آموزش درست کردن سه مدل دسر گلابی

اگر شما هم طرفدار دسرها هستید، ما در این مطلب قصد داریم برای شما عزیزان چند مدل دسر گلابی خوشمزه و متفاوت را آموزش دهیم در ادامه همراه ما باشید.
دوشنبه، 27 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آموزش درست کردن سه مدل دسر گلابی

شیرینی پنیر و گلابی


مواد لازم
۱ برگه خمیر پاف یخ زده، گرم شده
۳ قاشق غذاخوری گلابی رسیده‌ی پوست کنده و حسابی ریز شده
۱۷۰ گرم پنیر خامه‌ای، نرم شده
۲ قاشق غذاخوری عسل
یک هشتم قاشق چایخوری نمک
یک هشتم قاشق چایخوری فلفل
یک چهارم فنجان پنیر بز تازه‌ی تکه تکه شده
۲ قاشق غذاخوری گردو سرخ شده

طرز تهیه شیرینی
۱. فر را از قبل روی دمای ۲۰۴ درجه سانتیگراد بگذارید. روی سطحی که کمی آرد پاشیده شده است، خمیر شیرینی را باز کنید. با استفاده از یک کاتر آشپزی گرد خمیر را به ۲۴ حلقه‌ی گرد ببرید. آن را داخل سینی فر که با کاغذ آشپزی پوشیده شده است بگذارید. تا به رنگ قهوه‌ای طلایی در بیاید یعنی ۱۰-۱۲ دقیقه بپزید.

۲. در این حین، پنیر خامه‌ای، عسل، نمک و فلفل را تا زمانی که خوب مخلوط شوند بزنید. پنیر بز، گلابی و گردو را داخل آن بپیچید.

۳. هر خمیر پخته شده را نصف کنید. با قاشق مخلوط پنیر خامه‌ای را روی نیمه‌های خمیر بریزید؛ و روی هر نیمه را بپوشانید. وقتی به دمای اتاق رسید سرو نمایید. 1


دسر گلابی و انار


مواد لازم
سه عدد گلابی پوست کنده و خردشده
ربع قاشق چایخوری پودر جوز هندی
یک عدد انار (دانه شده)
یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه
دو قاشق غذاخوری شکر
دو قاشق غذاخوری بادام خرد شده (به دلخواه)
نصف قاشق چایخوری پودر دارچین
چهار برگ نعنا برای تزئین (به دلخواه)

طرز تهیه
1. انار و گلابی را در ظرفی ریخته و آب لیمو را روی آن بریزید.

2.در یک ظرف کوچک شکر، جوز هندی و دارچین را با هم مخلوط کرده و روی میوه ها بریزید.

3.در ظرف را گذاشته و آن را به مدت حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید.

4.سپس آن را در ظرفی ریخته و با بادام و نعنا تزئین کنید. 2


تارت گلابی و بادام


مواد لازم جهت تهیه خمیر تارت
آرد     ۲۰۰ گرم
کره      ۱۰۰ گرم
شکر      ۸۰ گرم
نمک      ۱/۴ قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ     ۱ عدد

طرز تهیه
1- برای شروع کار اول باید خمیر تارت رو تهیه کنید. به این صورت که ابتدا آرد رو داخل کاسه بزرگی بریزید. ۸۰ گرم شکر رو اضافه کنید.

2- و بعد نمک رو به آرد و شکر اضافه کنید. آن‌ها رو با هم مخلوط کنید و هم بزنید. حالا باید کره رو اضافه کنید اما قبل از آن باید کره‌ی کاملا سرد رو به قطعات مکعبی خرد کنید. با یه چاقوی تیز کره‌ها رو به تیکه های مساوی برش بدید و تقسیم کنید.

3- بعد کره‌های خرد شده رو به مخلوط آرد وشکر و نمک اضافه کنید. نوبت به قیمت جذاب تهیه خمیر میرسه! حالا وقتشه با نوک انگشت‌های دستتون، کره و مخلوط آرد و شکر رو با هم مخلوط کنید.

4- دقت کنید که اصلا این مخلوط رو چنگ نزنید! فقط و فقط با نوک انگشتتون کره و مخلوط آرد رو با هم ترکیب کنید. تا کره نرم‌تر بشه و در واقع به خرد آرد و شکر بره و در نهایت ترکیبی شبیه به خرده نان به دست بیاد. بعد وسط خمیر رو گود کنید و زرده تخم مرغ رو اضافه کنید.

5- با قاشق خمیر رو روی تخم مرغ بیارید و با هم مخلوط کنید. اگر خمیر هنوز چسبنده نبود دو قاشق غذاخوری آب یخ بهش اضافه کنید. به خوبی مخلوط کنید تا مخلوط مواد جمع بشه و حالت خمیری پیدا کنه.

6- و کاملا به شکل خمیر در بیاد. خمیر رو گرد کنید رو جمع و گرد کنید.

7- داخل سلفون یا کیسه فریزر بپیچید. خمیر رو یکساعت داخل یخچال قرار بدید.

8- بعد از این مدت از یخچال خارج کنید. روی سطح کار رو آرد پاشی کنید. خمیر رو با وردنه باز کنید. بعد از اینکه خمیر رو کامل باز کردید، بهتره خمیر رو دور وردنه رول کنید و بپیچید. تا به راحتی بتونید داخل قالب تارت قرار بدید. خمیر رو کامل داخل تارت پهن کنید دیواره‌های قالب رو با انگشت به طور کامل فیکس کنید.

9- اگر قسمتی از خمیر پاره شد یا ترک خورد، نگران نباشید با دست فشار بدید یا یک تکه خمیر بهش اضافه کنید تا صاف بشه. اضافه‌های دیواره‌ی قالب رو ببرید. خمیر تارت آماده‌ست.

10- با چنگال داخل خمیر چند سوراخ ایجاد کنید. اینکار به این خاطر است که از پف کردن خمیر حین پخت جلوگیری بشه. ترجیحا یک ساعت داخل یخچال بذارید. بعد خارج کنید. روی خمیر کاغذ روغنی بندازید. روی کاغذ روغنی و درواقع روی خمیری که کاغذ انداختید، نخود یا لوبیا یا سنگ های تمیز بریزید. قالب تارت رو داخل فر گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار بدید. حدود ۲۵ دقیقه داخل فر بمونه تا خمیر پخته و کمی طلایی بشه. خمیر رو کنار بذارید. از قالب خارج نکنید.

حالا باید فیلینگ داخلی خمیر رو تهیه کنید.

مواد لازم جهت تهیه کرم بادام برای فیلینگ تارت
پودر بادام     ۷۰ گرم
شکر     ۸۰ گرم
آرد      ۱ و نیم قاشق غذاخوری
تخم مرغ      ۱ عدد
کره      ۱۰۰ گرم
وانیل      ۱/۴ قاشق چای خوری
گلابی     4 عدد متوسط

طرز تهیه
1- کره نرم شده رو داخل کاسه‌ای بریزید. شکر رو به کره اضافه کنید و با لیسک هم بزنید و با هم مخلوط کنید.

2- آرد بادام رو به کره و شکر اضافه کنید. ترجیحا با همزن برقی مخلوط کنید. بعد دو قاشق غذاخوری آرد سفید رو بهش اضافه کنید.

3- مواد رو کامل با همزن بزنید و مخلوط کنید. یک عدد تخم مرغ کامل رو اضافه کنید.

4- مجدد بعد از اضافه کردن تخم مرغ با همزن، مخلوط رو هم بزنید اما دقت کنید که فقط درحد چند ثانیه بعداز اضافه کردن تخم مرغ، مواد رو هم بزنید. نباید زیاد با همزن بزنید چون در زمان پخت تخم مرغ خیلی پف خواهد کرد. در آخر وانیل رو به مواد اضافه کنید. کاملا مواد رو با لیسک مخلوط کنید تا یکدست بشه و حالت کرمی پیداکند.

5- حالا این کرم جذابِ بادامی رو داخل خمیر بریزید و قالب رو پر کنید.

6- گلابی‌ها رو پوست بگیرید و از وسط دو نیم کنید هسته هاش رو با اسکوپ بستنی یا قاشق خارج کنید. گلابی‌های نصف شده رو برش‌های نازک بدید و در نهایت به هر شکلی که دوست دارید روی کرم فرانژیپن قرار بدید.

7- بهتر است در پایان کمی پرک بادام در قسمت‌های بدون گلابی و روی کرم بادامی بریزید. (من خلال بادام ریختم). حالا قالب رو داخل فر با دمای ۱۸۰درجه سانتیگراد و به مدت ۴۰ دقیقه قراربدید. روی تارت باید کاملا طلایی شده باشه. بعد از پختن و طلایی شدن تارت، از فر خارج کنید. اجازه بدید تارت کاملا سرد بشه بعد نوش جان کنید.

اگر قالب تارتِ کف جدا دارید که کار باهاش خیلی آسان میشه و به راحتی میتونید تارت رو از قالب دربیارید. اما اگر قالب کف جدا ندارین اصلا نگران نباشید. حتی میتونید به اندازه کف قالب کاغذروغنی رو برش بدید و کف قالب تارت بندازید. بعد خمیر رو کامل روی قالب پهن کنید. دیواره ها به راحتی بعد پخت جدا میشن. این تارت رو راحت میتونید از قالب خارج کنید. فقط با دقت و به آرامی تارت را از یک طرف کمی هول بدید و تارت رو روی بشقاب سرو بگذارید.

این تارت علاوه بر اینکه خیلی زیبا و جذابه بسیار هم خوش عطره و عطر فوق العاده ای داره! فقط باید چشماتونو ببندید و بو بکشید و لذت ببرید و هر لحظه برای خوردنش بی‌تاب‌تر بشید!

بعید میدونم بتونید صبر کنید اما دیگه وقتشه حالا که تارت حسابی سرد شده، یه تیکه‌ا‌ش رو برای خودتون برش بدید و غرق لذت بشید!

نکات تهیه تارت بادام و گلابی
در برخی از دستورات خمیر این تارت از تخم مرغ کامل استفاده شده، میتونید شما هم به جای زرده از تخم مرغ کامل استفاده کنید.

 نکته مهمی که در تهیه کرم بادامی وجود دارد این است که بعد از اضافه کردن تخم مرغ به کرم، نباید مخلوط کرم را زیاد هم بزنید در غیر این صورت کرم در زمان پخت پف زیادی خواهد کرد و در نتیجه روی گلابی‌ها رو خواهد گرفت و گلابی‌ها به زیر کرم فرو می‌روند. اگر دوست ندارید گلابی‌ها دیده بشن میتونید هم بزنید مشکلی نداره!

از آرد بادام خشک استفاده کنید. میتونید در منزل آرد بادام رو تهیه کنید.

شکل قراردادن و چیدمان گلابی‌ها سلیقه‌ای است.

اگر میخواهید بعد از پخت، روی تارت براق باشه، میتونید از یه گلیز براق یا شهد و عسل استفاده کنید. میتونید از عسل گرم شده روی تارت پخته شده استفاده کنید. عسل رو کمی گرم کنید و روی گلابی‌ها رو با براش یا فرچه از عسل گرم شده بزنید.

میتونید از کمپوت گلابی هم به جای میوه‌ی گلابی استفاده کنید و نتیجه خوبی خواهد داشت.

اگر گلابی‌های سفتی دارید بهتره اول در کمی آب و شکر نیم پز کنید و بپزید تا کمی نرم بشه بعد روی کرم تارت قرار بدید. برای گلیز روی تارت هم میتونید از همان شهد استفاده کنید.

خمیر تارت رو میتونید از یک روز قبل هم تهیه کنید و در یخچال نگهداری کنید و روز بعد آماده کنید.

از قالب‌های تارتلت یا تک نفره هم برای تارت میتونید استفاده کنید.

من تارت رو بدون پخت اولیه خمیر تهیه کردم. طبق دستور خمیر رو در ابتدا پخت کنید و بعد کرم بادامی رو روی خمیر منتقل کنید و دوباره در فر قرار بدید. 3


پی نوشت:
1.www.bazdeh.org
2.www.manoelite.com
3.www.blog.okala.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما