کوئرستین و معرفی فواید آن

کوئرستین (Quercetin) یک فلاونوئید قدرتمند است که دارای طیف گسترده‌ای از مزایای برای سلامت انسان است. در این مقاله سعی خواهیم کرد که نگاهی جامع و البته دقیق به ویژگی و مزایای این ماده بپردازیم.
دوشنبه، 21 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کوئرستین و معرفی فواید آن
این ماده یک فلاونوئید است و این به این معنی است که این یک رنگ‌دانه گیاهی است که در ساختار مولکولی مشابه با فلانون است. همچنین این ماده یک آنتی‌اکسیدان بسیار قدرتمند محسوب می‌شود و معمولاً جزء اصلی رنگ‌دانه قرمز و نارنجی در میوه‌ها و سبزی‌های مختلف است. شما همچنین می‌توانید کوئرستین را به‌عنوان عامل ایجاد رنگ در چای‌های مختلف پیدا کنید.

این ماده در بسیاری از منابع غذایی مختلف به‌صورت قابل‌توجهی یافت می‌شود، از جمله کبر، عسل، خربزه، کرفس، آلو، خرما، کلم بروکلی، سیب، سیب‌زمینی شیرین، زغال‌اخته، کلم بروکلی و بسیاری از غذاهایی که معمولاً مصرف می‌شوند. ازآنجایی‌که تحقیقات مولکولی در مورد مواد ارگانیک مواد غذایی نسبتاً جدید است، تحقیقات بر روی آن همچنان ادامه دارد، اما مطالعات زیادی در این زمینه صورت گرفته است که نشان می‌دهد که این فلاونوئید آنتی‌اکسیدان باعث افزایش قابل‌توجهی در میزان سطح سلامتی شما می‌شود.


خواص ضدالتهابی

کوئرستین دارای تعدادی از خواص ضدالتهابی به همان شیوه‌ای که آسپیرین می‌تواند التهاب و درد مرتبط را کاهش دهد، است. این امر باعث می‌شود که این ماده مسیر شیمیایی برخی از راه‌های تولید التهاب را مهار کند. درنتیجه این امر باعث می‌شود که کوئرستین قادر به کاهش درد ناشی از بیماری آرتریت، نقرس، روماتیسم و همچنین التهاب عمومی باشد که افراد معمولاً به این علائم در سرماخوردگی، تب، درد عضلانی و فشارخون دچار هستند و از آن رنج می‌برند.


سلامت سیستم قلبی عروقی

تعدادی از مطالعات نشان داده‌اند که مصرف این ماده با میزان کمتر مرگ‌ومیر و بروز حمله قلبی برای افراد حاضر در مطالعه که به‌طور مرتب فلاونوئید آنتی‌اکسیدان مصرف می‌کنند، در ارتباط بوده است. اکثر این خواص محافظ کنندگی به نظر می‌رسد از طریق توانایی کوئرستین برای کاهش میزان پلاک‌های عروق خونی و شریان‌ها با از بین بردن کلسترول LDL (همچنین به‌عنوان “کلسترول بد” شناخته‌ شده است) اعمال می‌شود. مطالعاتی کاهش میزان کلسترول LDL را با کاهش میزان آترواسکلروزیس (تصلب شرایین)، حملات قلبی و سکته مغزی در ارتباط دانسته است.


کنترل بیماری دیابت

مشخص‌شده است که این ماده دارای ویژگی‌های مختلف مهارکنندگی آلدوز ردوکتاز است. برخی از مشکلات که در بیماران دیابتی اتفاق می‌افتد، به علت مسیر سوربیتولی است که در آن غلظت بالای گلوکز به فروکتوز و سوربیتول تغییر می‌کند. این امرمی‌تواند منجر به گلوکوم، آب‌مروارید و عوارض مختلف عصبی شود. این ماده آنتی‌اکسیدان یک مهارکننده آلدوز ردوکتاز است، بنابراین از این تحول عظیم جلوگیری می‌کند و به مدیریت مشکلات بیماران مبتلا به دیابت کمک می‌کند.1


به درمان آلرژی کمک می کند

Quercetin به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی شناخته می شود که آلرژی های فصلی و همچنین حساسیت به مواد غذایی را از بین می برد. علاوه بر این، فلاونوئید دارای توان بالقوه برای کاهش آستیگماتیک و واکنشهای پوستی است.

بدن شما طبیعتا هیستامین تولید می کند.

این ماده چیزی است که به عنوان واکنش آلرژیک بدن شناخته شده است که خوشایند نیست. Quercetin دو عمل انجام می دهد؛ اول، این با این ماده ناسالم مبارزه می کند و سپس بدن شما را بهتر می کند. هنگامی که دفع هیستامین ها تثبیت می شود، علائم آلرژی، به عنوان مثال، چشم آبریزش، سرفه، لب های تورم زبان، به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.


کاهش درد

درد مشترک ناشی از آرتریت یا بیماری التهابی می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. پزشکان معمولا مسکن های شدید را تجویز می کنند که می تواند در مدت زمان طولانی در بدن شما رسوب کند. به همین دلیل ضروری است که با فرم طبیعی تری با درد مبارزه کنیم - و هیچ چیز نمی تواند بهتر از کوئرستین باشد.

کارشناسان معتقدند که مکمل های مصرفی غنی شده با کوئرستین می توانند سطح درد را بدون هیچ گونه عوارض جانبی کاهش دهند. بسیاری از مطالعات نیز حاکی از این است که مصرف این فوق فلاوئنویید نه تنها باعث کاهش درد آرتریتی و حاد می شود، بلکه می تواند علائمی را که به این شرایط کمک می کند، برطرف کند.

اگر دچار التهاب پروستات هستید، می توانید فلاونوئید مصرف کنید؛ با این حال، مهم است که برای اولین بار قبل از انجام هر کاری با پزشک خود مشورت کنید.


افزایش استقامت و مقاومت بدن

شما عجیب باشد، اما مصرف منظم کوئرستین نه تنها وضعیت سلامت شما را بهبود می بخشد، بلکه می تواند استقامت شما را افزایش دهد. کارشناسان به این فلاونوئید اعتماد می کنند و به همین دلیل است که اغلب به ورزشکاران پیشنهاد می شود. این بسیار مغذی است زیرا از سبزیجات و میوه های طبیعی استخراج می شود.

اگر به دنبال چیزی هستید که می تواند به طور طبیعی باعث افزایش استقامت شما شود، شروع به مصرف کوئرستین در قالب میوه ها و سبزیجات کنید.


باعث کنترل فشار خون می شود

فشار خون بالا به بسیاری از بیماری های دیگر منتهی می شود، لازم است اقدامات احتیاطی انجام شود که فشار خون شما را کاهش دهد و باعث مشکلات بیشتری می شود. علاوه بر این، سریع ترین و ساده ترین راه برای تثبیت فشار خون بالا، جایگزینی غذاهای فرآوری شده و چرب با سبزیجات تازه و میوه ای است که به طور طبیعی با Quercetin بارگذاری می شوند.

همچنین، مکمل های بالقوه نیازی نیست اما فقط با مصرف یک رژیم غذایی سالم می توانید با فشار خون و مشکلات عروقی مبارزه کنید.2


محافظت در برابر استرس

هنگامی که بدن شما دستخوش استرس می شود، کورتیزول را تولید می کند. کورتیزول هورمونی است که آن پاسخ "ستیز و گریز" را تولید می کند. اگرچه طبیعی است، اما زمانی که سطح استرس شما بالا و جاری است، کورتیزول می تواند به بافت ماهیچه آسیب بزند، که به تجزیه پروتئین در بدن منجر می شود. کوئرستین می تواند در زمان های استرس طولانی، با این اثرات مبارزه کند، زیرا آنزیم لازم برای افزایش کورتیزول را سرکوب می کند. 


پتانسیلی برای بیماری های تنفسی

اگرچه هنوز نمیتوان قضاوت کرد، اما مطالعات حیوانی و مدل های آزمایشگاهی متعددی نشان داده اند که کوئرستین ممکن است اثر گشاد کنندگی برونش داشته باشد. مطالعه ای در سال ۲۰۱۳ مشخص کرد که آنزیمی را مهار می کند که موجب تجزیه پروتئین های علامت دهی می شود که تولید کننده تورم و تنگی راه هوایی هستند. کوئرستین سبب آرام سازی عضله صاف راه تنفسی شده و لذا محققان پیشنهاد می کنند که ممکن است راه حل های درمانی برای افراد مبتلا به شرایط تنفسی فوقانی را فراهم کند.  خوش بختانه تحقیقات بیشتری برای کشف این احتمال ادامه خواهد داشت.


پشتیبانی تغذیه ای برای سلامت کلی

گوش کنید، تغذیه خوب یکی از بهترین اقدامات برای ترویج سلامتی خوب است. این یک تضمین نیست و برخی از مردم هنوز هم مریض می شوند، اما یک پایه و اساس خوب و روش اساسی است. چرا کوئرستین باید بخشی از رویکرد شما باشد؟ زیرا تحقیقات نشان داده اند که افرادی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می کنند، کاهش خطر ابتلا به برخی از بیماری ها را دارند و مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که کوئرستین اثرات مثبتی در برابر برخی سرطان ها دارد. آیا این یک درمان است؟ خیر. آیا چیزی است که شما باید بررسی کنید؟ بله، من اینطور فکر می کنم.3


پی نوشت:
1.www.redmag.ir
2.www.delgarm.com
3.www.sayarak.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.