یه عالمه ایده ی سبز غدیری

عید غدیر یکی از اعیاد بزرگ ما ایرانیان است. در این بخش چند ایده جذاب را به شما نوجوانان عزیز معرفی می کنیم تا با انجام آن ها یک عید شاد و به یاد ماندنی داشته باشید.
شنبه، 19 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
تصویر گر : طاهره امینی
موارد بیشتر برای شما
یه عالمه ایده ی سبز غدیری

جشنواره ی بادبادکی

جی جی جی جینگ... یه ایده ی خیلی خوب دارم. یه جشنواره ی بادبادکی. بادبادک هامون رو پر کنیم از جمله ها و تصاویر قشنگ غدیری، با دنباله های سبز کم رنگ و پررنگ که اونا رو شناور کنیم تو آسمون شهرمون و یه عید شاد و به یادموندنی بسازیم.
 

برگه ی مشاعره

یه مشاعره ی هیجان انگیز برگزار کنیم؛ الان می گم چکار کنیم: تعدادی از اشعاری که برای غدیر سراییده شده رو پیدا کنیم و هر ده بیتش رو توی یه ورقه کاغذ بنویسیم، طوری که ورقه ها تعدادشون زیاد بشه و بتونیم یه مشاعره ی دسته جمعی راه بندازیم. حالا می تونیم ورقه ها رو بین دوستا یا خونواده مون تقسیم کنیم و مشاعره شروع بشه.

جنت از تو گردیده منور یاعلی جانم فدایت / نِی غلط گفتم سخن، جان همه عالم فدایت...،  ت بده!
 

مسابقه

یه مسابقه با دوستان مون برگزار کنیم. مسابقه می تونه اینطوری باشه: حفظ خطبه ی غدیر، زمان برگزاریش بعد از نماز مغرب وعشاء ، شب عید غدیر توی مسجد محله مون. حتما باید برای جوایز از بزرگترها استفاده کنیم تا جایزه توپ و حسابی باشه.
 

کارت پستال

کارت های رنگی و شاد بسازیم و توی هرکدوم یه پیام غدیری بنویسیم و به دوستامون هدیه بدیم.
 

یه کاروان دوچرخه ای

کاروان شادی دوچرخه سواری راه بندازیم که پر از شور و هیجانه! می تونیم رکاب زنی رو از جلوی مسجد جامع شهرمون شروع کنیم و مقصدمون هم یکی از امامزاده های شهرمون باشه. راستی یه پیشنهاد دیگه: به نظرم اگه پرچم های سبز کوچیک روی دوچرخه هامون نصب کنیم کاروانمون خیلی جذاب تر می شه. مطمئنم انقدر جذاب می شه که عکس هامون توی موبایل ها پر می شه.
 

خونه های غدیری

جلوی در خونه مون رو چراغونی کنیم. یه ریسه ی لامپ سبز، یه ریسه ی کاغذی پر از عکس های غدیری و یه کوچه ی شاد غدیری.

 
عیادت

بیمارهای توی بیمارستان و اون پدر و مادرهایی که توی خونه ی سالمندان هستن، نباید توی این عید غمگین بمونن. چه خوبه که به دیدنشون بریم؛ حتی می تونیم یه نمایش غدیری هم ترتیب بدیم و بعد از هماهنگی نمایش رو براشون اجرا کنیم، آخه می دونین توی روز غدیر هیچ کسی نباید غمگین بمونه. این شادی برای همه ی ماست.
 

برادری

یادت میاد همیشه می گفتی کاشکی سعید داداش من بود، کاشکی امیر با این همه هنرش داداش من بود، کاشکی مهدی...

روز عید غدیر یه دعایی داریم که می تونی با دوستت بخونی و با هم برادر بشین. بهش می گن عقد اخوت. مفاتیح رو ورق بزن توی صفحاتی که مرتبط با اعمال غدیر هست پیداش می کنی. یادت نره فقط یه روز فرصت داری برادر پیدا کنی.


منبع: مجله باران


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.