گشت و گذار با امام زمان(عج)

در این بخش فاطمه گائینی به میان جمعی از نوجوانان عزیز رفته و درباره چیزها و مکان هایی که امام زمان(عج) را خوشحال می کند، با تعدادی از آن ها مصاحبه کرده است. با هم این گزارش جالب را می خوانیم.
چهارشنبه، 24 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
گزارشگر : فاطمه گائینی
موارد بیشتر برای شما
گشت و گذار با امام زمان(عج)
سلام!
سلامی به گرمای تابستان! امیدوارم حالتون خوب خوب باشه. امروز آمدیم پیش بچّه‌های کتابخانه‌‌ی آیت‌الله خامنه‌ای، سؤال ما از جمع آقا پسرهای کتاب‌خوان این است که: «اگر امام زمان(عج) بخواهد با شما اوقات فراغتش را بگذراند، با ایشان کجا‌‌ می‌روید؟ امام زمان از آمدن به کجا خوش‌حال‌‌ می‌شود؟»

علی اسدی: «من با امام زمان مسافرت‌‌ می‌روم.»

امیررضا دوست‌محمّدی: «من با امام زمان کنسرت حامد همایون و بهنام بانی‌‌ می‌روم؛ البتّه فکر کنم امام خوش‌شان نیاید و با من نیایند.»

من: «امیررضا! فکر‌‌ می‌کنی به چه جهت امام به جاهایی مثل کنسرت نمیان؟»

امیررضا: «چون بعضی از آهنگ‌ها خیلی شاد هستند.»

علی: «من مخالفم. به نظرم امام با شادی مخالف نیستن. خیلی از آهنگ‌ها منحرف هستن و مفاهیم بدی دارن؛ برای همین امام ناراحت میشن وگرنه امام از شادی مردم ناراحت نمی‌شن.»

من: «به نظر من منظور امیررضا از شاد بودن آهنگ، مشکلاتیه که در کنسرت‌ها به وجود میان؛ مثلاً در بعضی از کنسرت‌ها به دلیل شاد بودن بعضی از مردم رفتار‌های اشتباهی انجام‌‌ می‌دن. علی بیش‌تر برامون توضیح بده منظورت از آهنگ منحرف چیه؟»

علی کمی فکر‌‌ می‌کند: «مثلاً آهنگ‌هایی که متن مناسبی ندارن امام زمان رو ناراحت‌‌ می‌کنن.»

سیّدحسین موسوی: «به نظر من امام زمان به هیچ کنسرتی نمی‌رن و هیچ آهنگی گوش نمی‌دن. آهنگ اگه درباره‌‌ی خدا و معصومین باشه خوبه؛ امّا اگه درباره‌‌ی مسائل دیگه باشه، غیرمجاز به حساب میاد.»

من: «خب نمی‌شه که همه‌‌ی آهنگ‌ها دینی باشن. دنیا پُر از مسئله و موضوعات مختلفه؛ مثلاً آهنگایی که در باره‌‌ی کوه و دریا و پدر و مادر و حتّی شادی هستن. محمّدحسین! نظر تو چیه؟»

محمّدحسین داداشی: «من با نظر سیّدحسین موافقم و اگه بخوام با امام گردش برم یه جایی‌‌ می‌رم که امام شاد بشن؛ مثلاً‌‌ می‌رم پارک.»

من: «به نظرت امام زمان از دیدن چه چیزی توی پارک خوش‌حال و از چه چیزی ناراحت میشن؟»

محمّدحسین داداشی: «امام زمان از دیدن خانواده‌ها و مهربونی‌ها و شادی مردم خوش‌حال میشن. از دیدن نوجوون‌هایی که سیگار‌‌ می‌کشن و رفتارهای ناپسند دارن ناراحت‌‌ می‌شن.»

علی داداشی: «من با نظر محمّدحسین موافقم. به نظر من امام زمان از دیدن درخت‌ها و سبزه‌زار‌ها خوش‌حال‌‌ می‌شن؛ امّا من با امام به مکان‌های مقدّس، مثل حرم امامان و امامزاده‌ها‌‌ می‌رم.»

امیررضا دوست‌محمّدی: «من دوست دارم با امام زمان به یه جای ورزشی برم.»

من: «به نظرت امام زمان‌‌ میان استادیوم؟»

امیررضا دوست‌محمّدی: «به نظرم فوتبال رو دوست دارن؛ امّا استادیوم نمیان؛ چون تو بازی‌ها فحّاشی‌‌ می‌کنن و رفتار بی‌ادبانه‌ای دارن.»

من: «خیلی ممنون بچه‌ها! نظرات قشنگی دادید.»

 نظرات بچّه‌ها را خواندیم. حالا یک کم با خودمان فکر کنیم. توی شهر ما چه منطقه‌‌ی جالبی هست که امام زمان هم همراه ما بیاید و از بودن در آن‌جا لذّت ببرد. اصلاً چه صحنه‌هایی امام را ناراحت‌‌ می‌کند؟ فعلاً خداحافظ. امیدوارم زندگی سرشار از شادی داشته باشید. زندگی با رنگ و روی مهدویّت.


منبع: مجله باران


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.