تصويري زيبا از رابطه همسران با يکديگر

چنانچه بخواهيم رابطه نزديک معنوي و يا حقوق متقابل زن و مرد را نسبت به يکديگر تبيين نماييم ، شايد هيچ تصويري گوياتر از آنچه قرآن در اين خصوص ترسيم نموده نباشد و تشبيه لطيف و تعبير ظريف قرآن در اين رابطه که در چند کلمه محدود خلاصه شده ، ما را از هر عبارت ديگري در اين باره بي نياز مي سازد . خداوند متعال رابطه زن و مرد را به لباس تشبيه نموده مي فرمايد :
پنجشنبه، 17 دی 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تصويري زيبا از رابطه همسران با يکديگر
تصويري زيبا از رابطه همسران با يکديگر
تصويري زيبا از رابطه همسران با يکديگر






چنانچه بخواهيم رابطه نزديک معنوي و يا حقوق متقابل زن و مرد را نسبت به يکديگر تبيين نماييم ، شايد هيچ تصويري گوياتر از آنچه قرآن در اين خصوص ترسيم نموده نباشد و تشبيه لطيف و تعبير ظريف قرآن در اين رابطه که در چند کلمه محدود خلاصه شده ، ما را از هر عبارت ديگري در اين باره بي نياز مي سازد .
خداوند متعال رابطه زن و مرد را به لباس تشبيه نموده مي فرمايد :
زنان لباس شما هستند و شما لباس آنها ( بقره 187 )
در اين تشبيه و تصوير محسوس قرآني ، لطايف و ظرايفي چند به نظر مي رسد .
از جمله :
ـ همچنان که لباس انسان را از سرما و گرما حفظ مي کند زن و شوهر نيز شايسته است تا در سرما و گرماي روزگار محافظ يکديگر باشند .
ـ لباس انسان را از آلودگي و زخم و خراش ها و خطر برخورد اشياء به بدن حفظ مي کند ، دو همسر نيز با اطفاي غريزه ي جنسي به طور مشروع ، يکديگر را در آلودگي اخلاقي و فساد باز مي دارند .
ـ لباس عيوب بدن را مي پوشاند و بي لباسي موجب رسوايي است ، دوري از ازدواج و همسر نيز سبب انحراف و آلودگي است .
ـ لباس به آدمي گرما مي بخشد ، وجود همسر نيز کانون خانواده را گرم مي کند و زندگي را از سردي و انجماد مي رهاند .
ـ لباس زينت آدمي است دو همسر نيز شايسته است زينت هم باشند نه عامل سرافکندگي يکديگر .
ـ لباس معرف شخصيت آدمي است ، همسر انسان نيز غالباً نشانگر نوع رفتار و اعتقادات او است .
ـ لباس بايد اندازه و هم قواره ي انسان باشد . نه کوتاه و بلند و نه تنگ و گشاد ، زن و شوهر نيز بايد هم کفو و مناسب يکديگر باشند .
ـ لباس متناسب با فصل و زمان تغيير مي کند . هر يک از دو همسر نيز شايسته است تا در کانون خانواده انعطاف پذير باشد و برخورد خود را نسبت به نياز روحي همسر خود تنظيم کند .
ـ همانگونه که در انتخاب نوع و دوخت و رنگ لباس دقت و حساسيت به خرج مي دهم ، شايسته است در انتخاب همسري که يک عمر زندگي انسان است ، نهايت دقت را به عمل آورده و هيجانات و احساسات زودگذر را در چنين انتخاب سرنوشت سازي دخالت بدهيم .
ـ همانگونه که لباس کثيف و آلوده را بايد شست ، آلودگي ها و مشکلات روحي و نابساماني هاي خانوادگي را بايد در همان کانون خانواده بر طرف نمود .
ـ اگر لباس پاره شد و شکاف برداشت ، بايد آن را رفو کرد و از گسترش پارگي جلوگيري نمود ، اقوام و بستگان زوجين نيز مي بايست هر گونه اختلاف و جدايي را به حسن تدبيرخود حل کنند و از گسترش شقاق و منازعات آن دو جلوگيري به عمل آورد
ـ ارتباط زن و مرد نيزچنين نزديک و تنگاتنگ است و هر يک از آنها حقوق و وظايف متقابلي را بر عهده دارند که حفظ کيان خانواده وابسته به رعايت و احترام به چنين مسئوليت هايي است .
منبع:ماهنامه ي دنياي زنان شماره ي 47




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.