طرز تهیه سه نوع پیتزا در خانه

این روزها کمتر کسی پیدا می شود که علاقه ای به پیتزا نداشته باشد. پیتزا از غذاهای بین المللی است که در ایران نیز بسیار پرطرفدار است. در ادامه این مطلب طرز تهیه سه نوع پیتزا را به شما اموزش می دهیم.
پنجشنبه، 2 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه سه نوع پیتزا در خانه
پیتزا یکی از انواع فست فوت های بسیار خوشمزه می باشد که بزرگ و کوچک نمی شناسد و دارای انواع مختلفی است .


پیتزا سوسیس


مواد لازم
پنیر موزارلای : یک بسته ۵۰۰ گرمی

خمیر پیتزای ایتالیایی : یک بسته

سوسیس : ۲۵۰ گرم

پیاز خرد شده : یک پیمانه

فلفل دلمه ای سبز یا قرمز : یک پیمانه

قارچ خرد شده : ۲۰۰ گرم

سس چیلی : ۵۰ گرم

پنیر پارمسان رنده : ۵۰ گرم

گوجه گیلاسی : هشت عدد

زیتون بدون هسته : ۱۰۰ گرم

روغن زیتون : دو قاشق غذا خوری

طرز تهیه پیتزا
در روش تهیه پیتزا سوسیس ابتدا شعله پایین را بر روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا برای پختن پیتزا خوب گرم شود حالا برای اینکه خمیر پیتزا به کف سینی فر نچسبد کف آن را با روغن کمی چرب کنید.

داخل تابه ای بزرگ روغن زیتون بریزید و اجازه دهید روی حرارت ملایم گرم شود حالا سوسیس های خرد شده را داخل تابه بریزید و اجازه دهید به مدت سه دقیقه پخته شوند و حالا پیاز ها و قارچ های خرد شده به آن اضافه کنید و به مدت چهار دقیقه تفت دهید سپس به آن فلفل دلمه ای اضافه و دو دقیقه تفت دهید.

در این مرحله حالا خمیر پیتزا ایتالیایی شیر آوران را به تعداد مورد نیاز از لفاف پلاستیکی خارج کرده و همان شکل منجمد داخل سینی فر قرار دهید و روی خمیر ها سس چیلی بریزید سپس پودر پنیر پارمسان را بر روی سس پخش کنید و حالا مقداری پنیر رنده تی. اس . تی بر روی آن بریزید.

حالا مخلوط سوسیس را روی پیتزا پخش کنید و باقی پنیر ها را بر روی مخلوط سوسیس قرار دهید سپس زیتون و گوجه گیلاسی برش خرده را بر روی آن ها بچینید.

در مرحله آخر از طرز تهیه پیتزا سوسیس حالا سینی فر را در طبقه وسط فر قرار دهید و در فر را ببندید سپس اجازه دهید به مدت ده دقیقه پیتزا پخته شود حالا شعله پایین فر را خاموش و شعله بالایی را روشن کنید و به مدت ده دقیقه دیگر به آن اجازه دهید تا پنیر های روی پیتزا آب شوند و به رنگ طلایی در آیند.1

طرز تهیه سه نوع پیتزا در خانه


پیتزا قارچ و گوشت چرخ کرده


مواد لازم
۱۰۰ گرم گوشت چرخ کرده

یک عدد پیاز

۱۰۰ گرم قارچ

۱۰۰ گرم پنیر پیتزا

یک عدد خمیر پیتزا

نمک و فلفل به مقدار لازم

یک عدد فلفل دلمه ای

۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون

یک قاشق مربا خوری رب گوجه فرنگی

نصف قاشق چایخوری زردچوبه

سس گوجه به مقدار لازم

طرز تهیه
مرحله ۱
در ابتدا پوست پیاز را جدا کرده و آن را تمیز شسته و کاملا خرد کنید. سپس در داخل یک ماهیتابه، روغن زیتون ریخته و روی حرارت با شعله متوسط قرار می دهیم. وقتی روغن داغ شد، پیازها را در داخل ماهیتابه می ریزیم و تفت می دهیم تا به رنگ طلایی شود.

مرحله ۲
گوشت چرخ کرده را به پیاز داغ اضافه کرده و تفت می دهیم و مقداری نمک و فلفل به میزان دلخواه به آن اضافه می کنیم. گوشت را تفت می دهیم تا سرخ شده و تغییر رنگ دهد.

مرحله ۳
قارچ را شسته و خرد می کنیم. قارچ خرد شده را به گوشت چرخ کرده اضافه کرده و همه مواد را باهم تفت می دهیم تا سرخ شود. باید صبر کیند تا آب قارچ به طور کامل جمع شود.

مرحله ۴
فلفل دلمه ای را تمیز شسته و خرد می کنیم. سپس آن را به مواد داخل ماهیتابه اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله ۵
رب گوجه فرنگی و زردچوبه را به آن اضافه کرده و مواد را با قاشق زیر و رو می کنیم تا رب گوجه فرنگی و زردچوبه کاملا در مواد اثر کرده و آن را طعم دار کند. پس از آن درب ماهیتابه را گذاشته و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه صبر می کنیم. در این مدت مواد به طور کامل سرخ می شوند.

مرحله ۶
فر اجاق گاز را روشن کرده و آن را بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم تا گرم شود و خمیر پیتزا را که از قبل آماده کرده ایم از یخچال بیرون می آوریم.

مرحله ۷
سینی فر را کمی با روغن چرب کرده و یک ورق خمیر پیتزا را در داخل آن قرار می دهیم. سس گوجه فرنگی را بر روی خمیر پیتزا ریخته و با پشت قاشق غذاخوری آن را به طور کامل بر روی سطح خمیر پیتزا بخش می کنیم.

مرحله ۸
نصف محتویات پیتزا را روی سس گوجه فرنگی ریخته و سپس بر روی خمیر پیتزا پخش کنید. سپس بر روی آن نصف پنیر پیتزا را بریزید. این کار باعث می شود تا طعم پیتزا قارچ و گوشت خوشمزه تر شود.

مرحله ۹
سایر مواد پیتزا را روی خمیر پیتزا ریخته و پخش می کنیم.

مرحله ۱۰
باقی مانده پنیر پیتزا را بر روی مواد ریخته و پخش کنید.

مرحله ۱۲
در نهایت خمیر پیتزا را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در داخل فر قرار دهید تا رنگ آن طلایی و برشته شود.

پس از این مدت پیتزا را از فر خارج کرده و صبر کنید تا کمی از حرارت آن کم شود. سپس آن را برای تزئین در یک ظرف دیگر قرار داده و در اندازه های معمول پیتزا برش بزنید. در صورت تمایل می توانید سس گوجه فرنگی یا سس فرانسوی بر روی آن ریخته و میل کنید.

پیتزا از غذاهای خوشمزه و لذیذ و پرطرفدار در سرتاسر جهان است. پیتزا قارچ و گوشت به علت اینکه بدون سوسیس و کالباس و یا به طور کلی گوشت های فرآوری شده تهیه می شود، از سایر انواع پیتزاهای تهیه شده با گوشت سالم تر است.2

طرز تهیه سه نوع پیتزا در خانه


پیتزا اسفناج

شاید وقتش رسیده که پیتزا را از فهرست غذاهای پرضرر حذف کنیم. پیتزایی که با سبزیجات سالم و انواع پنیر آماده می‌شود، گرچه بخاطر نان و پنیرش پرکالری است، اما نمی‌توانید منکر فایده‌هایی شوید که مواد سالم و مغذی موجود در آن به بدنتان می‌رساند. در ادامه طرز تهیه پیتزا اسفناج با نان خانگی را به شما آموزش می‌دهیم. پیتزایی مناسب برای گیاه‌خواران که کلسیم، پروتئین و آهنی فراوانی را در خود جا داده است.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا
آرد دو پیمانه

آب یک پیمانه

روغن مایع یک سوم پیمانه

نمک نصف قاشق چای‌خوری

شکر نصف قاشق چای‌خوری

خمیر مایه سه قاشق مرباخوری

طرز تهیه
مرحله اول
شکر را در یک کاسه بزرگ با آب ولرم مخلوط کنید و پودر خمیر مایه را هم به آنها اضافه کنید. پس از گذشت ۱۰ دقیقه و پف کردن خمیر مایه، آرد را در ظرف دیگری الک کنید و مخلوط آب و خمیر مایه و نمک و روغن را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم
خمیر را حسابی با دست ورز دهید تا به دست نچسبد و لطیف و یکدست شود. اگر پس از ورز دادن خمیر همچنان چسبنده بود، به آن کمی آرد اضافه کنید.

مرحله سوم
روی خمیر را به یک کیسه فریزر بپوشانید و برای ۱ ساعت در دمای اتاق بگذارید تا استراحت کند. حجم خمیر شما بعد از این زمان بیشتر خواهد شد.

مرحله چهارم
بعد از یک ساعت دوباره خمیر را ورز دهید. سپس مقداری از آن را با وردنه صاف کنید. سپس برای ۱۰ دقیقه خمیر را در فر بپزید.

مواد لازم برای روی پیتزا
روغن زیتون یک قاشق چای‌خوری

گوجه فرنگی کوچک دو عدد

اسفناج تازه ۱۰ برگ

پنیر پیتزا رنده شده  یک پیمانه

پنیر موزارلا  نصف پیمانه

سس بشامل نصف پیمانه

طرز تهیه
مرحله اول
روی نانی که با دستور گفته شده تهیه کرده‌اید را با برس روغن زیتون بمالید. سس بشامل را روی نان پخش کنید و برگ‌های اسفناج را روی سس بریزید.

مرحله دوم
گوجه‌ها را باریک برش بزنید و روی نان قرار دهید. سپس پنیر را روی آنها بریزید.

مرحله سوم
پیتزا را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید و در دقایق پایانی، شعله گریل بالای فر را روشن کنید.3


پی نوشت:
1.www.arga-mag.com
2.www.parsiday.com
3.www.kalleh.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.