با خواص چای دارچین برای سلامتی آشنا شوید

بسیاری از مردم از فواید دارچین کاملا بی اطلاع هستند، اما این گیاه خوش طعم هزاران سال است که به خاطر اثراتی که بر سلامتی دارد استفاده شده است. با توجه به این مسئله، اجازه دهید نگاهی دقیق تر به فواید چای دارچین بیندازیم!
چهارشنبه، 30 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
با خواص چای دارچین برای سلامتی آشنا شوید

چای دارچین چیست؟

چای دارچین یک نوشیدنی سالم است که از چوب دارچین تهیه می شود. این یکی از ساده ترین راه ها برای دسترسی به این فواید سلامتی است و همچنین آماده سازی آن بسیار ساده است. Cinnamomum cassia رایج ترین و محبوب ترین گونه دارچین است، اما گونه های دیگری از دارچین وجود دارند که می توانند اثرات مشابهی در هنگام استفاده از آن به عنوان یک چای گیاهی داشته باشند.

سینامالدئید ماده فعال در تمام انواع دارچین است، و این ترکیب زیست فعال می تواند اثرات مثبتی بر بدن داشته باشد. این ترکیب خاص با کومارین، لینالول، اسید سینامیک، پروانتوسیانیدین، کاتچین و سایر مواد قدرتمند که می توانند از طریق یک فنجان چای خوشمزه بدست آیند، تکمیل می شوند.


چگونه می توان چای دارچین را تهیه کرد؟

به راحتی چوب دارچین را بشویید و آن را به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه در آب بجوشانید. بعد از آن، چوب دارچین را به مدت ۱۰ دقیقه دیگر دم کنید (یا حتی میتوانید برای اینکه خوب دم بکشد مدت بیشتری دم کنید) و سپس این نوشیدنی شیرین و تند را بنوشید. دیگر چه کنیم؟ لازم نیست که شکر به آن اضافه کنید چون دارچین به طور طبیعی طعم شیرینی دارد.


فواید چای دارچین

چای دارچین از فواید بسیاری برای سلامتی برخوردار است. اجازه دهید مفصل تر به این فواید بپردازیم.1

سطح کلسترول بدن را متعادل می‌کند
سطح کلسترول بدن را متعادل می‌کندچای دارچین در کاهش کلسترول نقش دارد. پژوهش ها و تحقیقات زیادی ثابت کرده‌اند که نوشیدن با نظم چای دارچین، سطح کلسترول خون را در بدن تنظیم می‌کند. کلسترول بسیار بالا در بدن موجب اختلال و بیماری‌های متفاوت می‌شود.

قند خون را کنترل می‌کند
نوشیدن چای دارچین، مقاومت بدن در مقابل انسولین را افزایش می‌دهد. ساختن یک مقاومت انسولینی قوی، بسیار با اهمیت هست، زیرا انسولین فراوان، قند خون را افزایش می‌دهد که می‌تواند به دیابت منتج گردد. نوشیدن با نظم چای دارچین می‌تواند از دیابت جلوگیری کرده و آن را معالجه کند. دارچین در بر دارنده کورامین هست که نوسان قند خون را سرکوب می‌کند.

عفونت‌های مخمری را معالجه می‌کند
اگر به سبب پیشینه خانوادگی، با استعداد دیابت هستید، استفاده با نظم چای دارچین به کاهش این مشکل مساعدت می‌کند. عفونت‌های مخمری را معالجه می‌کندمطالعات ثابت کرده‌اند که چای دارچین، قدرت معالجه عفونت‌های مخمری بویژه قارچ کاندیدا و باکتری اشریشیا را دارد.

با سندرم روده تحریک‌پذیر مقابله می‌کند
باکتری‌ها و قارچ‌های عامل عفونت، به ابزار ترکیبات نادر و منحصر به فرد موجود در دارچین کشته می‌شوند. با سندرم روده تحریک‌پذیر مقابله می‌کندچای دارچین می‌تواند با قتل باکتری‌های عامل اختلال بویژه سندرم روده تحریک‌پذیر، دستگاه گوارش را تسکین دهد.

گوارش را تنظیم می‌کند
اگر دچار وضعیتی شدید که عمل دفع برای شما سخت گردید، تنها چیزی که احتیاج دارید، یک فنجان چای دارچین هست تا حرکت روده شما را تنظیم کند. چای دارچین می‌تواند از سوءهاضمه و دیگر مشکلات گوارشی مثل اسهال، یبوست، گرفتگی و درد شکم خلاص کند. دارچین، در بر دارنده کاتچین هست که فرآیند گوارش را بهبود می‌بخشد.2

استرس را کاهش می دهد
چای دارچین بر روی ذهن شما تأثیرات تسکین دهنده دارد و پس از یک روز استرس زا می تواند اعصاب شما را آرام می کند. یک فنجان چای دارچین گرم می تواند به شما در غلبه بر افسردگی و سردرد عادی در یک بعد از ظهر دلچسب، کمک کند.

با خواص چای دارچین برای سلامتی آشنا شوید

گردش خون را بهبود می دهد
پس از نوشیدن یک فنجان چای دارچین گرم و داغ، صد در صد حس انرژی بخشی در خود احساس خواهید کرد. این حس خون را در بدن شما گرم و به گردش در می آورد و از تشکیل لخته های خونی که برای سلامتی شما مضر هستند جلوگیری می کند.

سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد
اکثر مواد تشکیل دهنده موجود در چای دارچین می توانند به عنوان یک ضد عفونی کننده و ضد ویروس نیز عمل کنند. این خواص باعث می شود چای دارچین درمان مناسبی برای جلوگیری از بیماری های شایع ویروسی و قارچی باشد که برای سلامتی شما مضر است. آنتی اکسیدان های موجود در چای دارچین باعث کاهش عوامل بیماری زای بیرونی و یا موادی که می تواند به سیستم ایمنی بدن شما آسیب بزند، می شود.

درد های قاعدگی را تسکین می دهد
معمولا زنان با مسائل زیادی روبرو هستند، مخصوصا وقتی که دچار گرفتگی های قاعدگی می شوند. درد شکم در این دوران می تواند بسیار دردناک باشد. چای دارچین دارای خواص ضد انعقادی مختلفی است که می تواند به راحتی به زنان مبتلا به درد قاعدگی کمک کند که دوره های خود را با سهولت قابل توجهی بگذرانند. هم چنین تاثیر زعفران بر سندروم پیش از قاعدگی را مطالعه کنید.

به کاهش التهاب کمک می کند
تحریکات پوستی و سوزش ریه ها از جمله مسائلی هستند که شما برای برطرف کردن آنها قطعا هزینه ی زیادی را پرداخت می کنید. چنین مسائلی می تواند منجر به درد های عضلانی شود. آنتی اکسیدان های موجود در یک فنجان گرم چای دارچین می توانند دل درد و درد های عضلانی را کاهش دهند.

سلامت مغز را بهبود می دهد
یک راه حل طبیعی برای انرژی دادن به مغز شما، نوشیدن چای دارچین است. با توجه به گزارش ها و تحقیقات مختلف، نوشیدن چای دارچین می تواند سرعت تفکر و میزان تمرکز شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. این قابلیت چشمگیر و معجزه آسا می تواند یک راه حل دراز مدت برای درمان آلزایمر باشد که به عنوان یک وضعیت عصبی جدی شناخته شده است. برای درمان سایر بیماری های مغز و اعصاب نیز می توانید با مشورت پزشک خود و انتخاب یک دوز مصرفی مناسب این نوشیدنی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

سلامت جنسی مردان را افزایش می دهد
تازه سازی و نوسازی موثر بر روی توسعه هورمون ها در کبد مسئله ایست که بدن شما به آن نیاز دارد. چای دارچین دارای اثرات ویژه ای بر اندام های تولید مثل مردانه برای کاهش اختلال عملکرد جنسی است.

با آنفولانزای رایج و بیماری های مزمن مبارزه می کند
این مسائل ممکن است کاملا معمولی باشد، اما هنگامی که ادامه دار و مدت زمان آن طولانی می شود می تواند برای شما مشکلاتی را بوجود بیاورد. بیماری های مزمن بیش از ۳ ماه طول می کشند و نمی توانند با روش های معمول پزشکی درمان شوند. چای دارچین ثابت کرده است که یک راه حل دراز مدت برای کمک به شما در چنین مشکلات بهداشتی است.3


پی نوشت:
1.www.rastineh.com
2.www.donya-e-eqtesad.com
3.www.shop.bahramansaffron.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.