سفید کردن دندان ها بدون استفاده از مسواک

برای سفید کردن دندان چه کنیم؟ حدود ۱۸ درصد افراد می‌گویند که معمولا در هنگام عکس گرفتن سعی می‌کنند دندان‌هایشان را پنهان کنند. بیشتر آنها از رنگ زرد دندان‌هایشان ناراضی‌اند و خجالت می‌کشند. دندان‌های شما اولین چیزی است که به چشم دیگران می‌آید. بنابراین بهترین راه سفید کردن دندان چیست؟ در ادامه همراه ما باشید تا با راهکارهای سفید کردن دندان بدون مسواک آشنا شوید.
دوشنبه، 31 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
سفید کردن دندان ها بدون استفاده از مسواک
عمدتا از دست دادن رنگ دندانها به دلیل مصرف نوشیدنی ها مانند چای و قهوه است.

افرادی که عادت به سیگار کشیدن دارندبیشتر اسیب پذیرند به دلیل محتوای نیکوتین موجود در تنباکو ست که باعث تغییر رنگ دندانها است.

بدست آوردن دندانهای سفیدتر چندان مشکل نیست . داروهای خانگی وجود دارد که بدون هزینه به شما کمک خواهد کرد دندانهای خود را سفید نگه دارید.


سفید کردن دندانها با کمک نمک طعام

نمک به عنوان یک عامل سفید کننده خوب شناخته شده و از این رو می تواند در سفیدکردن دندانها به شما کمک کند. مالیدن نمک طعام بر روی دندانهای خود در برخی از زمانها و انجام این کار بطور منظم قطعا به شما برای به‌دست آوردن دندانهای سفید تر کمک خواهد کرد.


سفید کردن دندانها با محدود کردن مصرف چای

نوشیدنیهای گرم مانند چای و قهوه مهم‌ترین دلیل تغییر رنگ دندانهاست. با محدود کردن چای و قهوه شما قطعا قادر خواهید بود دندانهای سفید خود را حفظ کنید.


سفید کردن دندانها با ترک سیگار

سیگار کشیدن یکی از دلایل عمده تغییر رنگ دندانهاست . بنابراین اگر شما عادت به مصرف سیگار دارید بهتر است در اسرع وقت ترک کنید. انجام این کار علاوه بر کمک به داشتن دندانهای سفیدتر و تمیزتر از بیماریهایی که در اثر مصرف سیگار بوجود میایند نیز پیشگیری به عمل می‌آورد.


استفاده از پوست درخت گردو

پوست درخت گردو را میتوان خرد و اسیاب کرد و برای مسواک زدن با خمیر دندان خود بکار برد . این کار می‌تواند هر روز انجام شود و برای حفظ سفیدی دندان و پیشگیری از تشکیل پلاک بر روی دندانها بسیار موثر است.1


استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین می تواند به آرامی لکه های سطح دندان را از بین ببرد. برخی افراد نگران این هستند که جوش شیرین خیلی خشن است و ممکن است مینای دندان را خرد کند، اما تحقیقات سال 2017 نشان داد که این یک راه ایمن برای از بین بردن لکه ها است.

جوش شیرین همچنین ممکن است به مبارزه با باکتری ها کمک کند ، این نشان می دهد که ممکن است بتواند پلاک را کاهش داده و از پوسیدگی دندان جلوگیری کند.


استفاده از پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن یک سفید کننده خفیف است که می تواند به سفیدتر شدن دندانهای لکه دار کمک کند. برای سفید کردن بهینه، فرد می تواند به مدت 1-2 دقیقه دو بار در روز به مدت یک هفته با ترکیبی از جوش شیرین و پراکسید هیدروژن مسواک بزند. آنها فقط باید گاه به گاه این کار را انجام دهند. 

پراکسید هیدروژن ممکن است حساسیت دندان را افزایش دهد، بنابراین برای استفاده طولانی مدت یا برای افرادی که قبلاً دندانهای حساس دارند مناسب نیست.


خوردن کرفس و سیب

خوردن کرفس و سیب؛ این دو خوردنی حاوی سلولزهای رشته‌ای هستند که مانند یک مسواک طبیعی می‌توانند به آرامی و بدون ضرر، دندانها را تمیز و سفید کنند. این خوردنی‌ها اثر رنگدانه‌های ناشی از مواد غذایی را از روی دندانها پاک می‌کنند.


توت فرنگی بخورید

این میوه خوشمزه و پرطرفدار تابستانی به دلیل اینکه حاوی ماده‌ای موسوم به اسید مالیک است در سفید کردن دندانها نقش موثری دارد. برای بهره‌مند شدن بیشتر از این خاصیت توت فرنگی هفته یکبار دستورالعمل زیر را انجام دهید:

ابتدا یک عدد توت فرنگی را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید تا یک خمیر قرمز رنگ حاصل شود. این خمیر را روی مسواک قرار داده و آن را مدت 5 دقیقه روی دندانهایتان بگذارید.2


استفاده از روغن نارگیل

همانند زمانی که از دهانشویه استفاده می کنید، شما می توانید مقداری روغن نارگیل را برای چند دقیقه در دهان خود بچرخانید. روغن نارگیل به عنوان یک سفیدکننده دندان طبیعی شناخته می شود و مطالعه ای جدید به فواید آن برای سلامت دهان و دندان اشاره داشته است. چرخاندن روغن نارگیل در دهان به کاهش تشکیل پلاک روی دندان ها و همچنین خطر بیماری لثه کمک می کند.


استفاده از پوست پرتقال

مالش دادن بخش داخلی پوست پرتقال به دندان ها به عنوان روشی امن و طبیعی برای سفید کردن دندان ها در خانه شناخته می شود. بخش سفید پوست پرتقال حاوی لیمونن، ماده ای حاوی پاک کننده های حلال طبیعی، است و در بسیاری از محصولات سفیدکننده دندان تجاری نیز استفاده می شود. بر خلاف گوشت میوه پرتقال، پوست آن اسیدی نیست و بدون نگرانی از خطر اسیدیته میوه که ممکن است به مینای دندان آسیب وارد کند، می توان از آن استفاده کرد.


استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب دارای فواید سلامت مختلفی است، اما بسیاری آگاه نیستند که این ماده می تواند به عنوان یک سفیدکننده دندان طبیعی نیز استفاده شود. مسواک زدن دندان ها با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب به از بین بردن لکه ها کمک می کند و غرغره کردن آن در بهبود بوی دهان و کشتن باکتری های اطراف لثه ها نقش دارد.


استفاده از پودر زردچوبه

زردچوبه به عنوان یک سفیدکننده دندان طبیعی استفاده می شود، زیرا دارای خواص ضد میکروب، ضد التهاب و حاوی آنتی اکسیدان ها است که آن را به گزینه ای کارآمد برای درمان مشکلات دهان و دندان مانند بیماری لثه تبدیل می کند. در حالت پودر، زردچوبه به عنوان یک ساینده ملایم عمل می کند و به از بین بردن لکه های روی دندان و سفید کردن دندان ها کمک می کند.3


استفاده از پوست موز

می‌توانید از قسمت داخلی پوست موز استفاده کنید زیرا این قسمت سرشار از پتاسیم، منیزیم، منگنز و دیگر مواد معدنی است و تمام این مواد باعث سفید شدن دندان می‌شوند. مواد معدنی غنی موجود در موز، جذب مینای دندان شده و تاثیر شگرفی در سفید شدن دندان دارد. پس از مسواک زدن عادی می‌توانید تکه‌‌ای از پوست موز را دو دقیقه روی دندان‌های خود بکشید، سپس دهان خود را آبکشی کنید و پیش از خوابیدن یک بار دیگر این کار را تکرار کنید.


استفاده از آبلیمو

روش دیگر استفاده از محافظ دهانی است که می توانید آن را از داروخانه تهیه کنید . بوکسور ها برای محافظت از دندانهایشان هنگام مسابقه از این وسیله استفاده می کنند . کافی است کمی جوش شیرین و آبلیمو را مخلوط کنید ( اگر مخلوط خیلی دوام داشت ، مقدار کمی آب اضافه کنید) سپس ترکیب به دست آمده را درون محافظ دهان بریزید و برای 10 تا 15 دقیقه در دهان خود قرار دهید پس از شستشوی دهان متوجه تاثیر این ترکیب خواهید شد . به جای استفاده از محافظ می توانید محلول را داخل دهانتان برای چند دقیقه نگه دارید تا به نتیجه دلخواه برسید.4


پی نوشت:
1.www.jadidtarin.com
2.www.beytoote.com
3.www.bartarinha.ir
4.www.drmehrdad.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما