آشنایی با دستور تهیه سه نوع دورچین جدید

دورچین ها که با هدف اصلی تزیین بشقاب غذا استفاده می شوند، سرو آنها در کنار غذا می تواند طعم بهتری ایجاد نموده و حتی تکمیل کننده غذای اصلی باشد. در ادامه با چند دورچین غذا آشنا می شوید.
دوشنبه، 6 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با دستور تهیه سه نوع دورچین جدید

نخود برشته ترد و خوشمزه

از هله‌هوله های رایج خسته شده‌اید و به دنبال یک خوراکی جدید می‌گردید؟ می‌خواهید تغذیه خود و فرزندانتان را سالم‌تر کنید؟ قبلا هم به شما پیشنهادات سالم‌تری برای جایگزینی چیپس و پفک داده‌ایم .

فرقی نمی‌کند که یک فیلم باز قهار باشید یا قصد داشته باشید یک بعدازظهر تعطیل در کنار خانواده کمی تلویزیون تماشا کنید، در هر صورت این هله‌هوله می‌تواند برای همه تبدیل به یکی از جذاب‌ترین انواع خوراکی تبدیل شود. منظور ما نخود برشته ترد و خوشمزه است که علاوه بر خواص بی‌نظیرش طعم بسیار جذاب و دل‌چسبی دارد. نخود یکی از پرانرژی‌ترین انواع حبوبات است که تأثیر زیادی در سلامتی بدن دارد.

شاید تا چند وقت پیش به لطف مصرف آش یا تهیه فلافل های خانگی می‌توانستیم از این ماده غذایی پرخاصیت بهره ببریم، اما اکنون میزان استفاده از این حبوبات بسیار کم شده است. نخود منبعی غنی از پروتئین، فیبر، کربوهیدرات، آنتی‌اکسیدان، مواد معدنی و ویتامین ب ۶ است.

اگر به فکر سلامت قلب خود هستید نخود می‌تواند به شما در این مورد کمک کند. نخود علاوه بر بهبود وضعیت گوارش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را هم کاهش می‌دهد.حالا که از فواید این ماده بیتر اگاه شدید به طرز تهیه این خوراکی خوشمزه می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه نخود برشته
کنسرو نخود دو عدد

روغن زیتون دو قاشق غذاخوری

نمک یک ونیم انواع ادویه

انواع ادویه (به دلخواه) دو تا چهار قاشق چای‌خوری از ترکیب انواع ادویه‌ها

طرز تهیه نخود برشته ترد و خوشمزه
مرحله اول
فر را با دمای 400 درجه فارنهایت (204 درجه سانتیگراد) گرم کنید. نخودها را بشویید و آبکشی کنید. سپس آن‌ها را با استفاده از یک دستمال تمیز خشک کنید. نخودها به‌هیچ‌وجه نباید از خیس بودن برق بزنند و باید ظاهر کاملا ماتی داشته باشند. اگر حین خشک‌کردن نخودها پوست بعضی از آن‌ها جدا شد پوست‌ها را از میان نخودها جدا کنید.

مرحله دوم
نخود بر روی کاغذ پوستی قرار دهید و آن‌ها را بانمک و روغن زیتون آغشته کنید و با دستان خود در هم مخلوط‌کنید تا همه آن‌ها با روغن زیتون و نمک پوشش داده شوند.

مرحله سوم
نخودها را در حدود 20 تا 30 دقیقه در فر برشته کنید. تعدادی از نخودها ممکن است در این حین باز شوند و صدا ایجاد کنند، اما مسئله چندان مهمی نیست. بعد از اینکه نخودها طلایی، خشک و ترد شدند دیگر نیازی به برشته کردن آن‌ها نیست.

مرحله چهارم
حالا می‌توانید ادویه‌های ترکیب‌شده را با نخودها کاملاً مخلوط‌ کنید تا به طور یکنواخت طعم‌دار شوند. بهتر است نخودها را تا زمانی که گرم هستند مصرف کنید، چون با خنک شدن آن‌ها از میزان ترد بودنشان کاسته می‌شود.1

آشنایی با دستور تهیه سه نوع دورچین جدید


گل کلم بوفالو تند و تیز خوشمزه

اگر به دنبال یک دور چین تند وتیز برای مهمانی های هستید میتوانید از طرز تهیه ی گل کلم تند و تیز ما استفاده کنید.

در این آموزش ما طرز تهیه سس بوفالو و سس ورچستر یا ورستر شایر و طرز تهیه گل گلم تند بوفالو را آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه
1 عدد گل کلم بزرگ

4/1 فنجان سس بوفالو

1 و 2/1 قاشق غذا خوری عسل

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

نمک و فلفل برای مزه دار کردن

طرز تهیه
گل کلم را به اندازه های کوچک برش دهید و آنهارا بشویید و بگذارید کنار تا کاملا خشک شوند .

گل کلم های شسته شده و خشک شده را درون یک ظرف بزرگ ریخته و روی آن سس بوفالو نمک فلفل و روغن زیتون و عسل میریزیم و خوب آنها را با هم مخلوط میکنیم تا تمام گل کلم ها به سس آغشته شوند .

گل کلم ها را در سینی فر میگذاریم و به مدت 25 دقیقه آنها را در فر قرار میدهیم .بعد آنها را از فر بیرون می آوریم و آنها را زیر و میکنیم و دوباره به مدت 6 دقیقه در فر قرار میدهیم . و آن را سرو میکنیم .


طرز تهیه سس بوفالو


مواد لازم
5 قاشق غذا خوری کره

4/3 فنجان سس فلفل تند

1 قاشق غذاخوری سرکه

قاشق غذا خوری سس ورسترشر 1/2

طرز تهیه
سس ورستر شایر با نام اصلی Worcestershire sauce از سس های بسیار کاربردی در پخت غذا و انواع سس و سالاد است . این سس را در ایران به نام های ووستر شر ، ورستر سایر ، ورچستر ، ووستاشر و تلفظ های دیگری نیز می شناسند . به نظر من بهتر است نام این سس را شبیه تلفظ نام اصلی آن بیان نمود ( ووستر شر ) اما به هر حال نام این سس در ایران ورچستر یا ورستر شایر متداول گشته است . این سس طعم و مزه بسیار خاصی دارد و برای طعم دهی به انواع غذاها به خصوص غذاهای گوشتی و انواع سالاد بسیار کاربرد دارد.

4/1 قاشق غذا خوری فلفل قرمز

2/1 قاشق غذا خوری فلفل سیاه

2/1 قاشق غذا خوری پ.در سیر

کره را در یک قابلمه متوسط آب میکنیم زمانی که کره کاملا آب شد بقیه مواد را اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم اجازه بدهید که بجوشد و خوب آن را هم بزنید آن را از روی حرارت بر دارید و به یک کنار بگذارید . بگذارید خنک شود و بعد از آن استفاده کنید.2

آشنایی با دستور تهیه سه نوع دورچین جدید


سیب زمینی نمکی با طعم لیمو

سیب زمینی نمکی با طعم لیمو یا به عبارتی چیپس خلالی با طعم لیمو نمکی  که بسیار خوش طعم و خوش عطر است.

مواد لازم
نمک دریا ۳ قاشق غذاخوری

پوست لیمو رنده شده به میزان لازم

روغن سرخ‌کردنی به میزان لازم

سیب‌زمینی ۶۰۰گرم

رزماری به میزان لازم

طرز تهیه 
سیب‌زمینی‌ها باید به‌صورت خیلی مرتب و ریز خلال شوند. اگر دستگاه مخصوص خلال کردن دارید انتخاب بهتری است و در غیر این صورت با چاقوی تیز و تخته این کار را انجام دهید. بعد از خرد کردن آن‌ها را داخل ظرفی از آب بریزید تا اکسید نشوند. این کار باعث می‌شود تا سیب‌زمینی قهوه‌ای نشود. فراموش نکنید که قبل از سرخ کردن باید سیب‌زمینی‌ها را از آب خارج کنیم و با دقت آن‌ها را خشک‌کنیم تا هیچ خیسی بروی آن‌ها باقی نماند.

در هاون نمک دریا و پوست لیموی رنده شده را به‌خوبی بکوبید. نمک باید طعم لیمو به خود بگیرد و تغییر رنگ هم بدهد. بعد از درست کردن این نمک طعم دار حتماً باید ۲ ساعت و یا حتی بیشتر فرصت دهید تا کامل خشک شود، تا قابل‌استفاده گردد.

روغن را در ماهیتابه بریزید تا گرم شود. یکی از سیب‌زمینی‌ها را در روغن سرد بریزید زمانی که اطراف سیب‌زمینی شروع به حباب زدن کرد، تقریباً روغن به دمای ۱۸۰ درجه رسیده.

سیب‌زمینی‌های خردشده را به یک باره داخل روغن نریزید، چون در این حالت دمای روغن به یک باره پایین می‌آید، که این باعث می‌شود روند خوب سرخ شدن سیب‌زمینی‌ها به‌درستی طی نشود.

چند لحظه آخر سرخ شدن رزماری را اضافه کنید رزماری فقط باید ۳۰ ثانیه داخل روغن باشد نه بیشتر.

بعدازاینکه سیب‌زمینی‌ها سرخ شدن با دستمال روغن آن‌ها را بگیرید.

در آخر نمک لیمویی رابه سیب‌زمینی‌ها بپاشید. و از این طعم جدید و خوشمزه لذت ببرید.3


پی نوشت:
1.www.kalleh.com
2.www.achar24.ir
3.www.kiashpaze.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط