غذاهایی که برای قلب مضر هستند

یکی از دلایل اصلی بیماری‌های قلبی عروقی، مصرف خوراکی ناسالم است. هر غذایی را که به شکل غیر طبیعی خود مصرف می‌کنیم، عواقب جدی برای بدن خواهد داشت و باید منتظر اثرات پیش‌بینی شده‌ی آنها باشیم.
شنبه، 3 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
غذاهایی که برای قلب مضر هستند
حملات قلبی زمانی رخ می دهند که شریانهای خونرسان بدن مسدود می شوند. عادات سبک زندگی ناسالم مانند سیگار کشیدن و ورزش نکردن، احتمال حمله قلبی را افزایش می دهند.

علاوه بر این یک رژیم غذایی سرشار از کالری، سدیم و چربی ترانس یک راه مطمئن برای بیمار کردن قلب شماست. لیست غذاهای زیر را که قلبتان قطعا از آنها متنفر است، بررسی کنید و سعی کنید تا حد ممکن از آنها دوری نمایید.


پیش غذاهای رستوران ها

اکثر پیش غذاهای رستوران ها برای قلب مضر هستند. آن همه نمک ــ به همراه سدیمش ــ در سیب زمینی سرخ کرده را در نظر بگیرید. شما با یک پرس ممکن است کل سدیم مورد نیاز روزانه تان را دریافت کنید.

سدیم نه تنها احتمال حمله قلبی را افزایش می دهد بلکه برای شریانهای شما نیز خطرناک است. بدتر اینکه دانشمندان در حال تحقیق روی این احتمال هستند که غذاهای شور در واقع اعتیادآور ‌اند.

یک مطالعه اخیر، فرضیه اعتیاد به غذای شور یا این عقیده که نمک ممکن است مانند یک داروی اعتیادآور، مراکز لذت مغز را تحریک کند، بررسی کرد. محققان دریافتند که غذای شور اشتها را تحریک می کند، مصرف کالری را افزایش می دهد و شیوع پرخوری، اضافه وزن، چاقی و بیماری های مرتبط با آن را بیشتر می کند.


غذای بیرون‌بر چینی

غذای چینی معمولا سرشار از سدیم، MSG و چربی های ناسالم است. آیا تابحال دقت کرده‌اید که برخی از آنها می توانند چقدر چرب باشند؟

یکی از مشکلات بزرگ مربوط به غذاهای بیرون‌بر چینی، سطوح نگهدارنده ها و مونوسدیم گلوتامات (MSG) است که در بسیاری از آنها وجود دارد. محققان معتقدند که MSG می تواند باعث انواع واکنش های منفی از جمله ناراحتی گلو، خارش و التهاب شود.

دانشمندان اخیرا کشف کردند که برخی از مردم به MSG آلرژی دارند و حتی خودشان نیز این مساله را نمی دانند. قبل از آنکه آنها منبع این آلرژی را کشف کنند، علائم آلرژی MSG «سندروم رستوران چینی» نامیده می شد.


فست فود

فست فود، قاتل قلب است. در اکثر موارد اجتناب از مصرف سطوح بالای نمک و چربی تقریبا غیرممکن است. گاهی اوقات تنها گزینه شما سالاد است، البته بدون سس.

دانشمندان در مورد میزان مصرف فست فود و پیامدهای منفی آن برای سلامتی نگران هستند. یک مطالعه که برای کشف عواقب منفی رژیم غذایی شامل فست فود انجام شد، نشان داد که علاوه بر افزایش چاقی ناشی از خوردن این نوع غذا، مصرف آن یک نشانگر خطر دیابت نوع ۲ نیز هست.1


نوشابه های رژیمی

تحقیقاتی که روی نوشابه های رژیمی صورت گرفته است نشان می‌دهد این نوع از نوشابه‌ها نه تنها باعث لاغرتر شدن نمی‌شوند بلکه افزایش وزن را نیز به همراه دارند. نوشابه‌های رژیمی، نوشیدنی کربناته هستند که به جای شکر با سایر شیرین‌کننده‌های مصنوعی مانند آسپارتام، ساخارین، سیکلامات، سوکرالوز و آسه سولفام پتاسیم، شیرین شده‌اند.


چیپس

گرچه سیب‌زمینی‌ حاوی خواص زیادی بوده و درمان خوبی برای اکثر بیماری‌ها محسوب می‌شود، ولی متاسفانه افراد بسیاری از این سیب‌زمینی به اشکال ناسالم مانند سیب‌زمینی‌سرخ کرده و یا چیپس سیب‌زمینی استفاده می‌کنند. استفاده از روغن با ترانس بالا در تهیه چیپس و پفک منجر به افزایش وزن، چربی خون و در نهایت بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. همچنین استفاده از روغن‌هایی که چندین بار برای سرخ کردن استفاده می‌شوند و غالبا بوی روغن سوخته و رنگ کدر و مات به محصول می‌دهند، از جمله خطرناک‌ترین مواردی است که می‌تواند منجر به مسموم و سرطان‌زا شدن محصول، مخصوصا چیپس شود.

گرما دیدن شدید محصول طی فرآیند سرخ شدن منجر به ایجاد رادیکال‌های آزاد پراکسید می‌شود و آن را تبدیل به خوراکی ناسالم می‌کند. این مواد زیانی شبیه به مواد شیمیایی موجود در دود سیگار دارند و سبب ابتلای افراد به سرطان ریه، سینه و مثانه می‌شود. در حین سرخ کردن سیب‌زمینی ماده قندی آن با آلبومین ترکیب شده و سمی به نام آکریل آمید تولید می‌کند. این ترکیب فقط در چیپس سیب‌زمینی یافت می‌شود. در چیپس سیب‌زمینی معمولا لکه‌های سبزی مشاهده می‌شود که مربوط به ماده سمی سولانین است و مصرف آن باعث ایجاد بیماری‌های گوارشی و عصبی می‌شود.

غذاهایی که برای قلب مضر هستند


کورن فلکس‌

علارغم اینکه بسیاری از مردم فکر می‌کنند کورن‌ فلکس‌ها جزو مواد غذایی سالم محسوب می‌شوند، دارای کالری زیاد و شکر فراوانی هستند. بهتر است کورن فلکسی را انتخاب کنید که مقدار شکر آن خیلی کم یا از غلات کامل تهیه شده باشد، چراکه فیبر مورد نیاز شما را تا حدودی فراهم می‌‌کند. شکرهای افزوده شده در کورن فلکس‌ها یا بسیاری دیگر از مواد غذایی می‌تواند سبب افزایش تری گلسیرید و کلسترول غیرمفید شود. اگر می‌‌خواهید از کورن فلکس استفاده کنید از آن انواعی که شکر افزوده کمتری دارند استفاده کنید.

این خوراکی ناسالم حالت طبیعی ندارد و در فرآیندی صنعتی دگرگون می‌شود. غلات پس از فرآوری در قالب‌های مخصوص ریخته می‌شوند و شکل برگ را به خود می‌گیرند، در نتیجه حالتی کاملا مصنوعی می‌یابند. به منظور این‌که کورن‌فلکس‌ها طعم و مزه بهتری داشته باشند، به برخی از آنها افزودنی‌هایی مانند قندهای سریع‌الجذب اضافه می‌شود. نمک، قند و فیبر نیز از دیگر افزودنی‌ها هستند. گاهی اوقات نیز ویتامین و املاحی مانند آهن در دستورالعمل تهیه کورن‌فلکس قرار می‌گیرد، اما این عناصر نیز بیشتر جنبه تجاری و تبلیغاتی دارند و مقدارشان بسیار اندک است.2


محصولات پخته شده دسری

باز هم، هر چیزی که شامل این مواد می شود: شکر، شکر قهوه ای، شربت ذرت، شربت افرا، و شیرین کننده های دیگر به نظر می رسد میزان بالاتری از شرایط استرس اکسیداتیو دارند. در نتیجه، این شیرین کننده ها و کیک، شیرینی، بیسکویت و حتی خوراکی های دیگری که می توانند در خانه پخته شوند به ایجاد انسداد سرخرگها، فشار خون بالا، نارسایی قلبی، و سایر اشکال CVD کمک کننده خواهند بود.


کربوهیدرات های تصفیه شده

کربوهیدرات تصفیه شده متمایل به شکر و مواد افزودنی، هیچ کدام کار مطلوبی برای قلب شما انجام نمی دهند. چاشنی هایی مانند سس گوجه فرنگی و سس با عناوینی مانند سس سالاد همچنین سس های پاستا، نان و ماست کم چرب، منابع شایع شکر و کربوهیدرات های تصفیه شده، می باشند.


مارگارین

آخرین تحقیقات ادعا می کنند که کره برای قلب بد نیست. از سوی دیگر، مارگارین منبع اسیدهای چرب ترانس ناسالم می باشد. در حالیکه خبر از ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می دهند. سعی کنید منابع اصلی چربی های ترانس را کاهش دهید. برای این کار می توانید کره را جایگزین مارگارین سازید.3


پی نوشت:
1.www.rastineh.com
2.www.gadgetnews.net
3.www.drhsnajafi.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.