آشنایی با ویروس ها (18) – ویروس « بلاستر» blaster

برای جلوگیری از حمله ی ”بلاستر“ و فرصت در Download نرم افزارهای لازم، ساعت رایانه ی خود را یک ساعت عقب بکشید یکی از بررسی کنندگان ویروس های کامپیوتری، گفت: اگر ساعت رایانه ی خود را یک ساعت عقب بکشید، کرم بلاستر غیر فعال می شود . کرم اینترنتی بلاستر ( blaster )، ویندوزهای xp و 2000 را مورد هدف قرار می دهد و تا کنون هزاران رایانه را در سطح دنیا آلوده کرده است . این ویروس بعد از
يکشنبه، 11 بهمن 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با ویروس ها (18) – ویروس « بلاستر» blaster
آشنایی با ویروس ها (18) – ویروس « بلاستر» blaster
آشنایی با ویروس ها (18) – ویروس « بلاستر» blaster






برای جلوگیری از حمله ی ”بلاستر“ و فرصت در Download نرم افزارهای لازم، ساعت رایانه ی خود را یک ساعت عقب بکشید یکی از بررسی کنندگان ویروس های کامپیوتری، گفت: اگر ساعت رایانه ی خود را یک ساعت عقب بکشید، کرم بلاستر غیر فعال می شود .
کرم اینترنتی بلاستر ( blaster )، ویندوزهای xp و 2000 را مورد هدف قرار می دهد و تا کنون هزاران رایانه را در سطح دنیا آلوده کرده است . این ویروس بعد از ورود در سیستم و ثبت خود، در مدت زمان ( timing ) خود در سیستم که حدود 50 ثانیه است، فعالیت خود را با ارسال پیامی آغاز می کند .
یکی از بررسی کنندگان ویروس های کامپیوتری، اظهار داشت: در زمان دریافت پیغام این ویروس، اگر ساعت کامپیوتر خود را به مدت یک ساعت عقب بکشیم، فعالیت این ویروس مختل شده و کاربر فرصت پیدا می کند تا با Download کردن patch و آنتی ویروس های مناسب، با آن ویروس به صورت کامل مقابله کند .
وی، با تاکید بر دقت در عقب کشیدن ساعت کامپیوتر در هنگام ارسال پیام، برای جلوگیری از خاموش شدن ( Shut down ) کامپیوتر، گفت: در روش عقب کشیدن ساعت کامپیوتر برای مقابله با بلاستر، حتی دقایق و ثانیه ها مهم است و ساعت کامپیوتر باید دقیقا به اندازه یک ساعت عقب کشیده شود .
وی در پایان با اشاره به رابطه ی بین ویروس های بلاستر، بک شل و W32 گفت: در ابتدا بلاستر وارد سیستم می شود و اگر جلو آن توسط آنتی ویروس گرفته شود، بک شل عمل کرده و با مشغول کردن آنتی ویروس به خود، جلوی شناسایی فایل های W32 را توسط آنتی ویروس می گیرد و باعث رخنه آن به سیستم ها می شود .
ادامه دارد ......
ارسال مقاله توسط عضو محترم سایت با نام کاربری : sm1372




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط