راجع به رژیم وحشی چه میدانید؟

رژیم غذایی وحشی شامل تمامی مواد غذایی در حد متعادل است و افرادی که این رژیم را دنبال کرده اند موفق به کاهش چند کیلوگرمی وزن خود شده اند.بنابراین رژیم های غذایی محدود کننده را کنار گذاشته و اطلاعات لازم در زمینه رژیم غذایی وحشی، نحوه عملکرد، برنامه غذایی و اقدامات احتیاطی مربوط به آن را بیاموزید!
شنبه، 12 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: لیلا معصومی
موارد بیشتر برای شما
راجع به رژیم وحشی چه میدانید؟

رژیم وحشی چیست؟

اگر دوست دارید استیک ، کره، شکلات یا پنیر کیک بخورید ، سپس رژیم وحشی به شما تجدید نظر خواهد کرد. طرح غذا شبیه رژیم غذایی پالو است ، اما اجازه می دهد تا طیف وسیعی از غذاها و انعطاف پذیری بیشتری در سبک غذا خوردن خود را از برنامه غارنشین. جیمز می گوید که به جای خوردن مانند اجداد پالئولیتی ما باید مانند پدربزرگ و مادربزرگ خود بخورید.

آبل جیمز توضیح می دهد که چگونه باید غذاها را برای غذا خوردن و مواد غذایی برای جلوگیری از آن انتخاب کرد. تبلیغات رژیم غذایی این واقعیت را تقویت می کند که شما می توانید مواد غذایی تلخ چربی مانند بیکن، سوسیس و یا کرم سنگین بخورید.

اما طبق برنامه، بیشتر این غذاها "مواد غذایی اضافی" هستند. جیمز توصیه می کند که شما بیش از دو وعده غذای اضافی در هفته نداشته باشید تا زمانی که وزن هدف خود را به دست آورید.

مواد غذایی رژیم غذایی مجاز شامل سبزیجات، گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل، دانه ها، و چربی ها و روغن های سالم است. تاکید بر غذاهای محلی، ارگانیک، گیاهی و گوشت یا غذاهای دریایی که در محیطی نزدیک به وحشی مطرح شده است، تأکید می شود.1
 

چگونه کار می کند

تبلیغات رژیم غذایی این واقعیت را تشدید می کند که می توانید غذاهای چرب، مانند بیکن، سوسیس یا کرم سنگین بخورید. اما طبق این برنامه، بیشتر این غذاها "غذای تکمیلی" هستند. جیمز توصیه می کند تا زمانی که به وزن هدف خود نرسید بیش از دو وعده غذای تکمیلی در هفته میل کنید. تأکید بر غذاهای محلی، ارگانیک، گیاهی و کامل است.

وعده های غذایی رژیم غذایی وحشی باید به شرح زیر تنظیم شود:

تقریباً دو سوم بشقاب شما باید از سبزیجات غیر نشاسته باشد. مقدار محدودی از سبزیجات نشاسته ای (مانند سیب زمینی شیرین یا چغندر) برای افرادی که مرتباً ورزش می کنند مجاز است.

یک وعده پروتئین (گوشت، ماهی یا تخم مرغ) که باید اندازه کف دست یا تقریباً سه اونس باشد.

قسمت باقیمانده باید پر از چربی های سالم و میوه باشد.2
 

نمونه غذاهای رژیمی وحشی شامل

سبزیجات برگ سبز مانند سبزیجات خردل، سبزیجات چغندر، اسفناج، چاودار و کلم بروکلی

سبزیجات غنی از فیبر رنگی مانند هویج، کدو تنبل، جیکما، آرتیشو، فلفل و بادمجان

گوشت گاو تغذیه شده، خوراکی، آلی، وحشی یا محلی که مانند گوشت گوزن، گوزن، بوفالو، گراز، گوساله، گوشت خوک، گوشت خوک، مرغ یا گوشت گاو

وحشی گرفتار، ماهی محلی یا صدف های دریایی از جمله میگو، کدو، ماهی قزل آلا، دریای باس، ماهی قزل آلا، خرچنگ و یا تن

تخم مرغ (مرغ، اردک، بلدرچین و غیره) که در یک محیط انسانی مطرح شده اند

آجیل و دانه ها

روغن بادام زمینی با روغن سرخ شده با روغن سرخ شده مانند روغن آووکادو، روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن گردو

چربی های حیوانی مانند کره یا گی به ترتیب ذاتی و آبی هستند.1
 

تفاوت رژیم غذایی وحشی و رژیم غذایی پالئو

برنامه رژیم غذایی در رژیم وحشی مبتنی بر آنچه که مردم حدود 100 سال پیش می ‎خوردند ایجاد شده، در حالی که رژیم غذایی پالئو مبتنی بر آنچه که مردم در دوران پارینه سنگی یعنی 2.5 میلیون تا 10000 سال پیش می ‎خوردند ایجاد شده است .

رژیم غذایی وحشی شامل مواد غذایی تازه ، غلات سبوس دار، حبوبات ، گوشت بدون چربی ، ماهی دریایی، آجیل و دانه ها، گیاهان، ادویه جات و نوشیدنی های سالم است ؛ در حالی که رژیم غذایی پالئو تنها شامل سبزیجات ، میوه، گوشت ، ماهی دریایی ، ادویه جات و نوشیدنی های مجاز است اما غلات ، حبوبات، سیب زمینی، نمک و لبنیات در آن جایی ندارن .3
 

آیا رژیم غذایی وحشی سالم است؟

جنبه های بسیاری از رژیم غذایی است که ممکن است به شما کمک کند که به نظر می رسد و احساس بهتر است. به عنوان مثال، بسیاری از افرادی که از این برنامه پیروی می کنند، از افزایش مصرف سبزیجات غنی از مواد مغذی و منابع پروتئینی با کیفیت بالا بهره مند خواهند شد. و از آنجا که غذاهای فرآوری شده ، نوشیدنی های شیرین شکر و کربوهیدراتهای ساده (مانند پخته شده و آب نبات) مجاز نیست، برخی از افراد رژیم غذایی ممکن است سلامت خود را به دلیل کاهش مصرف قند افزایش دهند.

اما برخی از متخصصان تغذیه ابراز نگرانی از عدم وجود کل دانه و لبنیات در این برنامه غذایی دارند. این ممکن است یک برنامه غذای هوشمند برای افراد رژیمی باشد که دستور داده اند تا میزان مصرف چربی اشباع خود را کاهش دهند. در حالی که بخشی از مواد غذایی مانند کره و کرم در برنامه محدود است، ممکن است هنوز هم برای افرادی که سعی در پیروی از برنامه غذایی برای تقویت سلامت قلب دارند، هنوز بیش از حد بالا باشد.

در نهایت، برنامه تمرینی نیز نگرانی ها را مطرح کرده است. همه تمرینکنندگان مناسب نیستند یا به اندازه کافی سالم نیستند تا فواصل با شدت بالا را پر کنند . دستورالعمل های فعلی تمرین نشان می دهد یک برنامه فعالیت که شامل 150 دقیقه یا بیشتر از فعالیت متوسط ​​است.1
 

آیا می تواند باعث کاهش وزن شود؟

گرچه مطالعات مشخصی در مورد رژیم غذایی وحشی در دسترس نیست شواهد خوبی از استفاده از رژیم های غذایی کم کربوهیدرات، غذاهای کامل و پروتئین بالا برای تقویت کاهش وزن حمایت می کند.

ثابت شده است که رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات یک روش کاهش وزن موثر است.

به عنوان مثال، یک مطالعه در 148 بزرگسال چاق، رژیم کم کربوهیدرات - با کمتر از 40 گرم کربوهیدرات خالص در روز - را به کاهش وزن، کاهش چربی و حفظ حجم عضلات در مقایسه با رژیم کم چربی مرتبط کرد.

بررسی 53 مطالعه در بیش از 68000 شرکت کننده نشان داد که استراتژی های کاهش وزن کم کربوهیدرات منجر به کاهش متوسط وزن 2.54 پوند (1.15 کیلوگرم) نسبت به نسخه های کم چربی شده است.

رژیم غذایی وحشی همچنین از نظر پروتئین نسبتاً زیاد است که یک عامل قدرتمند در کاهش وزن است.

پروتئین پرخاصیت ترین مواد مغذی است به این معنی که شما را در بین وعده های غذایی سیر نگه می دارد که ممکن است از پرخوری و افزایش وزن جلوگیری کند.

با بررسی 9 مطالعه در 418 نفر، افرادی که رژیم های غذایی با پروتئین بالاتر را برای 4 تا 24 هفته دنبال کردند 4.58 پوند (2.08 کیلوگرم) کاهش وزن بیشتری نسبت به رژیم های با پروتئین پایین تجربه کردند.

علاوه بر این، رژیم غذایی وحشی بر محصولات تازه مانند سبزیجات و میوه تأکید دارد. رژیم های غذایی زیاد در این غذاها با کاهش وزن بدن و کاهش وزن بیشتر همراه است.

علاوه بر این، قطع کردن غذاهای فرآوری شده، مانند نوشیدنی های حاوی شکر، آب نبات و غذاهای پخته، یک راه عالی برای بهبود سلامتی و کاهش وزن اضافی است.

بر اساس شواهد علمی، یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات مبتنی بر غذاهای کامل مانند رژیم غذایی وحشی به احتمال زیاد منجر به کاهش وزن خواهد شد.2

پینوشتها
1.www.julinse.com
2.www.foodregime.com
3.www.namnak.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.