیاز باشد. حجم چاپگر تا 37% از چاپگر اصلی افزایش یافته است. این چاپگر از رشته‌ی PLA که برای چاپ اشیاء پیچیده مفید است استفاده می‌کند. همچنین به شما امکان می‌دهد با کشیدن مدل‌های مختلف به فضای ساخت مجازی چند کار را همزمان انجام دهید. یک دستگاه از قبل مونتاژ شده است بنابراین نیازی نیست وقت خود را صرف بستن قطعات به یکدیگر کنید. از دو نوع فایل .stl و .obj پشتیبانی کرده و می‌تواند یک فایل .thing که دارای چند پروژه در یک فایل است بسازد. این دستگاه با سیستم عامل‌های مک، لینوکس و ویندوز سازگار می‌باشد.
 

چاپگر ZPrinter 150


چاپگر زی پرینتر

ابعاد: 740 در 790 در 1400 میلیمتر

حداکثر اندازه ساخت: 236 در 185 در 127 میلیمتر

مواد قابل استفاده: کامپوزیت با کارایی بالا

وضوح محور Z: 004ر0 اینچ (1ر0 میلیمتر)

وضوح چاپ: 016ر0 اینچ (4ر0 میلیمتر)

ضمانت نامه: 90 روزه تعویض کالا
شما می‌توانید داده‌های GIS را به یک مدل سه بعدی منظره طبیعی یا شهری تبدیل کنیداین چاپگر یک چاپگر تک رنگ بوده که دارای یک پاکت چاپی به ابعاد 236 در 185 در 127 میلیمتر است. سرعت ساخت این وسیله 20 میلیمتر در ساعت است. شما می‌توانید داده‌های GIS را به یک مدل سه بعدی منظره طبیعی یا شهری تبدیل کنید. این دستگاه از قابلیتهای اتوماسیون مانند بارگیری خودکار پودر و نظارت شخصی بر وضعیت مواد و وضعیت چاپ برخوردار است.

انتظار می‌رود که بازار چاپ سه بعدی از سال 2013 تا 2020 تا 23% رشد داشته باشد. مایکروسافت در آخرین نسخه ویندوز 1ر8 خود یک اپلیکیشن چاپگر سه بعدی را افزوده است.

 
منبع: Techspirited


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.