خطر بارداري بدون برنامه‌ريزي

وقتي به برخي از همسران گفته مي‌شود که حتما قبل از تصميم براي بچه‌دار شدن بايد براي مشاوره قبل از بارداري اقدام کنيد، در پاسخ به زندگي پدران و مادران خود اشاره مي‌کنند و مي‌گويند همه مادران و پدران‌مان بدون برنامه بچه‌دار شدند. مادران ما در همان ماه اول پس از ازدواج و بدون اين همه مقدمه‌چيني‌هاي دست و پا گير (اشاره به مصرف قرص فوليک اسيد سه ماه قبل از شروع بارداري) باردار
پنجشنبه، 15 بهمن 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خطر بارداري بدون برنامه‌ريزي
خطر بارداري بدون برنامه‌ريزي
خطر بارداري بدون برنامه‌ريزي






وقتي به برخي از همسران گفته مي‌شود که حتما قبل از تصميم براي بچه‌دار شدن بايد براي مشاوره قبل از بارداري اقدام کنيد، در پاسخ به زندگي پدران و مادران خود اشاره مي‌کنند و مي‌گويند همه مادران و پدران‌مان بدون برنامه بچه‌دار شدند.
مادران ما در همان ماه اول پس از ازدواج و بدون اين همه مقدمه‌چيني‌هاي دست و پا گير (اشاره به مصرف قرص فوليک اسيد سه ماه قبل از شروع بارداري) باردار شدند. اگر درست نگاه کنيد، قضيه به همين سادگي که به نظر مي‌رسد هم نيست. دوران بارداري آنها و يا تولد فرزندان‌شان بعضا با عوارضي همراه بوده است. مثلا داشتن زايمان‌هاي متعدد و پشت‌سر هم که مي‌توانيد آثار درازمدت آن بارداري‌هاي بي‌برنامه را در بروز انواع بيماري‌ها و داروهايي که استفاده مي‌کنند، در زندگي امروز آنها ببينيد.

خطر بارداري بدون برنامه‌ريزي

خوشبختانه زوجين تحصيل‌کرده و امروزي، براي لذت بردن از زندگي مشترک خود و بالا بردن توان جسمي زن خانواده که قرار است مسووليت مادر شدن را عهده‌دار شود برنامه‌ريزي مي‌کنند. شايد اگر مطبوعات و رسانه‌ها به اندازه‌اي که براي مراقبت‌هاي دوران بارداري اهميت قايل‌ هستند، اطلاعاتي را هم راجع به ضرورت مشاوره قبل از بارداري در اختيار مردم مي‌گذاشتند، همه متوجه مي‌شدند که اگر اهميت مشاوره بيش از مراقبت دوران بارداري و تغذيه با شير مادر نباشد، کمتر از آن نيست. بايد به مردم جامعه اهداف اين مشاوره را بگوييم. اگر آنها بدانند که در اين مشاوره اطلاعاتي به آنها داده مي‌شود که موجب مي‌شود بارداري زودتر رخ ‌دهد و عوارض اين دوران به حداقل برسد و در بررسي و معاينه مادر بسياري از مسايل نهفته کشف و درمان شود، قطعا از آن استقبال خواهند کرد. پيش‌بيني بيماري‌هايي که بعدا ممکن است براي مادر و يا کودک او رخ بدهد، قبل از باردار شدن، بسيار کمک‌کننده است. اگر زن و شوهر قبل از تصميم‌گيري بدانند که ورود يک بچه به خانواده آنها چه تحول اساسي در پي دارد، از نظر روحي آماده مي‌شوند و با برنامه‌ريزي صحيح، حتي از نظر اقتصادي مي‌توانند شرايط را قبل از اينکه، غافلگيرشان کند، مديريت کنند.
منبع: http://salamat.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.