دستور تهیه انواع دسر پرتقالی

در این مطلب طرز تهیه چند دسر پرتقالی را برایتان آماده کرده ایم که امیدواریم از آن‌ها لذت ببرید.
جمعه، 24 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه انواع دسر پرتقالی

کیک بادام و پرتقال


مواد لازم
۲ عدد پرتقال کوچک تمیز شسته شده
۴ عدد تخم مرغ ۵۰ گرمی
۲۲۰ گرم پودر قند
۱۰۰ گرم پودر بادام
یک قاشق چایخوری وانیل
۸۰ گرم آرد کامل
۷۵ گرم آرد

مواد لازم برای شربت پرتقال
آب و پوست یک عدد پرتقال
۱۲۵ میلی لیتر یا نصف پیمانه آب
پوست پرتقال اضافی برای تزئین

دستور تهیه انوا دسر پرتقالی

طرز تهیه
۱. پرتقال‌ها را در یک ماهیتابه متوسط قرار داده و روی آن آب بریزید. در ظرف را گذاشته و بجوشانید. حرارت را کم کنید و حدود دو ساعت بپزید یا تا وقتی پرتقال‌ها کاملا نرم شوند. سپس آبکش کنید و کنار بگذارید تا کاملا سرد شوند.

۲. دمای فر را روی ۱۶۰ درجه تنظیم و روشن کنید. یک قالب گرد به عمق ۷ سانتیمتر را چرب کنید و کف و دور آن را با کاغذ نسوز بپوشانید. پرتقال‌ها را در یک مخلوط کن بریزید تا کاملا پوره شوند. سپس در کاسه بریزید و کنار بگذارید.

۳. با همزن برقی تخم مرغ‌ها و شکر را در یک کاسه بزرگ روی حرارت متوسط به بالا، ۸ تا ۱۰ دقیقه ترکیب کنید تا مخلوط غلیظ و روشن شود. با یک قاشق فلزی بزرگ، پودر بادام و وانیل را اضافه کنید. پوره پرتقال را هم اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند. آرد‌ها را افزوده و ترکیب کنید.

۴. مخلوط را داخل قالب بریزید و روی آن را صاف کنید. ۴۵ دقیقه در فر بپزید یا تا وقتی که خلال دندان از مرکز کیک تمیز بیرون بیاید. ۱۰ دقیقه کیک را کنار بگذارید تا سرد شود.

۵. در این مدت، شربت پرتقال را درست کنید. به این صورت که پوست و آب پرتقال، آب و نصف پیمانه شکر را در یک ماهیتابه متوسط بریزید و روی حرارت کم بگذارید و هم بزنید تا شکر حل شود. حرارت را کمی زیاد کنید تا ۷-۸ دقیقه قل بزند یا تا وقتی مخلوط نصف شود.

۶. با چنگال بزرگ سوراخ‌هایی سراسر کیک ایجاد کرده و شربت را روی کیک بریزید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند تا شربت جذب شود سپس با پوست پرتقال تزئین و میل کنید. 1


دسر پرتقال مکزیکی


مواد لازم
پنیر خامه‌ای: ۱۱۰ گرم
تخم مرغ: ۴ عدد
زرده تخم مرغ: سه عدد
شیر شیرین: ۴۰۰ گرم
شیر تغلیظ شده: ۳۵۰ گرم
نمک: ۱/۴ قاشق چایخوری
وانیل: یک قاشق چایخوری
مارمالاد پرتقال: ۱/۳ پیمانه
پرتقال خرد شده: ۱ عدد
پودر قند: به مقدار لازم

دستور تهیه انوا دسر پرتقالی

طرز تهیه دسر پرتقالی مکزیکی
برای تهیه دسر پرتقال مکزیکی ابتدا فر را روی دمای ۳۲۵ درجه فارنهایت تنظیم کنید تا گرم شود سپس درون ظرفی بزرگ پنیر خامه‌ای را بریزید و پنیر را با کمک همزن هم بزنید تا نرم شود. تخم مرغ و زرده تخم مرغ را به صورت یکی یکی به پنیر اضافه کنید سپس شیر و وانیل و شیر تغلیظ شده و نمک را به مایه دسر بیفزایید و هم بزنید.

مایه دسر را درون قالب‌های کوچک بریزید.

دسر پرتقالی مکزیکی
درون تابه‌ای مناسب مقدار کمی آبجوش بریزید و قالب‌های حاوی دسر را درون تابه بچینید و تابه را در فر به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه قرار دهید تا سطح دسر‌ها مقداری طلایی شود و وقتی چاقو یا خلال را درون دسر‌ها می‌زنید دسر به آن‌ها نچسبد سپس دسر پرتقال مکزیکی را از درون فر بیرون آورید و قالب‌های دسر را به مدت ۲ تا ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شوند و بعد از مدت زمان ذکر شده دسر‌ها را از درون یخچال بیرون آورید و روی دسر‌ها را با پرتقال و مارمالاد پرتقال و پودر قند تزیین کنید. 2


پودینگ پرتقالی


مواد لازم
یه بسته بیسکوبیت لیدی فینگر 
4پیمانه شیر 
1پیمانه اب پرتقال طبیعی تازه
نزدیک نیم پیمانه ارد
نزدیک نیم پیمانه نشاسته ذرت 
نزدیک 1 پیمانه شکر
1قاشق غذاخوری کره وانیل

دستور تهیه انوا دسر پرتقالی

طرز تهیه
برای قسمت پرتقالی 2 پیمانه اب پرتقال طبیعی تازه 1ونیم قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و 1 قاشق غذاخوری شکر رو داخل قابلمه مدام هم بزنین و بپزین تا غلیظ شه. 

همه مواد کرم رو بجز وانیل وکره ,داخل قابلمه بریزین و مدام هم بزنین و بپزین تا غلیظ شه بعد از روی حرارت بردارید و وانیل و کره رو اضافه کنین و مخلوط کنین. لیدی فینگرها رو از وسط نصف کنید و باشیر خیس کنید و داخل ظرفها سرو بزارین  بعد روشون کرم ولرم شده رو بریزین ,بعدش قسمت پرتقالی رو که ولرم شده رو روش بریزین و بعد بزارین یخچال تا سرد بشه و بگیره بعد تزیین کنید 3


چیزکیک پرتقالی یخچالی بدون فر و قالب کمربندی با بیسکویت پتی بور


مواد لازم برای تهیه چیزکیک پرتقال با پایه بیسکویت و پنیرماسکارپونه
بیسکویت پتی بور 2 بسته
کره 100 گرم
آب پرتقال یک لیوان
پنیر ماسکارپونه (یا پنیر خامه‌ای) یک بسته 200 گرمی
خامه یک بسته 200 گرمی
شکر 3 قاشق غذاخوری
وانیل نوک قاشق چای‌خوری (به دلخواه)
پرتقال فیله شده 1 عدد
پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری
ژله پرتقالی 1 بسته

دستور تهیه انوا دسر پرتقالی

طرز تهیه
مرحله اول، خرد کردن بیسکویت
برای درست کردن چیزکیک پرتقالی با پایه بیسکویت، ابتدا بیسکویت‌ها رو داخل یک کیسه فریزر بریزید و با گوشت‌کوب بکوبید تا کامل پودر بشه. کره رو روی حرارت غیر مستقیم یا کم آب کنید. سپس بیسکویت پتی بور خرد شده رو با کره آب شده مخلوط کنید.

برای درست کردن چیزکیک پرتقال بدون قالب کمربندی، کف ظرف مورد نظرتون رو یک لایه کیسه فریزر پهن کنید. بیسکویت رو کف قالب پهن کنید و با گوشت‌کوب خوب فشرده کنید و به مدت نیم ساعت داخل یخچال بذارید تا خودشو بگیره.

نکته مهمی که در درست کردن چیزکیک باید رعایت کنید اینه که حتما بیسکویت رو خوب بکوبید تا در زمان سرو چیزکیک وا نره.

مرحله دوم، حل کردن پودر ژلاتین
یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین رو با یک قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید. داخل سک کاسه کمتر از نصف لیوان آب بریزید و مخلوط پودر ژلاتین و شکر رو کم کم داخل آب بریزید و مدام هم بزنید تا حل بشه. سپس کاسه رو روی حرارت غیر مستقیم بذارید تا پودر ژلاتین و شکر کامل در آب حل بشه و مایه به دست اومده شفاف بشه.

مرحله سوم، آماده کردن لایه پنیری
یک عدد پرتقال رو فیلمه و خرد کنید. خامه، پنیر ماسکارپونه، دو قاشق غذاخوری شکر و وانیل رو داخل یک کاسه بریزد و با همزن برقی یا دستی خوب هم بزنید. سپس فیله پرتقال و ژلاتین حل شده رو اضافه کنید و مواد رو با هم مخلوط کنید.

قالب رو از یخچال بیرون بیارید و مواد رو به آرومی روی بیسکویت بریزید و سطحش رو کامل صاف کنید. سپس قالب رو دوباره داخل یخچال بذارید و یک ساعت زمان بدید تا لایه پنیری خودشو بگیره.

مرحله چهارم، آماده کردن لایه ژله‌ای
یک لیوان آب پرتقال رو روی حرارت بذارید تا کمی گرم بشه. سپس یک بسته پودر ژله پرتقالی رو داخل آب پرتقال گرم بریزید و کمی هم بزنید تا کامل حل بشه. وقتی که خنک شد، چیزکیک پرتقالی رو از یخچال بیرون بیارید و ژله پرتقالی رو به آرومی روی لایه پنیری بریزید و چیزکیک پرتقالی رو به مدت سه تا چهار ساعت داخل یخچال بذارید تا ژله ببنده.

مرحله پنجم سرو و تزئین
وقتی که ژله روی چیزکیک سفت شد، چیزکیک پرتقالی رو با کیسه فریزر از قالب خارج کنید و برش بزنید و داخل ظرف مورد نظرتون سرو کنید و با پرتقال فیله شده یا ورقه شده تزئین کنید. نوش جان. 4


پی نوشت:
1.www.bartarinha.ir
2.www.parsine.com
3.www.cookhouse.ir
4.www.fidia.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما