آشنایی با کرن بری و خواص آن

میوه کرن بری سرشار از مواد آنتی اکسیدان است و از خاصیت چربی سوزی بالایی برخوردار میباشد. بین مصرف کرن بری و لاغری ارتباط نزدیکی وجود دارد.با ما همراه باشید.
دوشنبه، 21 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با کرن بری و خواص آن
محققان پیشتر اعلام کرده بودند، مصرف میوه کرنبری برای درمان عفونت‌های مجاری ادراری مفید است،‌ اما اکنون تحقیقات حاکی از آن است که این میوه اثرات مفید دیگری نیز برای سایر اعضای بدن هم دارد.در این مطالعه کارشناسان دریافتند مصرف آب این میوه یا خشک آن می‌تواند به سلامت مغز، سیستم ایمنی و قلب عروق کمک کند. در این بررسی نوعی ترکیب خاص در کرنبری آزمایش شده که همچون پلی‌فنول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها بر تمام قسمت‌های بدن تاثیر گذاشته و به بهبود عملکرد کلیه‌ها، قلب و گردش خون منجر می‌شود.پلی فنول‌ها خاصیت ضد التهابی دارند و در خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های دیگری همچون چای سبز و قهوه وجود دارند. بیشتر میوه‌های توت مانند از قبیل تمشک، توت فرنگی و کرنبری سرشار از پلی فنول‌ها هستند.

جفری بلومبرگ از متخصصان دانشگاه تافتس آمریکا گفت:

زیست فعال‌های موجود در این میوه، طیف وسیعی از اثرات مثبت را برای سلامتی دارند. همچنین با در نظر گرفتن طبیعت پیچیده و تنوع ترکیب‌های موجود در میوه‌های توت مانند و چگونگی تعامل آنها با یکدیگر می‌توان اظهار کرد: در تشخیص فوائد بالقوه کرنبری تنها لایه سطحی از اثرات آن بررسی شده است.در این مطالعه پزشکان آمریکایی مشاهده کردند، ترکیب‌های موجود در این میوه در بهبود میکروبیوم معده، سیستم ایمنی، سلامت قلب - عروق تاثیرگذار است و همچنین این میوه می‌تواند به تنظیم فشارخون، گردش خون و سطح لیپید خون کمک کند.


گیاه شناسی کرن بری

گیاه کرن بری به صورت درختچه‌های کوتاه و همیشه سبز است که برگها ریزی داشته، به طوریکه میوه کرن بری از برگ‌های گیاه بزرگ‌تر است. رنگ این میوه در ابتدا سفید است و بعد از آنکه رسید به رنگ قرمز در می‌آید. این میوه‌ها علاوه بر ارزش غذایی از خواص درمانی بسیاری برخوردار هستند. مزه میوه کرن بری ترش و شیرین (ملس) است و غالبا ترشی بر شیرینی چیره میباشد. کرنبری‌ها در امریکا و کانادا به شکل تجاری کشت می‌شوند، میوه‌هایشان به صورت تازه مصرف می‌شوند و یا از آنها برای تهیه آب‌میوه، سس، مربا، و خشکبار (کرنبری خشک) استفاده می‌شود.

این ماده‌ی غذایی لذیذ، بسیار پرخاصیت است و فواید زیادی برای سلامتی دارد.در ادامه این مطلب همراه ما باشید.


خواص کرن بری و لاغری

مصرف کرن بری برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید است. تحقیقات علمی در این زمینه نشان داده است که مصرف میوه کرن بری از چسبیدن باکتری پیلوری به سلول های مخاط معده جلوگیری می کند و خطر ابتلا به بیماری و یا سطح مصرف آنتی بیوتیکها برای درمان عفونت معده را کاهش می دهد. همچنین کرن بری سرشار از ویتامین ث، فلاونوئیدها، اسیدسیتریک، بنزوئیک اسید و تانن‌ها است. تانن‌های فشرده موجود در کرن بری از فرایند اکسیداسیون کلسترول های بد جلوگیری می کندو خاصیت چربی سوزی داشته برای لاغری مفید است. این میوه حاوی آنتی‌اکسیدانی است که باعث افزایش متابولیسم می‌شود و چربی‌سوزی طبیعی بدن را افزایش می‌دهد.1


عفونت‌ های مجاری ادراری

کرن بری بیش از هر چیز به‌خاطر خواص بی‌نظیرش در پیشگیری از عفونت‌های مجاری ادراری معروف است؛ به‌خصوص برای کسانی که عفونت‌های مزمن و مکرر دارند. مقدار بالای آنتی اکسیدان پروآنتوسیانیدین در کرن بری، برخی باکتری‌ها را از چسبیدن به دیواره‌های مجاری ادراری بازمی‌دارد. به این ترتیب پروآنتوسیانیدین‌های موجود در کرن بری، از عفونت پیشگیری می‌کنند.

بااین‌حال، محققان مرکز علمی و سلامتی A&M در تگزاس به این نتیجه رسیده‌اند که درحالی که مصرف کپسول کرن بری از این عفونت‌ها پیشگیری می‌کند، آب کرن بری به‌ندرت تأثیر مشابهی ایجاد می‌کند و دلیل آن این است که برای پیشگیری از چسبندگی باکتریایی باید مقدار زیادی کرن بری مصرف کنید و این درحالی است که آب کرن بری، به‌ میزان کافی پروآنتوسیانیدین ندارد.

دکتر تیموتی بون، در این مورد توضیح می‌دهد:آب کرن بری به‌خصوص آب‌میوه‌ایی که در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود، نمی‌تواند عفونت مجاری ادراری یا عفونت مثانه را درمان کند. این نوشیدنی می‌تواند آب بیشتری به بدن‌تان برساند و باکتری‌ها را به‌شکل مؤثرتری از مجاری ادراری پاک کند، ولی مواد مؤثر موجود در آن، زمانی که به مثانه می‌رسند، کاملا ازبین‌ می‌روند و تأثیر کافی ندارند.


بیماری های قلبی عروقی

برخی مشاهدات نشان می‌دهند که پلی‌فنل (polyphenols) موجود در کرن‌بری می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد. کرن بری با پیشگیری از ایجاد پلاکت‌ها و کاهش فشار خون در جریان مکانیزم‌های ضدالتهابی، مانع از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می‌شود.


سرطان

تحقیقات نشان داده‌اند که مواد غذایی موجود در کرن بری، سرعت فرایند ساخت سلول‌های سرطانی را کاهش می‌دهند و تأثیرات مثبتی در بهبود سرطان پروستات، سرطان کبد، سرطان سینه، سرطان تخمدان و سرطان کلون دارند.


بیماری های دندان

خواص کرن بری در کمک به درمان بیماری های دندان بسیار موثر است. پروآنتوسیانیدین‌های موجود در کرن بری، برای سلامت دهان و دندان نیز مفید هستند. کرن بری با پیشگیری از رخنه‌ی باکتری‌ها به دندان، باعث حفظ سلامتی دندان‌ها می‌شود. این مورد، نتیجه‌ی تحقیقات مرکز بیولوژی دهان و دپارتمان دندانپزشکی دانشگاه مرکز پزشکی روچستر (University of Rochester Medical Center) است. همچنین مشخص شده است که کرن بری می‌تواند نقش مؤثری در پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با لثه داشته باشد.2


ویتامین C

ویتامین سی موجود در این میوه باعث می شود تا رادیکال های آزاد موجود در بدن حذف شود، چرا که ویتامین سی موجود در این میوه دارای آنتی اکسیدان بسیار قوی می باشد که باعث بهبود دریافت آهن در بدن می شود و این امر به ساخت کلاژن و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. اگر می خواهید زخم ها را درمان کنید کرن بری میل کنید.


فیبر

شما با مصرف فیبر در طول روز می توانید خطر ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش دهید؛ فیبر باعث پیشگیری از بیماری های مختلف قلبی کرونری، سکته مغزی و فشار خون می شود. همچنین فیبر باعث جلوگیری از بیماری دیابت و بیماری های گوارشی می شود. فیبر باعث کنترل کلسترول بالا شده و حساسیت بدن به انسولین را بهبود می بخشد. همچنین برای کاهش وزن می توانید از فیبر کمک بگیرید.


ویتامین E

ویتامین ای یک آنتی اکسیدان محلول در چربی می باشد که با سیستم ایمنی بدن در ارتباط می باشد. شما می توانید به راحتی با مصرف این میوه ویتامین ای زیادی وارد بدن خود کنید که باعث جلوگیری از بیماری های مختلف نظیر بیماری های قلبی، سرطان، آب مروارید و آرتروز می شود.


ویتامین K

کرن بری دارای ویتامین کا می باشد؛ همچنین در این میوه منگنز و فیتو کمیکال به مقدار زیاد وجود دارد؛ مواد شیمیایی موجود در این گیاه باعث حفاظت بدن از رادیکال های آزاد می شود. این میوه دارای خاصیت ضد التهابی و ضد سرطانی می باشد.


خطرات استفاده از کرن بری

کسانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند بهتر است از این میوه به مقدار زیاد استفاده نکنند چرا که باعث ایجاد تداخل می شود. کرن بری باعث افزایش ویژگی های ضدانعقاد خون می شود و ممکن است این امر به خونریزی منجر شود.

محصولات تهیه شده از این میوه باعث دفع زیاد اگزالات از بدن می شود. این امر باعث تشکیل سنگ کلیه در افراد می شود. کسانی که مشکلات سنگ کلیه دارند بهتر است از مصرف زیاد این میوه خودداری کنند.3


پی نوشت:
1.www.delgarm.com
2.www.chetor.com
3.www.parsiday.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.