فواید روغن ژرانیوم

روغن ژرانیوم از ساقه، گل و برگ های گیاه بدست می آید و این روغن به نام شعمدانی نیز شناخته می شود، روغن ژرانیوم یکی از بهترین روغن ها برای مشکلات پوستی است.
سه‌شنبه، 29 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
فواید روغن ژرانیوم
ژرانیوم یک درختچه چند ساله به همراه گل های کوچک صورتی و همچنین برگ های بزرگی است که بومی آفریقای جنوبی می باشد. از بین گونه های مختلف این گیاه، گونه Pelargonium graveolens به طور قطع منبع روغن این گیاه است. این روغن به طور سنتی در آروماتراپی مورد استفاده قرار می گیرد و ترکیبات بسیار مفیدی دارد.

روغن ژرانیوم یا همان روغن شمعدانی غالباً با روغن گل سرخ مقایسه می شود زیرا آنها تقریباً دارای صفات درمانی یکسانی هستند. در حقیقت، ژرانیوم به عنوان "گل سرخ فقیر" در نظر گرفته می شود و روغن آن معمولاً گزینه ای به جای قیمت گران تر روغن گل سرخ است.

روغن ژرانیوم غیر سمی، غیر تحریک کننده و معمولاً غیر آلرژی زا است - همچنین آنگونه که در این مطلب بیشتر خواهیم گفت دارای ویژگی های درمانی شامل داروی ضد افسردگی، ضد عفونی کننده و بهبود زخم است. روغن ژرانیوم همچنین می تواند یکی از بهترین روغن ها برای مشکلات پوستی متنوع مانند پوست چرب یا انسداد منافذ پوست، اگزما و درماتیت باشد.

روغن ژرانیوم از طریق تقطیر تبخیر بافت ساقه ها و برگ های گیاه ژرانیوم برداشته می شود. اجزای اصلی این روغن خاص شامل آلفا پینن، میرسن، لیمونن، مونتون، لینالول، ژرانیل استات، سیترونلول، ژرانیول و ژروانیل بوتیرات است.


خاصیت قابض

هدف اصلی از خاصیت قابض همیشه تحریک انقباض در قسمت های بیشماری از اعضای بدن است. بر این اساس، روغن ژرانیوم باعث می شود لثه ها، ماهیچه ها، روده ها، پوست، بافت ها و همچنین رگ های خونی منقبض شوند. علاوه بر این، شامل انقباض عضلات شکمی نیز است که ظاهری بهتر و خوش رنگ تر به شما می دهد. روغن ژرانیوم ممکن است از سفت شدن عضلات، از سست شدن و از بین رفتن دندان ها و سفت شدن لثه ها و همچنین پوست جلوگیری کند. در آخر اینکه ممکن است با مصرف روغن ژرانیوم وجود چروک ها به سادگی با سفت شدن پوست صورت کاهش یابد، بنابراین برخی از تأثیرات پیری زودرس را به تأخیر می اندازد.


کاهش دهنده چین و چروک

فقط به این دلیل که روغن شمعدانی یک ماده قابض است، باعث ایجاد انقباض در قسمت هایی از بدن می شود. این خاصیت با سفت کردن پوست ، ظاهر چین و چروک را به حداقل می رساند ، همچنین باعث کاهش اثرات پیری می شود. دو قطره روغن ژرانیوم را در لوسیون صورت خود وارد کنید و همچنین دو بار در روز از آن استفاده کنید. بعد از گذشت دو هفته، متوجه خواهید شد که چین و چروک های شما شروع به از بین رفتن می کند.

فواید روغن ژرانیوم


خاصیت ضد باکتری و ضد میکروبی

خصوصیات قوی روغن ژرانیوم از بروز عفونت ناشی از باکتری یا حتی میکروب بر روی زخم ها جلوگیری می کند و همچنین شما را از ابتلا به عفونت های دیگر در امان نگه می دارد. این تقویت مکانیسم های دفاعی به سلول های دفاعی بدن اجازه می دهد تا به جای تضعیف سموم خطوط جانبی روی پوست، روی چالش های داخلی و خطرات آن تمرکز کنند.1


از بین بردن درد عضلات و رفع گرفتگی آنها

مالش 5 قطره روغن گل شمعدانی به همراه یک قاشق روغن جوجوبا بر روی موضع بسیار نافع است .


دفع کننده حشرات

رقیق کردن مقداری روغن شمعدانی در کرم پایه و مالیدن کرم به موضع باعث دفع حشرات میشود


درمان اگزما

رقیق کردن مقداری روغن شمعدانی در کرم پایه و مالیدن کرم به موضع باعث درمان اگزما میشود.


درمان عوارض پوستی

با مالش روزانه دو بار روغن شمعدانی (5 قطره روغن شمعدانی + یک قاشق چایخوری روغن نارگیل ) می توان به درمان آکنه و درماتیت کمک نمود. ضمنا برای جلوگیری و ممانعت از رشد باکتری ها بر روی پوست و ضد عفونی زخم های پوستی مالش 2 قطره روغن شمعدانی بر روی زخم و پوشاندن آن با گاز استریل ( 2 بار در روز ) کمک به انعقاد و ضد عفونی زخم خواهد شد.روغن شمعدانی اثر بسیار مفید در درمان زخم ها ، سوختگی ها و سرمازدگی پوست دارد


درمان سوختگی

رقیق کردن مقداری روغن شمعدانی در کرم پایه و مالیدن کرم به موضع باعث بهبود زخم حاصل از سوختگی میشود


بهداشت پوست و مو

کاهش چین و چروک پوست (2 قطره روغن شمعدانی را به لوسیون خود اضافه نمایید ) ماساژ 2 بار در روز و به مدت 2 هفته

جهت حفظ طراوت پوست می توانید 1 یا 2 قطره روغن کندر را در یک قاشق چایخوری روغن نارگیل رقیق نموده و آن را روی پوست خود ماساژ دهید.


درمان کچلی

رقیق کردن مقداری روغن شمعدانی در کرم پایه و مالیدن کرم به موضع باعث بهبود روند درمان کچلی میشود.


درمان کبودی

رقیق کردن مقداری روغن شمعدانی در کرم پایه و مالیدن کرم به موضع و یا مالیدن مقداری روغن شمعدانی در محل باعث درمان کبودی میشود.

فواید روغن ژرانیوم


درمان زونا

ماساز بدن با سه قطره روغن شمعدانی به همراه یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل می تواند در کاهش درد و التهاب در بیماران زونا موثر باشد.


درمان بی خوابی

معمولا با بوییدن روغن کندر امکان پذیر خواهد بود.


کاهش اضطراب ، افسردگی و خشم

استفاده از بخور روغن شمعدانی + روغن کندر (اضافه کردن یک قطره روغن به آب بخور) میتوانید اضطراب را کاهش دهید.


درمان اختلالات تنفسی

ماساژ گلو و آغشته کردن مخاط سوراخ بینی به روغن شمعدانی و یا استفاده از بخور می تواند موجب کاهش گلودرد و عوارض تنفسی گردد.


درمان بواسیر

استفاده کردن یک قطره روغن شمعدانی و مالیدن آن به موضع باعث التیام و درمان بواسیر میشود.


کاهش علائم آلزایمر

با کمک استنشاق بوی روغن شمعدانی می توان در درمان بیماری با پیشرفت های بهتری رو برو گردید.2


بهبود زخم ها

روغن ژرانیوم روند بهبود زخم ها، بریدگی ها و برش های جراحی را تسریع می کند. این خاصیت باعث می شود که روغن ژرانیوم یک بهبود دهنده زخم باشد. شاید، این ویژگی واقعاً به دلیل خصوصیات دیگر آن به عنوان یک ماده هموستاتیک، استیک، ضد باکتری، ضد میکروب و همچنین سیتوفیلاکتیک باشد که آن را به یک ماده بهبود دهنده تبدیل می کند، اما نتیجه نهایی نیز مشابه است!


هموستاتیک

روغن شمعدانی به راحتی از دو طریق می تواند جلوی خونریزی را بگیرد. اول، فقط به عنوان یک قابض (به طور خاص، یک روش استیک)، همانطور که در بالا ذکر شد عمل می کند، که منجر به انقباض رگ های خونی می شود و از گردش خون جلوگیری می کند. دوم، مانند یک عامل هموستاتیک، باعث انعقاد خون و همچنین لخته شدن خون می شود که به بهبود زخم ها و همچنین محافظت در برابر ورود سموم ابه جریان خون از طریق زخم های باز کمک می کند.


سیتوفیلاکسی

روغن ژرانیوم سلامت سلول ها را بهبود می دهد، بازیافت سلول های مرده و همچنین تولید سلول های جدید را تقویت می کند. این امر می تواند با ایجاد متابولیزه کردن بدن به طور مؤثر در پیشرفت سلول های بدن به همراه گامت ها کمک کند.


خاصیت ادرار آور

روغن ژرانیوم دارای خاصیت ادرار آور است، به این معنی که دفع ادرار را بهبود می بخشد. ادرار یکی از سه روش طبیعی برای از بین بردن سموم بدن است. روش های دیگر دفع و همچنین تعریق است، اما ادرار به راحتی مؤثرترین گزینه است. این سموم شامل اوره، اسید اوریک، نمک های صفراوی، عوامل بیماری زا به همراه سایر مواد مصنوعی یا حتی شیمیایی، فلزات سنگین، آلاینده ها و همچنین قند هستند. علاوه بر این، در هر بار ادرار کردن، ممکن است چربی هایی به میزان 4٪ از حجم ادرار و همچنین آب بیش از حد از بدن خارج شوند. دفع ادرار به روند هضم بدن کمک می کند و همچنین از ایجاد گاز بیش از حد در روده جلوگیری می کند. بعلاوه این یک روش ایده آل برای از بین بردن اسیدهای غلیظ و همچنین املاح صفراوی است که توسط کبد ترشح می شود. همچنین ادرار باعث کاهش فشار خون می شود زیرا هرچه ادرار بیشتری داشته باشید سدیم بیشتر از بین می رود و باعث کاهش فشار خون می شود.


منعقد کننده خون

این ویژگی خاص تقریباً نمادی از هموستاتیک است، همراه با یک تفاوت جزئی. روغن ژرانیوم به عنوان یک روش استیک همزمان به معنای هموستاتیک بودن نیز هست زیرا ویژگی های قابض دارد. یک منعقد کننده خون، دقیقاً مانند روغن ژرانیوم، باعث انقباض رگ های خونی می شود و بنابراین گردش خون را کاهش می دهد یا حتی متوقف می شود. این روغن اغلب برای بسیاری از افراد مبتلا به فشار خون بالا مضر بوده و همچنین احتمال ابتلا به بیماری های قلبی درست مانند آترواسکلروز، حملات قلبی و همچنین سکته مغزی را افزایش می دهد.


درمان مشکلات زنانه

خانم هایی که دچار گرفتگی قاعدگی می شوند با استفاده از روغن ژرانیوم می توانند تسکین پیدا کنند. گرفتگی در قسمت تحتانی شکم، ران و همچنین باسن آرام می شود. روغن به مهار نوسانات خلقی و همچنین تحریک پذیری که از علائم رایج قاعدگی است کمک می کند. برای خانم هایی که علائم یائسگی را تجربه می کنند، روغن برای کاهش ناراحتی بسیار سودمند است. ماستیت یک نگرانی در زنان است که به عنوان یک عفونت در بافت های پستان دیده می شود. ماساژ به همراه روغن ژرانیوم در اطراف بافت های آلوده می تواند به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و همچنین ضد قارچ بودن آن، عفونت را کاهش دهد.


ضد انگل

این ویژگی خاص برای کلیه آن دسته از کودکانی (همراه با تعداد محدودی از بزرگسالان) که از کرم های روده رنج می برند بسیار مفید است. روغن ژرانیوم واقعاً یک ضد انگل است و ممکن است به شما کمک کند تا از شر این مشکل ناخوشایند خلاص شوید.


درمان چشم های متورم و پف دار

روغن ژرانیوم خاصیت لازم برای درمان احتباس آب و همچنین تورم را دارد. بنابراین برای چشم های پفی عالی است.


پی نوشت:
1.www.namnak.com
2.www.delgarm.com
3.www.dingoland.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.