خودکشی روبرت انکه و پیامد های آن

وقتی جانشین بزرگانی چون شوماخر ، مایر ، کوپکه و کان و له من درون دروازه تیم بزرگی چون آلمان بشوی مسلماً حرف و حدیث ها در موردت بیشتر میشود.سه شنبه قبل ماجرای خودکشی رابرت انکه دروازه بان ملی پوش تیم هانوفر و همبازی وحید هاشمیان جامعه فوتبال راتکان سختی داد .هنوز از زمان مرگش یک هفته هم نگذشته که شایعات پیرامون مرگش شروع شده .
دوشنبه، 2 فروردين 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خودکشی روبرت انکه و پیامد های آن
خودکشی روبرت انکه و پیامد های آن
خودکشی روبرت انکه و پیامد های آن

تهیه کننده : علی زارعی




وقتی جانشین بزرگانی چون شوماخر ، مایر ، کوپکه و کان و له من درون دروازه تیم بزرگی چون آلمان بشوی مسلماً حرف و حدیث ها در موردت بیشتر میشود.سه شنبه قبل ماجرای خودکشی رابرت انکه دروازه بان ملی پوش تیم هانوفر و همبازی وحید هاشمیان جامعه فوتبال راتکان سختی داد .هنوز از زمان مرگش یک هفته هم نگذشته که شایعات پیرامون مرگش شروع شده .
سه‌شنبه شب حدود 300 طرفدار هانوفر و تعدادي از بازيکنان اين تيم از جمله مايك هانكه، سرجيو پينتو و آرنولد بروگنيك در اطراف اين باشگاه گردهم آمدند. آنها با شمع‌هايي روشن و گل‌هايي در دست براي اداي احترام به روبرت انکه در کنار باشگاه هانوفر به عزاداري پرداختند.
خبر درگذشت روبرت انکه، دروازه‌بان هانوفر و تيم ملي آلمان روز سه‌شنبه، فوتبال آلمان و هواداران آن را داغدار کرد. سه‌شنبه شب مارتين کيند، رئيس باشگاه هانوفر جلوي دوربين‌هاي رسانه‌ها قرار گرفت تا اولين کسي باشد که اين خبر تلخ را به هواداران فوتبال آلمان بدهد. او گفت: «گاهي مجبوري حرف‌هايي را بر زبان بياوري که دوست‌شان نداري... رابرت انکه درگذشت. اين يک تراژدي واقعي است .
خبر خودکشي روبرت انکه تلخ‌ترين خبر براي آلماني‌‌ها در آستانه جام‌جهاني 2010 آفريقاي‌جنوبي است. اين خبر بازيکنان، مقامات و فوتبالدوستان آلماني را داغدارکرده است .
علت مرگ او ابتدا وجود ویروسی ناشناخته در بدنش عنوان شد،پزشک تیم هانوفر این مطلب را عنوان کرده بود .سکته مشکوک و قرص خوردن هم بعد مطرح شد.تازه ترین مطلب در خبرگزاریها حاکی از خودکشی وی است. !!!
اما چرا؟ او در زندگي پرفراز و نشيب خود خيلي دردها را تحمل مي کرد. او سه سال پيش دختر خود را که فقط دو سال داشت و از زمان تولد از ناراحتي قلبي رنج مي برد، از دست داد. از آن زمان دچار افسردگی شده بود .
ظاهرا او به دلیل افسردگی خودش را به زیر یک قطار سریع السیر انداخته است .
انکه در چند وقت اخير به يک بيماري ويروسي مبتلا شده بود اما هيچ اطلاعاتي راجع به بيماري او منتشر نمي‌شد. اين بيماري مرموز تنها مشکل اين دروازه‌بان در زندگي شخصي‌اش نبود. در سال 2006 انکه و همسرش در غم از دست دادن دختر دو ساله‌شان داغدار شدند. آنها در 17 سپتامبر 2006 دخترشان «لارا» را که به بيماري قلبي دچار بود از دست دادند. همسر انکه ، ترسا ، بارها اعلام کرده بود شوهرش هنوز هم در شوک از دست دادن دخترشان قرار دارد و به شدت تحت تاثير اين اتفاق بوده است. اين زوج در ماه مي 2009 يک دختربچه به اسم ليلا را به فرزندخواندگي قبول کردند، اما حتي اين مساله هم نتوانست از بار غم انکه کم کند. بسياري افسردگي انکه را دليل اين کار او مي‌دانند.
تهمت های افسردگی و همجنس گرائی در حالی به او زده میشود که بازار شایعات در مورد او بسیار داغ شده است .
فدراسیون فوتبال آلمان در اولین اقدام بازی دوستانه خود با تیم ملی شیلی را لغو کرد .

خودکشی روبرت انکه و پیامد های آن

نکاتی پیرامون رابرت انکه :

انکه در تاريخ بيست و هفتم آگوست 1977 در شهر ينا واقع در آلمان شرقي سابق به دنيا آمد.
نخستين بازي خود را در دسته دوم بوندس ليگا در سال 1995 همراه کارل ساينس ينا برابر هانوفر انجام داد.
روبرت انکه روز يکشنبه اين هفته براي آخرين بار در زمين هانوفر مقابل هامبورگ به ميدان رفت و بازي با نتيجه 2-2 پايان يافت.
انکه تابستان 1996 به تيم بوروسيامونشن گلادباخ پيوست و در دو فصل اول بيشتر وقت خود را روي نيمکت سپري کرد تا اينکه در شروع فصل 1999-1998 فريدل رائوش او را به عنوان سنگربان اول تيم انتخاب کرد.
روبرت هرچند بازي هاي خيلي خوبي انجام داد اما نتوانست مانع سقوط تيم خود به دسته دوم بوندس ليگا شود. سنگربان آلماني تابستان همان سال به بنفيکا ليسبون پيوست که در آن زمان تحت نظر يوپ هاينکس آلماني سرمربی فعلی بایر لورکوزن آلمان هدايت مي شد. نمايش هاي مطلوب انکه را به کاپيتان سرخ ها تبديل کرد. انکه تا تابستان 2002 در پرتغال ماند. اما غير از يک مقام سومي در سال 2001 موفقيت ديگري به دست نياورد.
روبرت فکر مي کرد در صورت پيوستن به بارسلونا آينده خيلي بهتري خواهد داشت اما حساب هاي او کاملاً اشتباه از آب درآمد، چون در طول دو فصل نزد کاتالان ها فقط يک بار در جام حذفي اسپانيا، دو بار در ليگ قهرمانان و يک بار در لاليگا 90 دقيقه تمام به ميدان رفت.
روبرت در زمستان 2003 در فنرباغچه ترکیه دوران قرضي فاجعه باري را پشت سر گذاشت. پس از شکست فنرباغچه هواداران بطري و اشياي ديگر به طرف روبرت انکه پرتاب کردند و او مجبور شد به بارسلونا برگردد ولي اصلاً بازي نکرد.
روبرت انکه از ژانويه تا تابستان 2004 در تيم دسته دومي تنريف اسپانیا تا حدودي به دوران خوب گذشته بازگشت و تابستان همان سال در هانوفرآلمان زير نظر ايوالد لينن به عنوان بهترين دروازه بان فصل انتخاب شد.روبرت انکه از تابستان 2007 به عنوان کاپيتان تيم خود به ميدان مي رفت. عملکرد او در تيم هانوفر آن گونه خوب بود که از طرف يواخيم لو به تيم ملي آلمان دعوت شد و مارس همان سال در يک بازي دوستانه برابر دانمارک نخستين بار براي تيم ملي کشورش به ميدان رفت.
او که پيش از مرگ هشت بازي ملي انجام داده بود به نظر خيلي از کارشناسان کانديداي شماره يک سنگرباني آلمان در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي به حساب مي آمد. او پس از اينکه ماه آگوست در جريان بازي هاي مقدماتي جام جهاني برابر آذربايجان براي آخرين بار لباس تيم ملي را پوشيد، دچار عفونت روده شد و بيش از دو ماه از ميدان به دور ماند. يواخيم لو مجبور شد براي بازي حساس برابر روسيه رنه آدلر را دعوت کند. نکته جالب اين است که در بازي رفت اين دو تيم در پاييز 2008 روبرت انکه به خاطر مصدوميت جاي خود را به رنه آدلر داد و در هر دو بازي دروازه بان لورکوزن با نمايش عالي خود پيروزي آلمان را به ارمغان آورد.
فرانتس بکن باوئر، در مورد خودکشی انکه گفته است ، من خيلي اندوهگين هستم. زماني که انسان اينچنين خبري را دريافت مي کند، مشکلات خود را از ياد مي برد.
مارتين کيند رئيس هانوفر گفته من هنوز آنقدر بهت زده هستم که نمي دانم چه بگويم. او انسان خيلي حساس و آسيب پذيري بود و بار زندگي را يک تنه به دوش مي کشيد.
کوين کوراني، مهاجم شالکه پس از شنيدن خبر درگذشت انکه گفت: اين خبر نمي‌تواند حقيقت داشته باشد. روبرت يک انسان استثنايي بود.
ديويد ياروليم، کاپيتان هامبورگ که از شنيدن اين خبر شوکه شده هم در گفت‌وگو با روزنامه بيلدآلمان اظهار داشت: به سختي مي‌توانم نفس بکشم. اين اتفاق يک تراژدي بزرگ است. اول آن اتفاق دردناک براي دختر روبرت رخ داد و الان هم که خبر درگذشت او را به ما داده‌اند. اوليور بيرهوف، مدير تيم‌هاي ملي آلمان هم پس از شنيدن خبر مرگ انكه گفت: «همه ما شوكه هستيم و زبان‌مان بند آمده است.»
در آغاز ديدار تيم‌هاي بارسلونا و كولتورال لئونسا از رقابت‌هاي جام حذفي اسپانيا بازيكنان و تماشاگران حاضر در ورزشگاه به احترام انكه يك دقيقه سكوت كردند. انكه در فاصله سال‌هاي 2002 تا 2004 در بارسلونا در كنار بازيكناني چون كارلوس پويول و ژاوي بازي كرده بود.
تنريف اسپانیا هم که زماني انکه به‌صورت قرضي در آن بازي کرده بود درگذشت اين دروازه‌بان را تسليت گفته و در بيانيه‌اي اعلام کرده: تنريف در بازي آينده خود مقابل سه‌ويا يک دقيقه سکوت خواهد کرد و با بازوبندهاي سياه به ميدان خواهد رفت.
در ساعت 18:25 روز سه‌شنبه روبرت انکه در منطقه نويشات خود را به زير قطار انداخت و در دم جان خود را از دست داد. پليس اين شهر شمالي در آلمان مرگ اين دروازه‌بان 32 ساله را خودکشي اعلام کرده است. پليس هانوفر هم جزئيات مرگ دروازه‌بان تيم ملي آلمان را اعلام كرد. در اطلاعيه پليس آمده است: «انكه ساعت 18:25در نويشات خود را روي ريل راه‌آهن محلي انداخت و كشته شد. قطاري با سرعت 160 كيلومتر برساعت كه در مسير هامبورگ و برمن در حال تردد بود با عبور از روي او باعث مرگ انكه شد. راننده قطار اعلام كرد كه متوجه فردي روي ريل راه‌آهن شده است. او ترديد دارد كه اين فرد در اتومبيل خود گرفتار شده بوده است .
محل سكونت اين دروازه‌بان تا محل حادثه تنها سه تا چهار كيلومتر فاصله داشت. در فاصله 10 متري از نرده‌هاي راه‌آهن خودرو مرسدس بنز مشكي‌رنگي يافته شد كه پليس محلي تاييد كرد خودرو انكه بوده است. پليس درباره اينكه از انكه نامه خداحافظي به جا مانده يا خير تاکنون حرفي نزده است .
مارتينا استرن، سخنگوي پليس در اين‌باره گفت: « انکه خود را به زير قطار انداخته و بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داده است. اين حادثه بدون شک خودکشي بوده است.»
يورگ نبلانگ يکي از دوستان نزديک و مشاور اين دروازه‌بان که شش‌بار براي تيم ملي آلمان به ميدان رفته بود هم اعلام کرد مرگ انکه خودکشي بوده است. او در اين‌باره گفت: مي‌توانم با قاطعيت اعلام کنم مرگ روبرت خودکشي بوده، او ساعت شش روز سه‌شنبه به زندگي خود پايان داد. دريک کنفرانس خبري که به‌زودي برگزار مي‌شود، جزئيات بيشتري در اين خصوص به اطلاع عموم خواهد رسيد.
منابع :
سایت یورو اسپورت
سایت ویکی پدیا
روزنامه بیلد آلمان
روزنامه تهران امروز
روزنامه اعتماد

* ارسال مقاله توسط عضو محترم سایت با نام کاربری : doctor114




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.