رابطه مصرف امگا3 با برخی عارضه های التهابی

در اکثر رژیم های غذایی مدرن، مواد معدنی و مغذی اساسی بطور طبیعی وجود ندارند. مصرف یک مکمل غذایی روزانه ی با کیفیت می تواند به حمایت از سلامت و تندرستی عمومی بدن کمک کند.یکی از این مواد مورد نیاز، اسیدهای چرب امگا ۳ می باشند که با سلامت قلب، چشم و مفاصل مرتبط بوده و می توانند خطر ابتلا به بیماری عروقی کرونر قلب را کاهش دهند.
دوشنبه، 11 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رابطه مصرف امگا3 با برخی عارضه های التهابی

9 عارضه التهابی که می توانید با مصرف امگا ۳ از بروز آن ها جلوگیری کنید؟

این روزها همه جا در مورد کلمه التهاب صحبت می شود. اگر وبلاگ های سلامتی را دنبال می کنید، گفت و گو های سلامتی محبوب تلویزیونی را تماشا می کنید، یا به پادکست های سلامتی رادیویی در ماشین خود گوش می دهید، بحث های زیادی درباره چگونگی تاثیر رژیم غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی، آجیل، و روغن های گیاهی در جلوگیری از اثرات منفی التهاب خوانده اید، تماشا کرده اید یا شنیده اید.

اما در واقع التهاب چه تاثیری می تواند روی بدن شما بگذارد؟ به نظر می رسد که حتی افراد آگاه نسبت به سلامتی نمی دانند که چرا باید از التهاب جلوگیری کنند (جدا از این واقعیت که التهاب به نظر مضر می رسد).
 
آرتریت (التهاب مفاصل)
اکثر اشکال آرتریت، به صورت التهاب مزمن مفاصل تعریف می شوند. در حالی که استئوآرتریت(آرتروز)(بیماری که اکثر افراد با افزایش سن به آن مبتلا می شوند) در واقع ناشی از التهاب نیست، آرتریت روماتوئید،آرتروز پسوریازیس و آرتروز نقرسی ناشی از التهاب هستند. برای جلوگیری از آرتریت، ادامامه (سویای پخته شده در غلاف) را به علت ذخیره امگا ۳ آن به عنوان میان وعده مصرف کنید.
 
سرطان
التهاب مزمن باعث ابتلا به انواع سرطان نمی شود، اما در حدود یک چهارم سرطان ها می توانند به دلایل التهابی برگردند. التهاب می تواند موجب آسیب به DNA شود که موجب بروز جهش هایی ژنی می شود و در نهایت می تواند منجر به سرطان شود. با مصرف گردو سرشار از امگا ۳ در میان وعده های غذایی، میزان خطر سرطان را کاهش دهید. 

دیابت
التهاب می تواند منجر به مقاومت به انسولین شود و یا آن را تشدید کند که دلیل اصلی بروز دیابت نوع ۲ می باشد. در افراد مبتلا به دیابت نیز ممکن است منجر به عوارض ناشی از اختلال در جریان خون شود. برای بالابردن مقدار امگا ۳ دریافتی، برنج وحشی را جایگزین حبوبات کنید .
 
بیماری آلزایمر
آلزایمر عمدتا علت ژنتیکی دارد، اما دانشمندان اخیرا وجود رابطه بین آسیب به ژنی که به بدن در کنترل التهاب کمک می کند و افزایش خطر ابتلا به آلزایمر را کشف کرده اند. با مصرف روغن زیتون سرشار از امگا ۳ ، خود را در برابر آلزایمر ایمن کنید.
 
حمله قلبی
التهاب باعث تورم سطح شریان ها می شود، این مسئله به این معنا است که قلب شما باید سخت تر کار کند تا خون را به بقیه بدن منتقل کند. فشار بیش از حد به عضله قلب می تواند منجر به تضعیف و نارسایی اتفاقی شود. برای کاهش کلسترول و افزایش میزان امگا ۳ دریافتی خود، بذر کتان را همراه بلغور جو دوسر مصرف کنید.
 
سکته مغزی
آسیب ناشی از التهاب به عروق خونی می تواند باعث ایجاد پلاک ها به منظور حل مشکل شود. هرچند، این پلاک ها می توانند باعث ایجاد و شکل گیری لخته ها شوند ، در صورتی که لخته ها به مغز منتقل شوند، باعث سکته مغزی می شوند. غذاهای حاوی لوبیا می توانند خطر سکته را کاهش دهند.
 
افسردگی
در حالی که هنوز دقیقا ارتباط بین این دو مسئله مشخص نشده است، محققان اخیرا متوجه شده اند که درمان التهاب در افراد مبتلا به افسردگی مقاوم به دارو می تواند به کاهش علائم کمک کند. مصرف ساندویچ سالاد تن حاوی امگا ۳ باعث افزایش شادکامی می شود.
 
بیماری کرون
در این بیماری که باعث تضعیف روده می شود، التهاب باعث ایجاد زخم ها و سایر ضایعات در روده می شود. در حالی که ژنتیک نقش مهمی در بروز این بیماری ایفا می کند، التهاب مزمن می تواند باعث بروز و یا تشدید علائم در افراد مستعد ابتلا به بیماری کرون شود. برای دریافت امگا ۳ گیاهی سبزیجات برگ دار مانند اسفناج و کلم را به سبد غذایی خود اضافه کنید.
 
آسم
التهاب می تواند تورم در مسیر تنفس ایجاد کند، که منجر به خس خس، تولید بیش از حد مخاط، و دشواری تنفس و در نهایت منجر به حملات آسم می شود. هوموس سرشار از کنجد میان وعده سبک عالی است که با مصرف آن می توانید مقدار امگا ۳ بیشتری به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

این ها برخی از بیماری ها و اختلالات جدی هستند، اما روش هایی وجود دارند که می توانید با مصرف غذاهای غنی از امگا ۳ التهاب در بدن را کاهش دهید .

ثابت شده است که رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ باعث کاهش التهاب و همچنین کاهش بروز بیماری هایی که در بالا ذکر شد، می شود ، بنابراین خواه پیشنهادات ما برای مصرف غذاها و میان وعده ها را رعایت کنید و یا روش های خود را در پیش بگیرید، حتما از غذاهای حاوی امگا ۳ در برنامه غذایی خود استفاد کنید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.