طرز پخت چند مدل نان موزی

نان موز یکی از نان های خیلی پر استفاده و شناخته شده آمریکایی هست که معمولا به عنوان صبحانه یا اسنک مصرف میشود. در ادامه با دستور پخت چند نوع نان موز آشنا می شوید.
دوشنبه، 4 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز پخت چند مدل نان موزی

نان موزی به ساده ترین روش


مواد لازم 
۸ قاشق غذاخوری یا ۱ استیک کره بدون نمک
۱ پیمانه شکر سفید
۲ عدد تخم مرغ
۱/۴ پیمانه شیر
۱ قاشق چایخوری اسانس وانیل
۳ عدد موز متوسط خیلی رسیده
۲ پیمانه آرد همه کاره یا چند منظوره
۱ قاشق چایخوری جوش شیرین
۱/۴ قاشق چایخوری نمک
۱/۲ پیمانه گردو خرد شده یا شکلات چیپسی (اختیاری)

وسایل لازم
یک عدد قالب لوف ۸ در ۵ اینچ
کاغذ مخصوص فر
کاسه بزرگ
ویسک یا چنگال، بوسیله دست درست می‌شود
همزن کاسه‌ای یا دستی، در صورتی که بدون استفاده از دست درست شود
اسپاتول

طرز پخت چند مدل نان موزی

دستورالعمل نان موزی
فر را از قبل روی درجه ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن کنید. یک شبکه در وسط فر قرار دهید. یک قالب لوف ۸ در ۵ اینچی را کاغذ گرفته و بگذارید بخشی از کاغذ از لبه ظرف آویزان باشد. داخل قالب را با اسپری آشپزی چرب کنید. اگر ار آجیل استفاده می‌کنید آنها را به مدت ۱۰ دقیقه در فر از پیش گرم شده بو بدهید.

کره را در مایکروویو یا روی گاز با شعله خیلی کم ذوب کنید. می‌توانید در عوض کره را فقط نرم کنید (ذوب نکنید) به این صورت ظاهر نان بیشتر شبیه به کیک خواهد شد و کره ذوب شده را با شکر در همزن بزنید تا مرحله بعد

کره ذوب شده و شکر را در کاسه بزرگ بریزید و تا زمانی که ترکیب شوند با هم بهم بزنید (یا کره نرم شده و شکر را در همزن آنقدر بزنید تا پف کند). تخم مرغها را داخل کاسه بشکنید. بهم بزنید تا کاملا ترکیب شده و مخلوط لطیف شود.

شیر و وانیل را به مواد اضافه کنید.

موزها را پوست گرفته و به کاسه اضافه کنید. با استفاده از انتهای ویسک یا چنگال غذاخوری، موزها را داخل مواد له کنید.

بگذارید موزها به صورت تکه‌ای یا کاملا پوره شده در بیایند هر کدام را که دوست دارید انجام دهید. اگر شما موز کاملا له شده را ترجیح می‌دهد، می‌توانید موز را جداکنه در یک کاسه له کنید تا زمانی که هیچ تکه بزرگی در آن نباشد و آنها را داخل مواد کیک بهم بزنید.

آرد جوش شیرین و نمک اندازه کرده و به کاسه اضافه کنید.

در اینجا یک اسپاتول یا قاشق سیلیکونی را جایگزین ویسک کرده و یا اگر نداشتید کاردک استفاده کنید. مواد را به آرامی بهم بزنید تا زمانی که آرد کاملا با مواد ترکیب شود و هیچ آرد خشکی قابل مشاهده نباشد.

در آخرین بخش خمیر، آجیل، شکلات چیپسی و یا کشمش را به خمیر اضافه کنید و به آرامی بهم بزنید.

خمیر را داخل قالب آماده شده بریزید، با استفاده از اسپاتول یاکاردک همه خمیر را به کاسه منتقل کنید. روی خمیر را صاف کنید این خمیر نسبت به سایر کیکها شلتر است.

قالب را در فر بگذارید و تا زمانی که روی آن کاملا پخته شده و به رنگ قهوه‌ای تیره در بیاید و وقتی که تستر کیک یا خلال دندان را در وسط آن فرو می‌برید تمیز بیرون بیاید. پختن بستگی به میزان رطوبت و مقدار شیرینی موزهای شما دارد سعی کنید از زمان حدود ۵۰ دقیقه و بعدا هر پنج دقیقه یکبار شروع کنید به چک کردن نان. وقتی نان پخته شد، قالب را روی توری خنک کننده بگذارید تا خنک شود. بگذارید برای ۱۰ دقیقه بماند این کمک می‌کند تا نان راحت‌تر از قالب خارج شود.

کاغذ توی قالب را بلندکنید، نان را از قالب خارج کنید. آن را ۱۰ دقیقه دیگر بگذارید خنک شود سپس برش بزنید.

نکات مهم راجع به دستور العمل
مافین موزی: برای درست کردن مافین، قالب مافین را کاغذ گرفته و حدود ۳/۴ کاغذها را از مواد نان موزی پر کنید. ۸ تا ۱۰ مافین درست می‌شود.

نان باقیمانده را می‌توان در ظرفی در بسته یا کیسه پلاستیکی در دمای اتاق به مدت چند روز نگه داشت یا آن را در فویل آلومینیوم بگذارید و به مدت سه ماه فریز کنید.

من از شکر و کره کمتری استفاده کردم اما نتیجه عالی بود. جوش شیرین را حذف کردم و به جای آن بیکینگ پودر را دو برابر کردم. 1


نان موز


مواد لازم برای تهیه نان موز
۲ عدد موز رسیده
۱ پیمانه آرد سفید
۱/۲ پیمانه شکر
۱ عدد تخم مرغ
۱/۴ پیمانه کره
۱/۲ قاشق مرباخوری بیکینگ پودر
۱/۴ قاشق چایخوری نمک
۱/۴ قاشق چایخوری وانیل

طرز پخت چند مدل نان موزی

مراحل تهیه نان موز
در ابتدای کار فر رو روی دمای ۱۸۰ درجه گرم کنین و بعد آرد، بیکینگ پودر، نمک و وانیل رو داخل یه کاسه با هم مخلوط کنین.

حالا کره که به دمای اتاق رسیده رو همراه شکر با همزن برقی بزنین تا خوب با هم مخلوط بشن.داخل یه کاسه دیگه تخم مرغ رو با چنگال بزنین تا از لختی دربیادحالا تخم مرغ همزده رو به مخلوط شکر و کره اضافه کنین و خوب با همزن بزنین تا مایه یکدستی بدست بیاد.

بعد موزهارو پوست بکنین و داخل یک کاسه به کمک چنگال پوره شون کنین.

پوره موز رو هم به مخلوط قبلی اضافه کنین و با قاشق یا لیسک هم بزنین تا با هم مخلوط بشن.حالا مایه رو به مخلوط ٖآرد اضافه کنین و با قاشق یا لیسک فقط در حد مخلوط شدن همشون بزنین از هم زدن زیاد پرهیز کنین تا کیکتون در نهایت سفت نشه.بعد مایه نهایی کیک رو داخل یه قالب مستطیلی به اندازه تقریبی ۹×۱۸ سانتی که کفش رو چرب کردین و کاغذ روغنی هم داخلش گذاشتین بریزین و سطح مایه رو صاف کنین.قالب رو برای مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه داخل فر گرم شده بذارین تا نون پف کنه و کامل بپزه در نهایت میتونین برای کمتر از ۵ دقیقه گریل رو روشن کنین تا سطح نون برشته و طلایی بشه. 2


نان موزی ساده


مواد لازم
آرد ۱.۵ فنجان
جوش شیرین ۱ قاشق چای خوری
نمک ۰.۵ قاشق چای خوری
دارچین (آسیاب شده) ۳/۴ قاشق چای خوری
موز متوسط (لک دار یا سیاه شده) ۳ عدد
کره (بدون نمک، آب شده و خنک شده) ۱۱۳ گرم
شکر قهوه ای ۱۵۰ گرم
تخم مرغ (کمی زده شده) ۲ عدد
عصاره وانیل ۱ قاشق چای خوری
گردو (بو داده، خرد شده، اختیاری) ۵۰ گرم

طرز پخت چند مدل نان موزی

طرز تهیه
زمان پخت ۶۰ دقیقه

۱ توری فر را در طبقه ی وسطی قرار دهید و فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتی گراد) داغ کنید. کف یک قالب نان ۲۱ در ۱۱ سانتی متری را کره بمالید و آرد بپاشید. قالب را روی یک سینی فر دو جداره یا دو سینی فر معمولی که روی هم قرار داده شده اند بگذارید.

۲ آرد، جوش شیرین،‌ نمک و دارچین را با یکدیگر هم بزنید و کنار بگذارید.

۳ موز ها را کف یک کاسه ی متوسط به شکل خمیر در آورید و له کنید.

۴ کره ی آب شده، شکر قهوه ای، تخم مرغ ها و وانیل را با موزها مخلوط کنید تا ترکیب شوند.

۵ از یک کاردک پلاستیکی بزرگتر استفاده کنید. دیواره ها و کف ظرف را بتراشید سپس مواد خشک را در سه مرحله اضافه کنید و آرام هم بزنید تا حل شوند و خمیر یکدست شود. مغز ها را اضافه کنید و هم بزنید.

۶ خمیر را داخل قالب بریزید و روی آن را صاف کنید. ۵۵ تا ۷۵ دقیقه تا زمانی که چاقویی که وسط نان فرو می کنید تمیز بیرون بیاید در فر بپزید.

۷ بعد از اینکه ۳۰ دقیقه در فر ماند رنگ آن را چک کنید. اگر به نظر می رسد دارد خیلی زود قهوه ای می شود روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید.

۸ وقتی نان پخت، آن را با قالب روی یک توری خنک کننده قرار دهید و بگذارید ۵ دقیقه بماند. نان را از قالب در بیاورید و روی توری قرار دهید و کامل خنک کنید.
۹ بهترین کار این است که نان را محکم در پوشش پلاستیکی بپیچید و یک شب در دمای اتاق یا ۵ روز در یخچال نگه دارید. ما نان را در یخچال نگه می داریم و هر وقت بخواهیم یک برش از آن را در توستر داغ می کنیم.

سایر نکات
برای اینکه نان خوش طعم تر و با کیفیت تر باشد موز ها باید رسیده باشند. اگر موز خیلی رسیده و قهوه ای باشند که چه بهتر. استفاده از مغز آجیل در این نان اختیاری است.

نکته ای درباره ی اندازه ی قالب: ما از یک قالب 21 در 11 سانتی متری استفاده کردیم. اگر شما قالب 22 در 12 سانتی متری دارید 5 تا 10 دقیقه زودتر نان را چک کنید که پخته باشد. 3


پی نوشت:
1.www.redmag.ir
2.www.2nafare.com
3.www.sarashpazpapion.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.