با خصوصیات زنان موفق آشنا شوید

زنان موفق و قوی در جهان عادت های روزانه و شخصیت خاصی دارند که آن ها را رمز موفقیت خود در زندگی شان می دانند.
پنجشنبه، 4 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
با خصوصیات زنان موفق آشنا شوید

زنان موفق کمال‌گرای مطلق نیستند

یعنی از خودشان و محیط و جامعه اطرافشان انتظار کمال مطلق را ندارند. تحقیق‌ها نشان می‌دهد که اتلاف وقت و انرژی برای «کامل مطلق» بودن در مسیر حرفه‌ای در نهایت فرد را به افسردگی و ناامیدی می‌رساند. زنان موفق می‌دانند که همیشه نمی‌توانند بی‌عیب و نقص باشند و از عهده تمام کارهای جهان برنمی‌آیند. اینکه دائما در تلاش برای شکست دادن خودتان باشید، در نهایت تمام توانایی شما را برای کار کردن می‌گیرد، حالا بماند که برای روحیه‌تان هم می‌تواند مضر باشد.


اکثر زنان موفق در نهایت رئیس می‌شوند

بسیاری از این دسته از افراد بر این باورند که اگر رئیس شوند، می‌توانند قوانین خودشان را تعیین کنند. سردبیر یکی از نشریه‌های مخصوص بانوان موفق آمریکا که یک خانم است، می‌گوید: «در کار هر چقدر مقام بالاتری داشته باشی، کارت آسان‌تر می‌شود و خب کنترل اوضاع را می‌توانی راحت‌تر در دست داشته باشی.» وقتی کنترل اوضاع بیشتر در دست شما باشد، قاعدتا روحیه بهتری خواهید داشت و محیط سالم و شادتری را برای خودتان و همکارانتان ایجاد می‌کنید.


زنان موفق از ابتدا می‌دانند که روزی موفق خواهند شد

البته نه اینکه بتوان گفت هر زنی که به موفقیت خود ایمان دارد با هر میزان توانایی و استعدادی در نهایت حتما موفق خواهد شد؛ اما به هر حال این که به موفقیت خود ایمان داشته باشید، احتمال اینکه در نهایت به آن برسید، خیلی زیاد است. اصولا یک فرد اگر در کاری به خودش ایمان داشته باشد، در نهایت در کارش موفق خواهد شد؛ البته با تلاش. وقتی فرد از خودش انتظار موفقیت داشته باشد، در وهله اول باید اعتماد به نفس داشته باشد، بعد به کارش‌ ایمان داشته باشد، تلاش کند و در نهایت به موفقیت برسد.


زنان موفق از ریسک کردن نمی‌ترسند

تمام زن‌ها باید این سوال را از خودشان بپرسند« اگر اصلا از چیزی ترسی نداشتی، چه می‌کردی؟» تغییر ایجاد کردن در شغل و زندگی نیاز به ریسک کردن دارد. زنان موفق تصمیمات بزدلانه نمی‌گیرند؛ اما می‌دانند کجا باید دست به ریسک حساب‌شده بزنند.


زنان موفق می‌دانند که شکست برادر موفقیت است

در واقع همه باید این را بدانیم که شکست متضاد موفقیت نیست، بلکه در کنار موفقیت ایستاده. زنان موفق می‌دانند که همه راه‌ها به سادگی برایشان هموار نخواهد شد و در این مسیر باید زمین بخورند تا دوباره از جایشان بلند شوند و به مسیر ادامه دهند. به عنوان مثال دوازده ناشر اولین جلد هری‌پاتر «جی‌کی رولینگ» را رد کردند؛ اما خب همه می‌دانیم که بعدش چه اتفاقی رخ داد.


زنان موفق ورزش می‌کنند

این زن‌ها به سلامت بدن خود اهمیت می‌دهند. زنان موفق بسیاری در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های خود از ورزش روزانه خود حرف زده‌اند، نه صرفا به این خاطر که لاغر باشند، بلکه معتقدند ورزش روزانه از میزان استرس فرد می‌کاهد، باعث ترشح اندورفین می‌شود و در نهایت انرژی را افزایش می‌دهد.1


فهرستی از کارهای انجام ‌دادنی دارند

وظایف‌شان را بر اساس اهمیت اولویت‌بندی می‌کنند و هربار روی یکی از آن‌ها متمرکز می‌شوند. آخر هر هفته هم فهرست‌شان را به روز‌رسانی می‌کنند و موفقیت خودشان را در به سرانجام رساندن هر یک از موارد می‌سنجند.


هوش اقتصادی دارند

آن‌ها نه تنها کارهای کوچک روزمره مثل پرداخت قبض‌ها، هزینه‌های جاری و ... را انجام می‌دهند بلکه فراتر از آن برای بازنشستگی، مراقبت از اطرافیان و آینده فرزندان تصمیم می‌گیرند. این مسئولیت، اعتماد به نفس آن‌ها را برای روبه رو شدن با هر شرایطی در زندگی بالا می‌برد.


اهل مطالعه هستند

با خواندن فکر و ایده‌های دیگران خود را بهتر می‌شناسند. عادت کتاب‌خوانی در آن‌ها نه تنها باعث می‌شود همیشه آگاه و همه چیز‌دان باشند بلکه مهارت گفتاری و نوشتاری آن‌ها را هم تقویت می‌کند.


به سلامت جسم، ذهن و احساس خود اهمیت می‌دهند

همه می‌دانیم که ورزش برای سلامتی مهم است اما فقط چهار بار در هفته به باشگاه رفتن به تنهایی کارآمد نیست. سلامت روانی و عاطفی هر فردی با سلامت جسمی او ارتباط مستقیم دارد. این‌که درباره خودچه احساسی دارید، چگونه پاسخگوی خواسته‌های‌تان درزندگی روزمره هستید و  چگونه در مواقع و شرایط بحرانی با آن روبه رو می‌شوید، نشان‌دهنده سلامت روان شماست.

با خصوصیات زنان موفق آشنا شوید


از نه گفتن هراسی ندارند

وقت با ارزش خود را دو دستی می‌چسبند و به مسئولیت‌های اضافه و هرآن چه به او، خانواده و فعالیت‌های مورد علاقه شان آسیب می‌زند، «نه» می‌گویند. چنین زن‌هایی می‌دانند که زیاد کار ‌کردن هنر نیست بلکه کیفیت کاری که انجام می‌دهند در آینده زندگی‌شان تاثیرگذار ا‌ست.2


کار خود را با اشتیاق انجام می دهند

بدون اشتیاق ،  هیچ استعدادی فایده ندارد.اگر کار خود را دوست نداشته باشید انگیزه لازم برای انجام آن را از دست خواهید داد.اگر شما کار خود را با شور و اشتیاق انجام دهید ، هرگز خسته نخواهید شد.


آن ها دنبال برتری نیستند

صرف وقت و انرژی برای برتری  فقط باعث ناراحتی می شود.. زنان موفق می دانند که در یک  زمان نمی توانند همه کارها را  به طور کامل انجام دهند.باقی ماندن در نواقص باعث کاهش ظرفیت کاری شما و بر سلامت روانی شما تاثیر می گذارد.حس برتری را کنار بگذارید و آنچه از دستتان بر می آید را انجام دهید.


دارای زندگی برنامه ریزی شده هستند

زنان موفق زنان موضوعاتی چون کارهای خانه و مراقبت از کودکان را اولویت بندی می کنند.زمان خود را برنامه ریزی می کنند.به این ترتیب، آنها در هنگام همراهی خانواده، تعطیلات خانوادگی  با فرزندانشان هیچ مشکلی ندارند.3


از درستکار بودن نمی ترسند

زنان قوی شما را در جایگاه خود قرار می دهند. بدون ترس از رد شدن افکار خود را تبلیغ می کنند. یک زن قوی نمی تواند به سادگی سکوت کند او همیشه صادق است


زمانی را برای حسادت هدر نمی دهند

زنان قوی روی خودشان تمرکز می کنند. آن ها خودخواه نیستند، وقتشان را صرف نگرانی درباره آنچه دیگران انجام می دهند نمی کنند. آن ها وقتی همکاران شان ترفیع می گیرند حسادت نمی کنند و وقتی دوستان شان خبر خوبی می شنوند ناراحت نمی شوند.


منطقی هستند

زنان قوی منطقی هستند. آن ها سر دوستان خود فریاد و جیغ نمی زنند و قطعا شکایت ، توهین نمی کنند که به آن ها آسیب بزنند. در عوض، آن ها مشکلات را حل می کنند و از موقعیت های آشفته دوری می کنند. زنان قوی اغلب در کنترل احساسات خود قوی هستند.


از اشتباهات یاد می گیرند

زنان قوی از اشتباهات یاد می گیرند. چطور؟ به جای سرزنش کردن افراد دیگر، زمانی که کار اشتباهی انجام می دهند، مسئولیت را بر عهده می گیرند و از این تجربه یاد می گیرند.


آن ها اجازه نمی دهند هر چیزی آن ها را دچار رکود کند

زنان قوی همیشه کاملا آرام نیستند. گاهی اوقات، نا امید یا غمگین می شوند، اما وقتی این اتفاق می افتد، ساعت ها یا روزها در تاریکی نمی نشینند. در عوض، از جا بلند می شوند و به زندگی ادامه می دهند


هرگز تسلیم نمی شوند

زنان قوی در برابر رویاها ،روابطشان، اخلاق هر چیزی تسلیم نمی شوند. به این معنا نیست که آن ها نمی دانند چطور سازش کنند.4


پی نوشت:
1.www.donya-e-eqtesad.com
2.www.eghtesadonline.com
3.www.varune.com
4.www.namnak.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.