چرا بايد صبحانه بخورم؟

معمولاً صبحاه نخوردن بچه ها اولين مشکلي است که والدين در ابتداي روز با آن روبه رو مي شوند. صحنة لقمه هاي آمادة خوردن و والديني که در راهروها به دنبال بچه مي دوند و تقاضاي خوردن آنها را دارند براي اکثر ما صحنة آشنايي است. مطالعات نشان مي دهد که درجة يادگيري و قدرت درک مطلب دانش آموزاني که هر روز صبح صبحانه مي خورند از کودکاني که از اين کار امتناع مي کنند بسيار بيشتر
شنبه، 12 دی 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چرا بايد صبحانه بخورم؟
چرا بايد صبحانه بخورم؟
چرا بايد صبحانه بخورم؟






به کودک خود بگوييد به 5 دليل بايد صبحانه بخورد!
معمولاً صبحاه نخوردن بچه ها اولين مشکلي است که والدين در ابتداي روز با آن روبه رو مي شوند. صحنة لقمه هاي آمادة خوردن و والديني که در راهروها به دنبال بچه مي دوند و تقاضاي خوردن آنها را دارند براي اکثر ما صحنة آشنايي است.
مطالعات نشان مي دهد که درجة يادگيري و قدرت درک مطلب دانش آموزاني که هر روز صبح صبحانه مي خورند از کودکاني که از اين کار امتناع مي کنند بسيار بيشتر است.
ديگر يافته هاي کارشناسان علم تغذيه ثابت کرده است که بدن آن دسته از مردمي که وعدة غذايي شان را با خوردن صبحانه آغاز مي کنند ويتامين و املاح معدني بيشتري را جذب مي کند و به تبع ، بدن آنها از جذب و انباشت چربي و افزايش کلسترول خون نيز جلوگيري مي کند.
«کاترين گرودي» که زماني در سمت پرستار مدرسه فعاليت داشته است دربارة اهميت خوردن صبحانه براي کودکان مي گويد: « هر روز صبح در حدود ساعت 10 ، دانش آموزان به دفتر من مي آمدند و از سردرد شکايت مي کردند. بسياري از اين دانش آموزان اعتراف مي کردند که آن روز صبح بدون صبحانه خوردن سرکلاس درس حاضر شده اند. بايد بدانيم که کاهش قند خون باعث بروز سردرد در فرد مي شود ، لذا چيزي که دانش آموزان براي التيام دردشان احتياج داشتند غذا بود نه دوا»
مهيا کردن يک وعده صبحانة سبک و بدون مواد پرچرب بسيار آسان است .
در قدم اول ، خوردن گندمک با يک ليوان شير بسيار مفيد به نظر مي رسد . بهتر است مصرف ميوه را در نخستين وعدة غذايي خود بگنجانيد . در اين باره پرتقال يا آب آن به دليل داشتن ويتامين C توصيه مي شود؛ چرا که علاوه بر تغيير طعم بد دهان ، باعث افزايش نشاط و خوش خلقي شما نيز خواهد شد. کساني که ميزان کلسترول خون آنها پايين تر از 200 است مي توانند در هفته چهار تخم مرغ پخته شده را در برنامة خود داشته باشند. کشمش و نان جو نيز مکمل هاي مناسبي براي افزايش ارزش غذايي سفرة صبحانه شما هستند.
شما والدين عزيز بايد به خاطر داشته باشيد که چشم کودکان ، همواره مراقب و ناظر اعمال شماست، پس توجه به نخستين وعدة غذايي را براي خود و نيز مهم تلقي کنيد و اگر فرزندتان از شما پرسيد چرا بايد صبحانه بخورم ؟ به او بگوييد ، به 5 دليل!
1 ـ تحقيقات محققان دانشگاه هاروارد و بيمارستان عمومي ماساچوست نشان مي دهد که دانش آموزاني که هر روز صبحانه خورده ، سر کلاس حاضر مي شوند در يادگيري مطالب از همکلاسان صبحانه نخوردة خود پيش مي افتند . اين دانش آموزان در ساعات ورزش و تفريح نيز از انرژي مضاعفي برخوردارند.
2 ـ خوردن صبحانه باعث افزايش نشاط و شادابي در فرد مي شود و او را از کسالت و خواب آلودگي دور مي کند. دانش آموزاني که به تغذية صبحگاهي خود اهميت مي دهند، کودکاني خوش برخورد ، خوش خلق و پُر انرژي هستند.
3 ـ اگر در جستجوي راهي براي فرار از افزايش وزن خود هستيد، پس حتماً صبحانه بخوريد. خوردن صبحانه باعث مي شود که فرد از مصرف غذاهاي چرب براي ديگر وعده هاي غذايش دوري کند و در نتيجه ، همواره اندامي متناسب داشته باشد.
4 ـ خوردن صبحانه بسيار لذتبخش است . به زردة تخم مرغ ، شيريني عسل و سفيدي شير فکر کنيد؛ تمام مواد يک صبحانه کامل ، زيبا و خوش طعم هستند.
و 5 ـ همة والدين دوست دارند روز را با حضور در جمع صميمي خانواده آغاز کنند. خوردن دسته جمعي صبحانه اين فرصت را به تک تک اعضاي خانواده مي دهد تا براي يکديگر آرزوي روزي خوب و همراه با موفقيت بکنند.
منبع:نشريه هنر آشپزي شماره33




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما