دانستنی های جالب راجع به آوکادو

میوه آووکادو، یک ماده غذایی کامل با 14 ماده معدنی مفید برای تحریک رشد بدن می باشد؛ مثلا دارای املاح آهن و مس است که برای خون سازی مفیدند؛ یا سدیم و پتاسیم موجود در آووکادو تعادل شیمیایی بدن را حفظ می‏کنند.
جمعه، 15 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دانستنی های جالب راجع به آوکادو

۴ حقیقت شگفت‌انگیز در مورد آووکادو!

برخی افراد آووکادو را یک غذای کامل می‌نامند؛ این لقب فقط بخاطر نقش آووکادو به‌عنوان ماده‌ی اولیه‌ی گواکامول به آن داده نشده است. آووکادوها یکی از جذاب‌ترین سبزیجات موجود، یا شاید بهتر باشد بگوییم یکی از جذاب‌ترین میوه‌ها هستند. درواقع آووکادوها خواص متعددی دارند و مانند توت‌ها یک ابرغذا هستند. اما هر عنوانی به آنها بدهید، باید بدانید که مزایای بسیاری برای سلامتی دارند.1
 

فواید سلامتی آووکادو

فواید سلامتی آووکادو بی‌شمار هستند. یک مطالعه‌ی اخیر که در مجله‌ی تغذیه منتشر شد، دریافت افرادی که آووکادو مصرف می‌کنند، نسبت به افراد مشابهی که آووکادو نمی‌خورند، وزن بدن پایین‌تر، دور کمر پایین‌تر و BMI کمتری دارند.

همچنین محققان دریافتند آنهایی که آووکادو مصرف می‌کنند، سطح کلسترول خوب بالاتر، مصرف قند کمتر و به‌طور کلی یک رژیم غذایی بهتر دارند. این مطالعه در مجموع نتیجه‌گیری کرد که مصرف‌کنندگان آووکادو در مقایسه با سایر افراد، سالم‌تر هستند.
 
آنها سرشار از پروتئین هستند
آووکادوها یکی از معدود میوه‌های با پروتئین بالا هستند. هر آووکادو حدود ۴ گرم پروتئین دارد. آنها همه‌ی ۱۸ اسید آمینه‌ی ضروری را دارند که تمامی این اسیدهای آمینه، بسیار زیست‌ فراهم هستند؛ یعنی بدون هیچ تغییری وارد دستگاه گردش خون بدن می‌شوند.

این، آووکادوها را به یک منبع عالی پروتئین برای وگان‌ها، گیاهخواران و حتی گوشتخواران تبدیل می‌کند زیرا برخی از اسیدهای آمینه در محصولات حیوانی نمی‌توانند به‌راحتی مورد استفاده‌ی بدن شما قرار بگیرند.
 
پتاسیم آنها بیشتر از موز است
ما اغلب موزها را به عنوان یک منبع غنی پتاسیم درنظر می‌گیریم، در حالی که میوه‌ها و سبزیجات متعددی هستند که محتوای پتاسیم بالاتری دارند. آووکادوها یکی از آنها می‌باشند. یک آووکادوی متوسط حدو ۹۷۵ میلی‌گرم پتاسیم دارد. پتاسیم در حفظ سلامت کلیه، فشار خون و سلامت عضلات اهمیت دارد.
 
 آنها می‌توانند به کمک یک سیب، نرم شوند
آووکادوها در هنگام خرید معمولا بسیار سفت هستند. با این حال به‌راحتی می‌توانند در خانه نرم و رسیده شوند. فقط کافی است آووکادوها را به همراه یک سیب درون پاکت کاغذی قهوه‌ای قرار دهید و سرش را محکم ببندید. سیب‌ها گاز اتیلن آزاد می‌کنند؛ یک هورمون گیاهی طبیعی که به آووکادوها کمک می‌کند در عرض چند روز برسند.
 
آووکادوها یکی از ۱۵ ماده‌ی غذایی پاک هستند
اگر نگران آن هستید که مواد غذایی مصرفی‌تان در معرض آفت‌کش‌ها قرار گرفته باشند، باید بدانید که آووکادوها یکی از سالم‌ترین محصولات طبیعی هستند.

پوشش سفت آووکادوها به محافظت از آنها در برابر آلودگی کمک می‌کند. بنابراین اگر نمی‌توانید از پس هزینه‌ی خرید محصولات کاملا ارگانیک بربیایید، آووکادو یکی از محصولاتی است که می‌توانید با خیال راحت از نوع معمولی ان استفاده کنید.

آووکادوها سرشار از چربی‌های سالم بوده و طعم ملایمی دارند، بنابراین برای استفاده در ساندویچ‌ها، سالادها و غیره مناسب اند. حتی می‌توانید در برخی دستورالعمل‌ها به عنوان جایگزین کره از آنها استفاده کنید.1
 
آووکادو بصورت غیر قابل باوری مغذی و مقوی است
آووکادو میوه درخت آووکادو است که از در دنیای علم با نام Persea americana شناخته می‌شود.این میوه‌ی لذیذ به دلیل ارزش تغذیه بسیار بالا و همچنین به خاطر داشتن طعم خوب در فرهنگ‌های مختلف به غذاها اضافه می‌شود و سس‌ها و چاشنی‌های خوشمزه‌ای نیز با آن درست می‌کنند.

این روزها، آووکادو به یک ماده غذایی فوق العاده مهم و همچنین محبوب در بین افرادی است که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند و همچنین به علم تغذیه آگاه هستند. از آووکادو اغلب به عنوان یک ماده غذای فوق العاده یاد می‌شود که بابت خواص زیاد و ارزش غذایی بالایی که دارد.

هم اکنون در سراسر دنیا انواع مختلف آووکادو تولید می‌شوند که از نظر شکل و رنگ با یکدیگر متفاوت هستند، بعضی از آووکادو شبیه گلابی و بعضی دیگر به شکل گرد هستند و از نظر رنگ نیز بسیار متغیر است آووکادو سبز رنگ تا سیاه رنگ وجود دارد. این میوه همچنین در سایزهای مختلف تولید می‌شود بطوری که هم اکنون از آووکادوی 200 گرمی تا آووکادوی در حدود یک و نیم کیلویی در فروشگاه‌های نقاط مختلف دنیا به فروش می‌رسند.2
 
برخی از فراوان‌ترین مواد مغذی در یک وعده‌ی ۱۰۰ گرمی از آووکادو هستند
ویتامین کا: ۲۶ درصد RDA (میزان توصیه‌شده‌ی روزانه)

فولات: ۲۰ درصد RDA

ویتامین سی: ۱۷ درصد RDA

پتاسیم: ۱۴ درصد RDA

ویتامین ب۵: ۱۴ درصد RDA

ویتامین ب۶: ۱۳ درصد RDA

ویتامین ای: ۱۰ درصد RDA

همچنین حاوی مقادیر کمی از منیزیم، منگنز، مس، آهن، روی (زینک)، فسفر، ویتامین آ، ب۱ (تیامین)، ب۲ (ریبوفلاوین) و ویتامین ب۳ (نیاسین) می‌باشد.

هر ۱۰۰ گرم آووکادو حدود ۱۶۰ کالری، ۲ گرم پروتئین و ۱۵ گرم چربی سالم دارد. اگرچه آووکادو حاوی ۹ گرم کربوهیدرات است اما ۷ گرم آن فیبر و فقط ۲ گرم آن کربوهیدرات خالص است. بنابراین آووکادو یکی از غذاهای کم کربوهیدرات گیاهی است.

آووکادو فاقد سدیم و کلسترول است و چربی اشباع پایینی دارد. به‌نظر نمی‌رسد که این، مسئله‌ی مهمی باشد اما یکی از دلایلی است که کارشناسان محافظه‌کار و قدیمی همچنان معتقدند که آووکادو ذاتا مضر است.3
 
نتیجه‌گیری
آووکادو یک میوه‌ی گلابی‌شکل سبزرنگ است که اغلب گلابی تمساح نامیده می‌شود. این میوه سرشار از چربی‌های سالم، فیبر و مواد مغذی مهم مختلف است.3
 

چه قسمت هایی از آووکادو خوراکی است؟

گوشت زرد و سبز رنگی داخل میوه خوراکی است، اما پوست و دانه آن دور ریخته می‌شود.

آووکادو بسیار دارای ارزش غذایی بالایی است و حاوی تعداد زیادی از مواد مغذی است که از جمله شامل 20 نوع ویتامین و همچنین تعدادی از انواع مواد معدنی مختلف است.2

پینوشتها
1.www.rastineh.com
2.www.okala.com
3.www.chetor.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.