آموزش طرز تهیه انواع کیک قهوه

طرز تهیه کیک قهوه بسیار راحت است و مانند دیگر کیک‌ها ماده‌ی اصلی تشکیل دهنده‌ی آن آرد، تخم مرغ، شکر و شیر است. با این حال با افزودنی‌های دیگر می‌توانید چندین مدل کیک قهوه درست کنید.
پنجشنبه، 30 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آموزش طرز تهیه انواع کیک قهوه

کیک قهوه


مواد لازم برای کیک اسفنجی قهوه
پودر قهوه فوری 3 قاشق غذاخوری
آرد ساده 200 گرم
بیکینگ پودر 2 و 1/2 قاشق چایخوری
شکر قهوه ای 220 گرم
مارگارین یا کره 220 گرم
تخم مرغ متوسط 4 عدد
شیر 2 قاشق چایخوری
نمک 1/8 قاشق چایخوری

مواد لازم برای باتر کریم قهوه
کره 200 گرم
پودر قند 400 گرم
اسانس وانیل 1/4 قاشق چایخوری
پودر قهوه فوری 8 قاشق چایخوری
آب جوش 4 قاشق چایخوری
شیر کمی در صورت نیاز

طرز تهیه کیک قهوه
مرحله اول: تهیه کیک اسفنجی قهوه
فر را روشن کنید. آن را در دمای 160 درجه سانتی گراد (یا 140همراه با فن)  تنظیم کنید تا گرم شود. دو قالب کیک به قطر 20 سانتی متر بردارید. داخل قالب کیک کاغذ روغنی پهن کنید.

یک کاسه بزرگ بردارید. پودر قهوه، آرد، بیکینگ پودر، شکر قهوه ای، کره یا مارگارین، تخم مرغ، شیر و نمک را در کاسه بریزید. به کمک همزن برقی یا دستی، با سرعت کم، مواد اولیه را با هم مخلوط کنید تا حدی که کاملا ترکیب شوند.

مخلوطی که آماده کرده اید را به طور مساوی در دو قالب کیک بریزید. قالب ها را در فر بگذارید. حدودا 30 تا 35 دقیقه زمان برای پخت کیک ها کافی است. برای اطمینان از پخته شدن کیک قهوه خانگی می توانید یک خلال دندان در مرکز آن فرو کنید. اگر تمیز خارج شد، یعنی کیک به طور کامل پخته و آماده شده است.

حالا که کیک ها پخته شده اند، آن ها را از فر بیرون بیاورید. اجازه دهید کیک ها به مدت ده دقیقه خنک شوند. سپس آن ها را از قالب خارج کرده و روی سطح خنک کننده بگذارید تا کاملا سرد شوند.

مرحله دوم: تهیه باتر کریم قهوه
در همین زمان که کیک قهوه ساده در حال خنک شدن است، می توانید باتر کریم را آماده کنید. کار را با مخلوط کردن پودر قهوه و آب جوش آغاز کنید. هشت قاشق چایخوری پودر قهوه را با چهار قاشق چایخوری آب جوش مخلوط کرده و در کناری بگذارید تا خنک شود.

یک کاسه بزرگ بردارید. کره و اسانس وانیل را در کاسه بریزید و با سرعت کم همزن برقی آن ها را مخلوط کنید تا نرم و یک دست شوند. پودر قند را اضافه کرده و با سرعت کم همزن بزنید تا کاملا ترکیب شوند.

مخلوط قهوه و آب جوش را کم کم به مخلوط کره و شکر اضافه کنید. هر بار فقط یک قاشق چایخوری در کاسه بریزید. خوب بهم بزنید و وقتی کاملا مخلوط شدند، یک قاشق دیگر از مخلوط قهوه به کاسه بیافزایید.

بافت و قوام باتر کریم قهوه را بررسی کنید. در صورتی که حس می کنید به اندازه کافی برای پخش کردن روی کیک قهوه نرم نیست، می توانید به آن شیر اضافه کنید. هر بار فقط یک قاشق چایخوری شیر به مواد اضافه کنید و بهم بزنید تا به بافت مورد نظرتان برسید. حالا باتر کریم برای تزیین کیک آماده است.

مرحله سوم: تزیین کیک
ظرف سرو را آماده کنید. لایه زیرین کیک را روی ظرف مورد نظر بگذارید. یک سوم باتر کریم قهوه را روی کیک اسفنجی پخش کنید. برای این کار می توانید از کاردک، پشت قاشق یا سطح یک چاقو کمک بگیرید.

لایه بالایی کیک را روی لایه زیرین بگذارید. دوباره یک سوم دیگر از باتر کریم قهوه را روی آن پخش کنید. مابقی باتر کریم را در قیف بریزید. به کمک ماسوره ای که به طرح شکوفه یا ستاره ای و بزرگ باشد، روی کیک را تزیین کنید. حدودا 12 گلوله خامه ای روی لبه های کیک قهوه بگذارید. می توانید در حین فشار دادن قیف، دستتان را کمی حرکت دهید تا شکوفه ها موج دار شوند.

اگر دوست دارید می توانید روی خامه ها دانه قهوه قرار دهید. کیک شما آماده است. می توانید آن را با انواع نوشیدنی های گرم سرو کنید. نوش جان.1

آموزش طرز تهیه انواع کیک قهوه


کیک قهوه و گردو


مواد لازم کیک قهوه
آرد سفید۳ پیمانه
تخم مرغ۶ عدد
شکر۱٫۵ پیمانه
ماستدو سوم پیمانه
پودر قهوه۱ قاشق غذاخوری
پودر نسکافه۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۳ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
مغز گردونصف پیمانه
روغن مایعنصف پیمانه

دستور تهیه کیک قهوه
مرحله اول
ابتدا شکر را به همراه تخم مرغ ها و وانیل داخل یک کاسه مناسب با همزن به مدت ۷ دقیقه می زنیم تا کرمی رنگ و کشدار شود. در ادامه روغن مایع را اضافه می کنیم و در حدی که با دیگر مواد یکدست شود مخلوط می کنیم.

مرحله دوم
در این مرحله ماست را اضافه می کنیم و در حدی که با دیگر مواد ترکیب شود مخلوط می کنیم.  در ادامه آرد را به همراه پودر قهوه، نسکافه و بکینگ پودر به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس سه مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم
در این مرحله فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس مخلوط آرد را به همراه مغز گردو کم کم به مواد اضافه می کنیم و به صورت دورانی با لیسک مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدست شود.

مرحله چهارم
حالا یک قابل مناسب را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم یا اینکه با روغن چرب می کنیم و کمی آرد پاشی می کنیم، سپس مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و سه مرتبه محکم به سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک خارج شود.

مرحله پنجم
در این مرحله کیک را در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا اماده شود. برای پخت کیک حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه زمان نیاز است. پس از اینکه کیک پخت آنرا از فر خارج می کنیم و صبر می کنیم کمی خنک شود، سپس داخل ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و با مواد دلخواه کیک را تزیین می کنیم.2

آموزش طرز تهیه انواع کیک قهوه


کیک قهوه با شربت و کرم برای تزئین


مواد لازم (برای ۴ نفر)
آرد ۲ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
پودر قهوه ۳ قاشق غذاخوری
شیر۱ پیمانه
کره۱۵۰ گرم (یا روغن مایع نصف پیمانه)
بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
وانیل نصف قاشق چای خوری

دستور تهیه
تخم مرغ‌ها را درون یک ظرف بشکنید و با همزن به قدری بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود و کف کند.

شکر را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا یک دست شود.

وانیل، روغن مایع و شیر را به مخلوط اضافه کنید و دوباره کمی بزنید. (اگر از کره استفاده می‌کنید باید زودتر آن را از یخچال بیرون بگذارید تا نرم شود).

آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه دفعه الک کنید، سپس آهسته آهسته آن را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و مواد را با چنگال هم بزنید.

قالبی که قرار است مواد را درون آن بریزید چرب کنید و یک کاغذ روغنی کف آن پهن کنید. (یا کمی آرد بپاشید)

مایه کیک را درون قالب بریزید و قالب را به مدت ۴۵ دقیقه درون فر قرار دهید.

پس از ۴۵ دقیقه یک چنگال درون کیک فرو کنید اگر موادی به چنگال نچسبید کیک پخته است. می‌توانید کیک را از فر خارج کنید.

فورا چند سوراخ در کیک ایجاد کنید و کمی از شربت (که در ادامه دستور تهیه آن گفته شده است) درون سوراخ‌ها بریزید و صبر کنید تا کیک خنک شود.

پس از اینکه کیک خنک شد کیک را با کرم (که در ادامه دستور تهیه آن گفته شده است) تزئین کنید.

مواد لازم برای درست کردن شربت و کرم روی کیک
قهوه اسپرسوی ۱ قاشق چای خوری سر پر
شکر۱۰۰ گرم (نصف پیمانه)
خامه ۱۰۰ گرم
شکلات شیری ذوب شده  ۵۰ گرم

طرز تهیه
برای تهیه شربت قهوه اسپرسو را با یک لیوان آب دم کنید و شکر را درون آن حل کنید.

برای تهیه کرم روی کیک خامه و شکلات شیری را درون ظرفی بریزید و ظرف را روی یک کتری بگذارید و صبر کنید تا ذوب شوند.3


پی نوشت:
1.www.irancook.ir
2.www.chishi.ir
3.www.setare.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.