سيگار سلامت فرزندتان را دود مي‌کند !

حتما شنيده‌ايد که سيگاري‌ها به دليل ضعيف شدن سيستم ايمني‌شان و تخريب بسياري از سلول‌هاي سالم بدن‌شان به خاطر اثرات مخرب سيگار، در معرض ابتلا به انواع مختلف بيماري‌ها هستند. افراد سيگاري‌ نه تنها با کشيدن سيگار خود را در معرض بيماري‌ها قرار مي‌دهند بلکه کودکان خود را نيز بي‌نصيب نمي‌گذارند. مثلا عفونت
چهارشنبه، 11 فروردين 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سيگار سلامت فرزندتان را دود مي‌کند !
سيگار سلامت فرزندتان را دود مي‌کند !
سيگار سلامت فرزندتان را دود مي‌کند !

نويسنده: دکتر حسن آذري‌پور




حتما شنيده‌ايد که سيگاري‌ها به دليل ضعيف شدن سيستم ايمني‌شان و تخريب بسياري از سلول‌هاي سالم بدن‌شان به خاطر اثرات مخرب سيگار، در معرض ابتلا به انواع مختلف بيماري‌ها هستند. افراد سيگاري‌ نه تنها با کشيدن سيگار خود را در معرض بيماري‌ها قرار مي‌دهند بلکه کودکان خود را نيز بي‌نصيب نمي‌گذارند. مثلا عفونت گوش مياني طبق آمار در خود سيگاري‌ها سه برابر بيشتر از افرادي است که سيگار نمي‌کشند. اين مشکل در فرزندان آنها نيز با شيوع بيشتري ديده مي‌شود. بعد از سرماخوردگي، عفونت گوش دومين بيماري رايج در بچه‌هاست. اين موضوع را بيان کردم تا بگويم سيگار خطر عفونت گوش را بالا مي‌برد.
اگر خودتان هم سيگاري نيستيد، بهتر است به عنوان يک قانون، لااقل براي حفظ سلامت کودکان نگذاريد کسي در خانه سيگار بکشد. بچه‌هايي که هم پدر و هم مادرشان سيگاري‌اند بيشتر در معرض ابتلا به مشکلاتي چون پنوموني، اوتيت، حملات آسم و خس‌خس سينه هستند. در بررسي‌ها و آماري که در مراجعات و آزمايشات پزشکي به عمل آمده است ديده‌اند 40 درصد اين بچه‌ها از والدين سيگاري بوده‌اند.

سيگار سلامت فرزندتان را دود مي‌کند !

تاکيد ما براي نکشيدن و ممنوعيت سيگار در خانه از آنجا ناشي مي‌شود که حتي در تحقيقات نيز به اثبات رسيده است، بروز اين 5 مشکل و بيماري در کودکاني که مادرشان سيگاري بوده بيشتر از آنهايي است که پدرشان سيگار مي‌کشيده است (مادران بيشتر در خانه هستند و در صورت سيگاري بودن، دايما در خانه سيگار مي‌کشند). ضمنا بهتر است به محض ابتلاي کودک‌تان به عفونت گوش، براي جلوگيري از مشکلات بعدي و جدي‌تر مانند پارگي گوش حتما جهت درمان به موقع او را به پزشک متخصص ارجاع دهيد.
منبع: www.salamat.com




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط