مزیت استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در مزارع

برای ارزیابی و حسابرسی و کنترل نقص های مختلف موجود در مزارع علاوه بر دیگر مزایای جانبی، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین منافع قابل توجهی را برای مزرعه داران به بار می آورد.
سه‌شنبه، 25 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مزیت استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در مزارع
باران شدید، وزش باد شدید، تگرگ و گرد باد، همگی آثار خود را در مزارع ذرت و سویای خانواده اپلیگِیت در غرب آیووا برجای گذاشته اند. از زمان کاشت اولین محصول در سال 1976، اعضای خانواده شاهد رشد طوفان ها از نظر فراوانی و شدت بوده اند.
 
داگ اپلگیت، که با همسر خود، کتی، و پسرانش برنت و لوک، کشاورزی می کند، می گوید: "طی هفت سال گذشته، شاهد افزایش خسارات طوفان بوده ایم، و حوادث باد شیوع بیشتری نسبت به تگرگ دارند. "
 
هنگامی که مزارع آنها در مسیر یک طوفان قرار دارد، خانواده کار کمی می تواند انجام دهد و عملاً فقط آن را تحمل می کند و به ارزیابی خسارت پس از عبور آن می پردازد. با این حال، روش های سنتی برای تعیین کمیت دقیق خسارت طوفان، با چالش های زیادی در مورد حسابرسی های محصول مواجه است.
 
تاد منینگ، خلبان هواپیمای بدون سرنشین و هماهنگ کننده محصولات برای امور مالی کشور، می گوید: "در یک زمین 80 تا 100 هکتاری، ما برای هر جا چهار تا هشت حسابرس ادعای محصول را می فرستادیم." فناوری هواپیماهای بدون سرنشین گام بعدی در کشاورزی دقیق است. وی گفت: "آنها نمی دانستند که دقیقاً به کجا خسارت وارد شده است، بنابراین باید کل مزرعه را که می توانست از شش تا هشت ساعت طول بکشد، طی کنند. وقتی دمای هوا 95 درجه فارنهایت است قدم زدن در ذرت های بلند خوشایند نیست. "
 
این شرکت مستقر در ایلینوی برای شناسایی کارآمدتر مناطق خسارت دیده محصول و کاهش ساعات مورد نیاز برای تسویه ادعا، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را از سال 2015 آغاز کرد. امروز، این ناوگان 12 پهپاد دارد و 15 خلبان دارای گواهینامه FAA را به کار گرفته است.
 
منینگ می گوید: "یک حسابرس که از یک هواپیمای بدون سرنشین استفاده می کند می تواند سه برابر هکتار بیشتر از یک حسابرس با پای پیاده را ردیابی کند. "
 
این فناوری‌ای است که خانواده اپلیگیت وقتی یک صبح تابستان گذشته طوفانی شدید در مزارع ذرت آنها غلت زد، از آن استقبال کردند. سرعت بادهای بسیار متغیر و غیر قابل پیش بینی از 60 مایل در ساعت عبور کرد و این بادها باعث ایجاد پدیده ای به نام  گرین اسنپ شدند.
 

اثر  گرینسنپ

طبق گفته راجر المور، استاد دانشگاه نبراسکا - لینکلن ، ذرت با شروع در مرحله V10 تا کاکل زنی، هنگامی که به سرعت در حال رشد است، بیشترین حساسیت را به گرینسنپ دارد. (گرینسنپ (greensnap)، که همچنین به عنوان ضربه شدید شکننده (brittle snap) نیز شناخته می شود، شرایطی است که در آن ساقه های در حال رشد سریع در اثر وزش باد شدید و ناگهانی همراه با طوفان های رعد و برق شکسته می شوند.)
 
وی می گوید: "تأثیر بر محصول به تعداد گیاهان خرد شده در یک مزرعه و محل شکستگی ساقه بستگی خواهد داشت. "
 
بیشتر گیاهان در گره زیر بالاترین گوش می شکنند، این بدان معناست که احتمالاً هیچ دانه ای تولید نخواهند کرد. برای آزمایش این نظریه، مطالعه ای که المور در اوایل دهه 1990 انجام داد نشان داد که اگر 10٪ از گیاهان در گره پایین یا نزدیک پایه گیاه شکسته شوند، کشاورزان می توانند 10٪ کاهش محصول را انتظار داشته باشند.
 
مطالعه جدیدتری که وی در آن شرکت کرد نشان داد که وقتی 25٪ از گیاهان در مراحل مهم رشد شکسته شدند، 15٪ از دست دادن محصول وجود داشت. در 50٪ شکست ، 30٪ کاهش محصول وجود داشت. وقتی 75٪ گیاهان شکسته شدند، 50٪ افت محصول وجود داشت.
 
المور می گوید: "آن چه این مطالعه به ما گفت این است که پیوندی های امروزی نسبت به اوایل دهه 1990 پاسخ بهتری در برابر گرینسنپ نشان می دهند. "
 
مزیت استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در مزارع

ارزیابی خسارت

از آن جا که نزدیک به 750 جریب ذرت آنها، که تازه شروع به کاکله زنی کرده بودند، تحت تأثیر قرار گرفت، اپلیگیت فکر کرد که پرواز با DJI Mavic Pro او دقیق ترین دید را برای ادعای بیمه محصولاتشان فراهم می کند. ما نقشه های پیوندی خانواده اپلیگیت را با تصاویر هوایی مقایسه کردیم و توانستیم با برقراری رابطه بین داده ها دریابیم که کدام پیوندی های موجود بهتر از دیگر پیوندی ها در مقابل گرینسپ مقاومت می کند. وی سپس نقاط ویژه ای را برای تجزیه و تحلیل بیشتر از روی زمین مشخص کرد.
 
اپلیگیت می گوید: "بینش حاصل از پرواز در مزارعمان اعتماد به نفس لازم را برای اطمینان از تسویه حساب عادلانه دریافتی از بیمه به ما داد. "
 

ارزیابی پیوندی ها

از آن جا که شدت خسارت در بین هفت نوع پیوندی کاشته شده متفاوت بود که سه مورد از آنها برای اولین بار کاشته شده بودند، نماینده های بیمه همچنین می خواستند گونه هایی را شناسایی کنند که در طول سال سالم تر بودند و کمتر به گرینسپ حساس بودند.
 
اپلیگیت می گوید: "در بدترین مزرعه ها، خسارت از 20٪ تا 80٪ متغیر بود، اما من در تعیین کمیت این اطلاعات و سپس ارتباط آنها با تنوعی خاص در مزرعه مشکل داشتم."
 
یک پرواز با هواپیمای بدون سرنشین AeroVironment’s Quantix که می تواند در مدت زمان 45 دقیقه حدود 400 هکتار مساحت را پوشش دهد، خانواده را به اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی عملکرد پیوندی مجهز کرد. این بینش برای انتخاب بذر آینده مفید خواهد بود.
 
مت استرین، مدیر توسعه تجارت در AeroVironment می گوید: "ما نقشه های پیوندی خانواده اپلیگیت را با تصاویر هوایی مقایسه کردیم و توانستیم با برقراری رابطه بین داده ها دریابیم که کدام پیوندی های موجود بهتر از دیگر پیوندی ها در مقابل گرینسپ مقاومت می کند. "
 
المور می گوید قسمت جالب این است که پیوندی هایی که پرتکاپوترین رشد را دارند، در برخی از هکتارها با بهترین مدیریت، آن هایی هستند که اغلب می شکنند. او پیشنهاد می کند که اگر در حال کاشت یک پیوندی حساس هستید، انواع پیوندی ها را با هم مخلوط کنید.
 
المور می گوید: "هم جهت باد و هم جهت ردیف تفاوت ایجاد می کند. اگر ممکن باشد، عاقلانه است که در یک مجموعه از شرق به غرب و در دیگری از شمال به جنوب بکارید. "
 
مزیت استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در مزارع

سایر مزایا

دانستن این که تمام خسارات محصول آنها محاسبه می شود و همچنین توانایی ارزیابی عملکرد پیوندی تنها دو مزیت ارائه شده توسط فناوری هواپیماهای بدون سرنشین است.
 
Quantix  با رنگ RGB و قابلیت تصویر برداری چند طیفی می تواند مشکلات بهداشتی و عملیاتی محصولاتی را که ممکن است با چشم غیر مسلح ارزیابی آنها از دست برود، شناسایی کند. یک حسابرس که از یک هواپیمای بدون سرنشین استفاده می کند می تواند سه برابر هکتار بیشتر از یک حسابرس با پای پیاده را ردیابی کند. استرین می گوید: "ما در یکی از مزرعه های خانواده اپلیگیت نواری معیوب از محصولات را پیدا کردیم که ممکن است آنها بتوانند سال آینده از آن چیزهایی بیاموزند و از آن جلوگیری کنند. "
 
این تصاویر همچنین نشان داد که چگونه لکه های سالم در مزارع آنها از نوع خاک پیروی می کنند. وی می گوید: "در واقع چند منطقه وجود داشت که احساس می کنم به دلیل نوع خاک آنها می توان مواد مغذی را در آنها به گونه دیگری مدیریت کرد. "
 
با استفاده از نقشه های نگاه سریع پلت فرم، همچنین می توان ناهنجاری ها را شناسایی کرد و در زمان فرود هواپیمای بدون سرنشین و پس از آن برای تعیین فشارهای ناشی از عوامل آب، حشرات، علف های هرز و بیماری ها، روی زمین عمل کرد، که به این ترتیب مشکلات بالقوه را می توان زودتر رفع کرد.
 
اپلیگیت در حالی که نگران رانش دیکامبا بود از هواپیمای بدون سرنشین خود استفاده کرد تا بفهمد دانه های سویا آسیب دیده است یا نه. او می گوید: " Mavic Proواقعاَ سایبان را باز کرد، و بنابراین من می توانستم آنجا را به وضوح ببینم."
 

تعریف ارزش

اگرچه کمتر از 15٪ از تولیدکنندگان از هر نوع تصویر برداری هوایی برای تصمیم گیری در مزرعه خود استفاده می کنند، اما استراین معتقد است که فناوری هواپیماهای بدون سرنشین گام بعدی در کشاورزی دقیق است.
 
"ما روغن مار نمی فروشیم. ما واقعاً به تولیدکنندگان چیزی می دهیم که آنها بتوانند با چشم خود ببینند و تأیید کنند. " "این یک فناوری تصمیم گیری است که به آنها توانایی تصمیم گیری آگاهانه در یک مکان دقیق را می دهد و سپس می توانند تصمیم خود را در فصل مناسب اجرا کنند. "
 
برای اپلیگیت، ارزش از دانشی می آید که او از تصاویر به دست می آورد. او می گوید: "ما این آموزش را می گیریم و آن را در همان فصل یا فصل بعدی به کار می بریم." "این با گذشت زمان به بازده بالاتر و سود بیشتر تبدیل می شود. "
 
منبع: Farm Management


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما