راهکارهای تشخیص تنقلات باکیفیت

در هنگام خرید تنقلات یکی از سؤالات مهمی که برای مشتری مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان کیفیت محصول مورد نظر را تشخیص داد. تنقلات از جمله خوراکی‌های مورد علاقه خانواده‌های ایرانی محسوب می شود. در این مطلب سعی می کنیم راهکارهایی برای تشخیص تنقلات با کیفیت ارائه کنیم.
چهارشنبه، 18 تير 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
راهکارهای تشخیص تنقلات باکیفیت

کیفیت آجیل و نحوه تشخیص آن

یکی از تنقلات بسیار مفید و پرطرفدار آجیل است که اطلاع از سطح کیفیت آن در هنگام خرید اهمیت بسیار زیادی دارد. از آنجایی که قیمت این محصول بالا است، در موارد زیادی سودجویان با عرضه آجیل های نامرغوب به مشتریان جو بدی را در بازار ایجاد می‌کنند. آجیل به دو صورت بسته بندی شده و فله ای در بازار عرضه می‌شود. کارشناسان توصیه می‌کنند که مشتریان از خرید آجیل به صورت فله ای خودداری کنند، به این دلیل که آجیل فله‌ای ممکن است از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و یا با رنگ‌های مصنوعی و طعم‌دهنده‌ها شدید مزه‌دار شده باشد. با خرید تنقلات برادران حسینی به صورت بسته‌بندی شده و بهداشتی نگرانی مشتری در مورد نامرغوب بودن آجیل نیز از بین خواهد رفت.
 

بهترین مکان برای خرید آجیل

با توجه به اینکه در هنگام خرید آجیل نکات زیادی باید مورد توجه قرار گیرند، همواره توصیه می‌شود که خرید این محصول از مراکز معتبر و شناخته شده انجام شود. هر چند وجود آجیل‌های بسته‌بندی دارای پروانه وزارت بهداشت نگرانی‌های مشتریان را در زمینه خرید این محصول برطرف کرده است، اما هنوز هم افرادی هستند که علاقمند به خرید آجیل به صورت فله‌ای باشند. باید توجه داشت که خرید این آجیل تنها از فروشگاه‌های معتبری که ارائه‌کننده کالاهای مرغوب هستند صورت گیرد. به همین دلیل در هنگام انتخاب باید به برخی از نکات زیر توجه داشت.
 
راهکارهای تشخیص تنقلات باکیفیت
 

ظاهر آجیل

یکی دیگر از موارد بسیار مهم در هنگام انتخاب و خرید آجیل، توجه به ظاهر آن است. بررسی دقیق ظاهر آجیل اهمیت زیادی دارد. در صورت وجود لکه‌های سیاه یا قهوه‌ای بر سطح آجیل و یا وجود سوراخ، دیده شدن حشرات یا کپک‌زدگی همگی نشانه‌هایی از نامرغوب بودن آجیل است.

آجیل خریداری شده به صورت فله‌ای، باید کاملاً یکدست باشد. به این معنی که اندازه، رنگ و شکل آجیل باید به صورت تقریبی مشابه باشند. در غیر این صورت می‌توان نتیجه گرفت که آجیل حاصل مخلوط شدن چند نوع مختلف است.
 

ویت کورن

در این بخش می‌خواهیم شما را با یکی از لذیذترین و در عین حال یکی از محبوب‌ترین تنقلات آشنا کنیم. ویت کورن تنقلاتی جدید که رقیبی برای چیپس و پفک هستند. اما مگر چه ویژگی دارد که آن را محبوب کرده است؟ این محصول ترکیبی از آرد گندم، آرد ذرت، برنج و نمک ید دار است. برخلاف اسنک‌های صنعتی مانند چیپس و پفک‌ها که از مواد افزودنی و روغن‌های ناسالم ساخته می‌شود هیچ افزودنی و روغنی به این اسنک اضافه نمی‌شود. چربی بسیار کم و انرژی بالا از ویژگی‌های بارز آن است. فیبر بالا و ویتامین‌های E و B هم برای سلامت پوست و مو مفیدند و هم بر دستگاه گوارش تأثیر مطلوبی دارد. زود هضم بودن آن نیز یکی دیگر از خصوصیات ویت کورن است که مورد توجه قرار گرفته است. همچنین خواص آرد گندم برای کم خونی و کمبود مواد معدنی. تنوع مزه و رنگ در ویت کورن متنوع است و می‌توانید از طعم‌های مختلف و مورد علاقه‌تان استفاده کنید.
 

گز، خوراکی خوشمزه اصفهانی

شاید به جرات بتوان گفت بعید است کسی گز دوست نداشته باشد. اگر به اصفهان سفر کرده باشید که خاستگاه گز  است حتماً سفارش سوغاتی را گرفته‌اید. گز نامی است که مزه اصفهان را دارد. البته امروزه با توجه به محبوبیت زیاد آن در همه شهرها یافت می‌شود. مغزهای پسته، بادام، گردو از موادی افزودنی است که به گز اضافه می‌شود که خواص آن را دو چندان می‌کند. کربوهیدرات‌ها، قندها، کلسیم، منیزیم، کلسیم، فیبرها از بارزترین مواد موجود در گز ها هستند که خواص بسیاری را در این ماده ایجاد کرده است. انرژی زا بودن، بهبود عملکرد مغز و حافظه، شادابی پوست و مو از مشخص‌ترین خاصیت‌های گز است. گز هموگلوبین را افزایش می‌دهد و کم خونی رو برطرف می‌کند همچنین با دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی، به تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر انواع بیماری موجب می‌شود.

راهکارهای تشخیص تنقلات باکیفیت
 

نحوه تشخیص شکلات مرغوب و با کیفیت

شکلات های مختلف و متنوعی در بازار برای سلایق مختلف وجود دارد. حال این سؤال مطرح می‌شود که کدام یک از این شکلات‌ها انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند. همچنین اکثر مشتریان علاقه دارند بدانند که نحوه تشخیص شکلات با کیفیت و دلیل گران یا ارزان بودن قیمت این محصول چیست؟
 

تشخیص کیفیت شکلات از روی طعم آن

شکلات مرغوب دارای طعم مطبوع و خوشایندی بوده و تا مدتی در دهان باقی می‌ماند. اما شکلاتی که از کیفیت مناسبی برخوردار نیست طعم دلنشینی نداشته و احساس خوبی به فرد منتقل نمی‌کند. برای خرید شکلات می‌توانید به آدرس https://hosseinibrothers.ir/ مراجعه کنید.
 

بافت شکلات مرغوب

اصولاً شکلات با کیفیت از بافتی سفت و ترد برخوردار است. در هنگام شکاندن تکه ای از شکلات مرغوب، صدای تیز و تردی به گوش می‌رسد. اما یک شکلات نامرغوب و بی‌کیفیت در هنگام شکستن صدای گرفته و کندی خواهد داشت. همچنین بافت نرم شکلات حاکی از کیفیت مناسب آن است. به این ترتیب به راحتی در دهان آب شده، بدون اینکه فرد احساس کند ناخالصی در آن وجود دارد.
 

تشخیص کیفیت شکلات از بوی آن

شکلاتی که از کیفیت مناسبی برخوردار است، دارای بوی خوشایند و دلپذیری می‌باشد. شکلات‌های فاقد عطر و رایحه، دارای کیفیت مناسبی نمی باشند.
 

تشخیص کیفیت شکلات با توجه به ظاهر و رنگ آن

اصولاً یک شکلات مرغوب از سطحی یک‌دست و براق برخوردار است. در صورت وجود هر گونه ناهمواری، سفیدک، بد رنگ بودن و یا پوسته پوسته شدن، می‌توان نتیجه گرفت که شکلات از کیفیت مناسبی برخوردار نیست. اصولاً سطح شکلات‌هایی که به شیوه صحیح نگهداری نمی‌شوند، سفید خواهد شد.

با توجه به اینکه شکلات از چه نوعی است، رنگ آن نیز متفاوت خواهد بود. رنگ شکلات شیری مرغوب خیلی روشن یا خیلی تیره نیست. همچنین رنگ شکلات تلخ قهوه‌ای تیره است. باید به این نکته توجه داشت که شکلات تلخ مرغوب دارای رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز می باشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.