آشنایی با فواید و مضرات شاه تره

گیاه شاتره قابلیت کاهش فشار خون و نیز کاهش کلسترول خون را نیز دارا می باشد و برای درمان ناراحتی های صفرا موثر میباشد اما اینها تنها خواص و فایده گیاه با ارزش شاه تره نیستند.با ما همراه باشید.
يکشنبه، 20 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با فواید و مضرات شاه تره
شاه تره برای درمان التهابات پوستی بسیار موثر میباشد علاوه بر این،خواص دیگری نیز دارد که در این بخش از سلامت نمناک تمام آن را خواهیم گفت. این گیاه در آب و هوای معتدل رشد میکند و دارای گل های رنگارنگ میباشد که برای باغ ها مناسب هستند و از قرن بیستم تا به حال در پزشکی سنتی استفاده میشده است.این گیاه در دوران باستان به عنوان یک قدرت جادویی در نظر گرفته میشده است.

این گیاه را در آتش سوزاندند، زیرا معتقد بودند که دود این گیاه میتواند از جادو محافظت کند و ارواح شیطانی را دور کند و طبق یک افسانه باستانی ، این گیاه حاصل از بذر نمیباشد بلکه از یک دود ناگهانی از زمین پدیدار شده است.

این گیاه در آغاز زمان گلدهی چیده میشود و در چای ها، قرص، کپسول، لوسیون های چشم و عصاره ها استفاده میشود و این گیاه در فرانسه ، اسپانیا، استرالیا، اتریش،آمریکا،آفریقا،انگلستان شایع تر و معمول تر میباشد. چنانچه در ادامه این مطلب خواهیم گفت ساقه ها،ریشه ها و گل این گیاه مورد استفاده قرار میگیرند و میتواند برای سلامتی مفید باشند.


خواص ضد التهابی

شاه تره میتواند به خوبی برای بهبود زخم ها،تورم و قرمزی و درد پوست و سایر اندام ها موثر باشد.


درمان پسوریازیس و اگزما با شاه تره

به دلیل خواص ضد التهابی که دارد ،برای درمان هر دوی این بیماری ها بسیار جوابگو هستند.


شاه تره برای درمان خارش

این گیاه یک کرم یا پماد عالی برای رفع خارش میباشد.


شاه تره برای درمان آکنه

آکنه را درمان، و پوست را پاکسازی میکند و در نتیجه باعث زیبایی و درخشندگی پوست میشود.


شاه تره یک پاک کننده ای عالی

این گیاه به دلیل وجود آنتی اکسیدان های عالی ،پاک کننده ای فوق العاده برای پاکسازی کبد و خون میباشد.


دیورتیک

این گیاه باعث میشود و کمک میکند تا آب اضافی و سموم از بدن خارج شوند.


شاه تره یک گیاه آرام بخش

این گیاه فشار خون را کاهش میدهد و باعث منظم شدن ضربان قلب میشود.


شاه تره مناسب برای بیماری های کبدی

مطالعات نشان میدهد که شاه تره میتواند بیماری های مربوط به کیسه صفرا و التهابات کبد را درمان کند و عملکرد کبد را تا 80 درصد بهبود میبخشد واز ایجاد سنگ های کیسه صفرا نیز جلوگیری میکند و به عنوان یک ترکیب ضد اسپاسم مفصل کیسه صفرا استفاده میشود.


شاه تره حاوی آنتی اکسیدان است

این گیاه حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که به کاهش روند پیری کمک میکند همچنین دارای اسید های چرب میباشد که خود این ماده نیز از روند پیری جلوگیری میکند.

همچنین حاوی مقدار زیادی آلکالوئید ، از قبیل پروتوپین، فوماریتین،میباشد که برای بسیاری از قسمت های بدن نیز مفید هستند.

این گیاه به عنوان یک تونیک برای افزایش اشتها نیز استفاده میشود.

این گیاه را به صورت چای نیز میتوان استفاده کرد،که برای درمان و از بین بردن انگل های روده استفاده میشود.

گاهی اوقات برای درمان کولیک صفراوی و حتی میگرن نیز استفاده میشود.


شاه تره یک ضد باکتریال

شاه تره، یک عامل ضد باکتری خوب میباشد که باسیل ها و عفونت های استاف را میکشد و از بین میبرد.


درمان مشکلات گوارشی با شاه تره

این گیاه تحریکات دستگاه گوارش ،نفخ،درد شکم،اسهال و یبوست را درمان میکند و تسکین میدهد.1


عرق شاه تره در بارداری

در مورد مصرف این گیاه در طول دوران بارداری و شیردهی اطلاعات متناقضی وجود دارد و بهتر است در این دوران مصرف نشود و در صورت لزوم مصرف با پزشک مشورت گردد.


عرق شاه تره مفید برای غلظت خون

اگر غلظت خون دارید حتما عرق شاتره بخورید. این عرق گیاهی خونتان را رقیق میکند و آلودگی های ان را پاک می نماید. همچنین روشن کننده پوست است و پوست شما را روشن و شفاف می کند. عرق شاتره برای نشاط و آرامش اعصاب مناسب است. اگر عرق شاتره را با عرق کاسنی ترکیب کنید تاثیر ان دو چندان می شود.
عرق شاتره سرد است و برای درمان گرمی پیشنهاد می شود. همچنین اگر جوش و بیماری های پوستی دارید عرق شاتره میل کنید. اسید فوماریک آن برای التیام اگزما موثر است و آلکالوییدهای آن در بهبود بیماری‌های کبدی و صفراوی نافع است و به کبد در نقش سم‌زدایی کمک کرده وخون را تصفیه می‌کند.


شاه تره برای کمک به هضم غذا

یکی دیگر از خواص شاتره کمک به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و هضم غذا می باشد. عرق شاتره به ترشح آنزیم های گوارشی کمک می کند و موجب می شود تا غذا به راحتی هضم شود. همچنین برای اینکه بخواهید اشتهای شما باز شود یک لیوان از آن را میل نمایید زیرا این عرق با خواص خوبی که بر روی دستگاه گوارش می گذارد، اشتها آور بسیار خوبی است.


فواید عرق شاتره برای سلامت پوست

یکی از بهترین خواص عرق شاتره کمک به سلامت و روشن شدن سطح پوست می باشد. علاوه بر این عرق شاتره با مزیت های فراوانی که دارد موجب بهبود و درمان آکنه و جوش های چرکی سر سفید می شود. همچنین علاوه بر این به افراد جوانی که جوش های غرور جوانی و زیر پوستی دارند مصرف عرق شاتره بسیار توصیه می شود. بنابراین برای داشتن پوست سالم و درخشان روزی سه لیوان عرق شاتره قبل از مصرف غذا میل نمایید.2


عوارض جانبی مصرف شاه تره

مصرف مقدار عادی و دارویی شاتره دارای عوارض جانبی نیست. ولی مصرف مقادیر بسیار زیاد به دلیل وجود آلکالوئیدهای ذکر شده ممکن است باعث لرز، تشنج و مرگ گردد.

مصرف در بارداری و شیردهی تا کنون این موضوع مطالعه نشده است، بنابراین بهتر است در این دوران مصرف نشود.


نکات قابل توجه در رابطه با مصرف شاه تره

برای مشکلات کبدی، صفراوی و پوستی باید از دم کرده ی آن استفاده کرد و در این نمونه گیاه خشک در بازار دارویی به طور طبیعی به صورت خرد شده و قطعات کوچک است و احتیاج به خرد یا پودر کردن ندارد و می توان مستقیما آب جوش روی آن ریخت.

در بسیاری از موارد دیده شده است که جهت کسب اثرات مذکور شاتره، از عرق شاتره ی موجود در بازار استفاده می کند.ولی عرق شاتره دارای مقدار بسیاری ناچیزی از اسانس است و مواد موثر اصلی در آن وجود ندارد. بنابراین عرق شاتره دارای خواص اصلی شاتره نیست.

توصیه می شود دم کرده ی شاتره را گرم مصرف کنید. چون ممکن است با سرد شدن، مواد موثر آن رسوب کنند.3


پی نوشت:
1.www.namnak.com
2.www.jameesalamat.com
3.www.amazing.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.