۳ مورد از تجهیزات مورد نیاز کافی شاپ و کافه رستوران

تجهیزات کافه و رستوران ها یکی از هزینه‌ساز‌ترین بخش‌های این کسب و کارها است. برای خرید لوازم مورد نیاز برای کافی شاپ لازم است لیستی از مهم‌ترین و پراستفاده‌ترین تجهیزات و دستگاه‌ها را تهیه کنید تا دچار هزینه اضافی نشوید
دوشنبه، 27 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
۳ مورد از تجهیزات مورد نیاز کافی شاپ و کافه رستوران
برای یک گپ و گفت و معاشرت دوستانه کجا را انتخاب می‌کنید؟ قطعا یکی از گزینه‌های انتخابی همه افراد یک کافه جذاب و گرم است. کافه‌ها در سطح شهر با منوها و دکورهای متنوع هر روز میزبان تعداد بالایی از افراد هستند. کافه‌داری یکی از شغل‌های پردرآمد و پرطرفدار است. اگر شما هم به کافه‌ها و راه‌اندازی آنها علاقه‌مند هستید، ما قرار است در این مطلب درباره وسایل مورد نیاز برای راه اندازی کافی شاپ و کافه قنادی‌ها و همچنین درباره مواردی که به رونق هرچه بیشتر آنها کمک می‌کند، صحبت کنیم.
 
۳ مورد از تجهیزات مورد نیاز کافی شاپ و کافه رستوران
 
فرق کافه قنادی و کافی شاپ چیست؟
کافی شاپ ها و کافه قنادی ها تقریبا خدمات مشابهی را ارائه می‌دهند، اما تفاوت‌هایی هم باهم دارند. کافه قنادی ها ترکیبی از کافی شاپ ها و شیرینی فروشی ها هستند. در کافه قنادی ها شیرینی و کیک ها در حجم کم پخته می‌شوند و همیشه تازه هستند. بعلاوه در کافه قنادی ها در کنار شیرینی ها، انواع نوشیدنی هم سرو می‌شود و با گذاشتن چند میز و صندلی، فرصت برای معاشرت را ایجاد می‌کنند. قیمت، تنوع و کیفیت شیرینی و کیک‌ها در کافه قنادی‌ها بیشتر از شیرینی فروشی ها و کافی شاپ ها است. به همین دلیل بعضی از تجهیزات قنادی با تجهیزات کافی شاپ مشترک هستند.

خرید تجهیزات کافه
تجهیزات کافه و رستوران ها یکی از هزینه‌ساز‌ترین بخش‌های این کسب و کارها است. برای خرید لوازم مورد نیاز برای کافی شاپ لازم است لیستی از مهم‌ترین و پراستفاده‌ترین تجهیزات و دستگاه‌ها را تهیه کنید تا دچار هزینه اضافی نشوید.
 
۳ مورد از تجهیزات مورد نیاز کافی شاپ و کافه رستوران

بلندر و انواع دسرهای رنگی
بلندر یا مخلوط کن صنعتی از اصلی‌ترین دستگاه‌ها در کافی شاپ هستند. بلندر را حتی می‌توان جزو تجهیزات رستوران هم به حساب آورد.  با استفاده از دستگاه بلندر می‌توان صفر تا صد بسیاری از غذاها از جمله انواع سوپ و پوره، کیک و شیرینی، انواع اسموتی و کوکتل، آبمیوه، میکس میوه و شکلات، انواع شیک، شربت و همچنین دسرهای سرد را در مدت زمان بسیار کم آماده و سرو کرد. خرد کردن بادام زمینی، یخ و سایر مواد اولیه‌ی سفت نیز با استفاده از این دستگاه‌های قدرتمند و پرکاربرد امکان پذیر است.

بازدهی بالای این دستگاه‌ها پاسخگوی حجم کاری بالای کافی شاپ‌ها بوده و راندمان آنها را افزایش می‌دهد. دستگاههای بلندر را می‌توان در مدل‌های کاوردار نیز تهیه کرد. طراحی مخلوط کن‌های کاوردار به این شکل است که دستگاه داخل محفظه‌ای قرار گرفته و مواد مورد نظر را با صدای کمتر و به صورت بهداشتی‌تر با هم مخلوط می‌کند. اگر فضای کوچکی دارید، می‌توانید برای جلوگیری از تولید صدا از این دستگاه‌ها استفاده کنید.
 
 
اسپرسوساز و عطر بی‌نظیر قهوه‌
 
۳ مورد از تجهیزات مورد نیاز کافی شاپ و کافه رستوران


دستگاه‌های اسپرسو ساز یکی از پرفروش‌ترین دستگاه‌های قهوه ساز هستند که در تجهیزات کافی شاپ‌ها جهت درست کردن قهوه اسپرسو مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به ظرفیت دستگاه، اسپرسو ساز‌ها از تک گروپ تا شش گروپ طراحی شده‌اند.

از دستگاههای اسپرسو ساز تک گروپ با ظرفیت ۳ لیتر به صورت نیمه حرفه‌ای برای کافی شاپ‌های کوچک و مصارف خانگی، و از اسپرسو ساز شش گروپ برای کافی شاپ‌ها و هتل‌های بزرگ با حجم کاری بالا استفاده می‌شود. وجود پمپ چرخشی در این دستگا‌ه‌ها سبب عملکرد آرام و در عین حال پر قدرت آن‌ها شده است. تنوع دستگاه‌های اسپرسو ساز آن‌قدر زیاد است که امروزه از این دستگاه‌ها با ظرفیت بالای دیگ بخار در ابعاد بسیار کوچک برای فضاهای نه چندان بزرگ استفاده می‌شود. نحوه‌ی عملکرد اتوماتیک انواع اسپرسو ساز به این صورت است که آب جوش با فشار بسیار زیاد از میان دانه‌های قهوه‌ی آسیاب شده و فیلتر مخصوص عبور کرده و قهوه‌ی اسپرسوی غلیظ را از شیر خروجی تحویل می‌دهد.
 
دستگاه وافل ساز و کرپ‌های سالم و تازه
 
۳ مورد از تجهیزات مورد نیاز کافی شاپ و کافه رستوران

 
کرپ یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین خوراکی‌ها در منوی صبحانه‌ و عصرانه کافی شاپ‌ها است که در طعمهای مختلف از جمله شکلاتی و یا همراه با توت فرنگی و دیگر میوه‌های هر فصل، سرو می‌شود. یکی از مهمترین نکات هنگام تهیه‌ی یک کرپ خوشمزه، میزان نازکی آن است، چرا که ضخیم بودن کرپ، کیفیت و مزه آن را از بین خواهد برد.

برای جلوگیری از ضخیم شدن کرپ، دستگاه‌های کرپ ساز یکی از تجهیزات مورد نیاز کافی شاپ هستند که می‌توانند کرپ را به شکل نازک و با کیفیت درست کنند. این دستگاه برقی دارای یک صفحه‌ی دایره‌ای از جنس کروم به قطر ۴۰ سانتی متر بوده که می‌توان دمای آن را تنظیم و کنترل کرد. عملکرد دستگاه کرپ ساز بسیار ساده است؛ مواد آماده شده توسط اپراتور روی صفحه‌ی داغ شده ریخته و با استفاده از چوب مخصوص کرپ در تمام سطح آن به صورت یکنواخت و نازک پخش می‌گردد. کرپ در اثر حرارت صفحه در کوتاه‌ترین زمان پخته شده و می‌توان آن را به شکل مورد نظر سرو کرد.
 
۳ مورد از تجهیزات مورد نیاز کافی شاپ و کافه رستوران
طراحی منو خوشمزه و ارزان؛ تخصصی‌ترین بخش کافه‌ها
منوی یک کافه معرف کیفیت و هویت آن است و همچنین در دراز مدت، تضمین کننده تعداد مشتریان کافه و فروش آن است. غیر از تنوع، مزه، کیفیت و قیمت منو، طراحی آن هم می‌تواند در جذب مشتریان بسیار موثر باشد. خلاقیت های بصری و محتوایی در طراحی منو، به شما کمک می‌کند تا نسبت به سایر کافی‌شاپ‌ها متفاوت باشید و بیشتر در ذهن مخاطبین خود بمانید. مثلا می‌توانید در منو از وعده‌های غذایی و دسرهای من دراوردی خوشمزه و خانگی با قیمت مناسب استفاده کنید.
 
خرید تجهیزات کافی شاپ با بهترین قیمت و شرایط از کجا ؟
خرید وسایل کافه و کافی شاپ نیاز به شناخت و اطمینان دارد. ویترین نت به عنوان یک بازار آنلاین برای خرید و فروش دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی، با ارائه مشاوره رایگان و تخصصی درباره تمامی محصولات، می‌تواند به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید تجهیزات کافی شاپ باشد. یکی از مزیت های خرید از ویترین نت، امکان پرداخت قسطی برای دستگاه‌های مختلف است. بدین ترتیب شما می‌توانید حتی با سرمایه اندک کار خود را شروع کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.