سؤال روز سیصد و بیست و دوم تولد

علائم ابتلاء به شپش سر چه می باشند؟

شپش سر، حشره بسیار کوچکی است که از خون پوست سر انسان تغذیه می کند، در این مقاله به علائم ابتلاء به آن اشاره شده است.
پنجشنبه، 27 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
علائم ابتلاء به شپش سر چه می باشند؟
بارزترین علامت شپش سر، وجود رشک (تخم شپش) یا حشره بر روی پوست سر است. در صورتی که کودک شما در محیطی قرار داشته که شپش سر در آن فراگیر بوده است، با استفاده از یک شانه مخصوص رشک، سر او را بررسی کنید. حشرات حساس به نور به محض قرار گرفتن در معرض نور و دیده شدن احتمالاً به سرعت خزیده و بالا می روند. به گفته کلی (Kelly ): «آنها سریع می خزند» «این حشرات مانند کنه نیستند که در یکجا مانده و تغذیه کنند. پیدا کردن رشک آسان است بنابراین ابتدا به دنبال آنها باشید. رشک به احتمال زیاد در فاصله یک سانتی متری از پوست سر قرار دارند».
 
یکی دیگر از علائم شپش سر در کودکان مبتلا، شکایت آنها از خارش پوست سر و گردن به دلیل بروز واکنش آلرژیک به بزاق شپش می باشد. در بعضی افراد ممکن است ماه ها قبل از شروع خارش، شپش در سر آنها وجود داشته باشد، به این دلیل که شپش 3 تا 10 تخم در روز می گذارد و آلرژی طول می کشد خود را نشان دهد. به همین دلیل والدین بایستی پس از اطلاع از فراگیر شدن شپش در محیط مدرسه همیشه سر کودک خود را مورد بررسی قرار دهند حتی اگر دچار خارش نشده باشد.
 
از دیگر علائم شپش سر می توان به برجستگی های کوچک قرمز در محل آلوده، زخم ناشی از خارش و احساس قلقلک ناشی از حرکت شپش اشاره کرد. کودک همچنین ممکن است در اثر خارش مداوم دچار مشکل در خوابیدن و زود خشمی شود.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.