بهترین غذاها برای داشتن شکمی صاف

همه ما می دانیم که بهترین روش برای داشتن شکمی صاف انجام ورزشهای شکمی است. چند نوع غذای محدود وجود دارند که به شما کمک می کنند که زودتر به تناسب اندام برسید.
چهارشنبه، 19 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
بهترین غذاها برای داشتن شکمی صاف

جو دو سر

جو دو سر سرشار از فیبر است و ساعت ها در معده شما باقی می ماند. شما می توانید آن را با توت، شیرین سپس مصرف کنید.


حبوبات

حبوبات کالری کم اما فیبر زیادی دارند که در کاهش وزن موثر است. هفته ای یک بار به جای گوشت، حبوبات مصرف کنید. در این صورت شما مقدار زیادی چربی از رژیم تان حذف و فیبر را جایگزین آن خواهید کرد.


پودر پروتئین

این ماده تنها مخصوص ورزشکاران نیست! پودر پروتئین حاوی اسید آمینو است که چربی‌ها را می سوزاند و در ساخت ماهیچه موثر است. دو قاشق چای خوری از این ماده را به اسموتی خود اضافه کنید و از فواید مواد مغذی و سالم آن لذت ببرید. برای درست کردن اسموتی، میوه، ماست و شیر کم چرب را با پودر پروتئین مخلوط کنید.


روغن زیتون

هر کسی به مقدار کمی چربی برای کنترل گرسنگی احتیاج دارد. از اسید چرب تک‌سیرنشده مانند روغن زیتون یا کانولا مصرف کنید. این مواد کلسترول شما را کنترل و شما را سیر نگه خواهد داشت. روغن‌های هیدروژنه را نیز از رژیم غذایی خود حذف کنید زیرا با چربی‌های ترانس ناسالم ساخته شده اند.


تخم مرغ

تخم مرغ شامل ویتامین ب۱۲ است، ویتامینی که چربی های بدن را از بین می برد. تحقیقات نشان داده افرادی که روزانه برای صبحانه تخم مرغ مصرف می‌کنند، بیشتر از آنهایی که نان‌های شیرین می‌خورند، وزن کم می‌کنند. اگر کلسترول بالایی دارید، قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.


ماهی و گوشت بدون چربی

بدن شما هنگام هضم پروتئین کالری بیشتری نسبت به کربوهیدرات و چربی می‌سوزاند. اگر می خواهید چربی اشباع شده کمتری دریافت کنید، ماهی بخورید.

سالمون و ماهی تن انتخاب های خوبی هستند. این مواد حاوی امگا ۳، از استرس که خود عامل چربی شکم است، جلوگیری می کنند.


غلات

اگر می خواهید گرسنه نشوید، غلات مصرف کنید. فیبر موجود در این مواد شما را سیر نگه می دارد.


سبزیجات سبز رنگ

سبزیجاتی مانند اسفناج و بروکلی سرشار از فیبر زیاد و کالری کم هستند. قبل از وعده‌های غذایی خود، سالادی با سبزیجات سبز رنگ درست و مصرف کنید.


لبنیات

کلسیم چربی‌ها را از بین می برد. فقط یادتان باشد که لبنیات کم چرب یا بدون چرب مصرف کنید.


کره بادام زمینی

چه کسی فکرش را می کرد که این ماده خوشمزه، چربی شکم را از بین ببرد؟ کره بادام زمینی سرشار از نیاسین (ویتامین ب۳) است، ویتامینی که هضم غذا را سرعت می بخشد و چربی شکم را نیز از بین می برد. فقط باید مراقب مقدار مصرفی آن باشید.

از آنجا که این ماده چربی زیادی دارد، مصرف تنها ۲ قاشق غذاخوری از آن در روز توصیه می شود. تا جایی که می توانید کره بادام زمینی خانگی مصرف کنید زیرا در کره‌های بادام زمینی که در بازار به فروش می رسند، شکر اضافه شده است.


آواکادو

علاوه بر چربی‌های سالمی که در این ماده وجود دارد، آواکادو منبع فیبر (۱۱ تا ۱۷ گرم در یک عدد آواکادو) و یکی از بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از گرسنگی است.1


ریشه ی گیاه بابا آدم

مغربی ها از این گیاه دارویی در آشپزی زیاد استفاده می کنند چون برای سلامتی روده ها فوق العاده است. این گیاه به پیشگیری از ناخوشی های گوارشی کمک می کند چون حاوی میزان قابل توجهی باکتری های مفید است. ریشه ی گیاه باباآدم باعث کاهش تولید سبوم شده و به این ترتیب جوش و آکنه را کاهش می دهد. زمانی که مشکلات گوارشی رفع شوند و معده و روده ها خالی از نفخ و گاز شوند مطمئن باشید شکمتان به میزان زیادی صاف تر می شود.


بادام

درست است که بادام یک ماده ی غذایی پرکالری است (634 کالری در هر 100 گرم بادام) اما در عین حال یکی از مغزهای سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر است که هر دو به بهبود اوضاع گوارش و داشتن شکمی صاف تر کمک می کنند. برای رسیدن به این منظور بهتر است روزانه 3 تا 4 عدد بادام (نه بیشتر) میل کنید تا از ریزه خواری دور باشید و قند خونتان بهتر کنترل شود.

بهترین غذاها برای داشتن شکمی صاف


سرکه سیب

سرکه یک محصول تخمیر شده است. در نتیجه سرشار از باکتری های مفید برای فلور روده بوده و باعث حفظ سلامت دستگاه گوارش می شود. هر چه سلامت دستگاه گوارشتان بالاتر باشد می توانید امید بیشتر به هضم چربی ها و شکمی صاف تر داشته باشید. توصیه می کنیم که سالادهایتان را با سرکه میل کنید.


زنجبیل

زنجبیل باعث افزایش میل جنسی می شود و در عین حال شهرت زیادی در کنترل حالت تهوع دارد. این ریشه ی پرخاصیت برای افرادی که به هنگام بیدار شدن از خواب احساس دل درد دارند مفید است. البته خواص زنجبیل به همین جا ختم نمی شود. شما می توانید برای مقابله با التهاب های احتمالی بدنتان و همچنین بهبود گوارش و صاف شدن شکمتان هر روز صبح چند گرم زنجبیل به چایتان اضافه کرده و نوش جان کنید. یادتان باشد که زنجبیل سوخت و ساز بدن را بالا می برد و شما را به هدف تناسب اندام نزدیک تر می کند.  


نعنا فلفلی

بعد از صرف غذا بخصوص بعد از شام، خوردن یک فنجان دم کرده ی نعنا می تواند راه حل مناسبی برای رفع نفخ و بهبود گوارش باشد. این گیاه همچنین برای پیشگیری از سندرم روده ی تحریک پذیر مفید است. اگر بعد از غذا احساس سنگینی و نفخ می کنید به سراغ نعنا بروید.

شما می توانید برای مقابله با التهاب های احتمالی بدنتان و همچنین بهبود گوارش و صاف شدن شکمتان هر روز صبح چند گرم زنجبیل به چایتان اضافه کرده و نوش جان کنید. یادتان باشد که زنجبیل سوخت و ساز بدن را بالا می برد و شما را به هدف تناسب اندام نزدیک تر می کند .2


ماست پروبیوتیک

این صبحانه حاوی باکتری‌هایی است که به کنترل باکتری‌های داخل شکم کمک می‌کند، سیستم گوارش‌تان را منظم نگه داشته و مانع از چاقی شکم می‌شود.


توت‌فرنگی

خوردن توت‌فرنگی می‌تواند به کاهش چربی شکمی کمک کند. همچنین جهش‌های انسولین را که ممکن است باعث بالا رفتن وزن شود، کاهش می‌دهد.


شکلات تلخ

تحقیقات نشان داده شکلات تلخی که حاوی07درصد کاکائو یا بیشتر باشد سرشار از فلاونوئیدهای شکم صاف‌کن است که چربی‌سوزی را افزایش داده و شکم را صاف می‌کند.

بهترین غذاها برای داشتن شکمی صاف


سس گواکومولی

سس گواکومولی مخلوطی است از آووکادو، گوجه‌فرنگی، فلفل قرمز و ادویه‌های دیگر. آووکادوی موجود در سس دیپ گواکومولی سرشار از چربی‌های خوب است.


سس پستو

این سس برای صاف کردن شکم به کار می‌رود، دانه‌های درخت کاج و روغن زیتون هر دو سرشار از اسیدهای چرب غیر‌اشباع تک‌زنجیره‌ای است که التهاب بدن را کاهش داده و با چربی شکم مبارزه می‌کند. هر دوی این مواد در سس پستو وجود دارد.


گردو

گردو و در کل تمام مغزها، بهترین منابع چربی‌های سالم هستند. اگر در اندازه‌های معقول مصرف شوند، خواص بیشماری دارند.3


پی نوشت:
1.
2.
3.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.