طرز تهیه سه نوع غذای رژیمی با تن ماهی

احتمالا بارها برای شما اتفاق افتاده است که از درست کردن غذاهای تکراری برای شام یا ناهار خسته شده باشید و هیچ غذای جدیدی هم به ذهنتان نرسیده است . از طرف دیگر ، اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به سلامت بدن خود اهمیت می دهید ، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.
پنجشنبه، 7 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه سه نوع غذای رژیمی با تن ماهی

تارت تن ماهی


مواد لازم برای 4 نفر
کنسرو تن ماهی2 عدد
خامه صبحانه100 میلی لیتر
تخم مرغ1 عدد
جعفری1 دسته کوچک
پیاز1 عدد متوسط
پنیر پیتزا300 گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

مواد لازم خمیر تارت
آرد سفید2 پیمانه
کره سرد125 گرم
نمک½ قاشق چایخوری
تخم مرغ1 عدد
آب سرد (در صورت نیاز)حدود 2 قاشق غذاخوری
تخم گشنیز و زنجبیلبه مقدار کافی
پودر سیر و پودر پیازبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور تهیه تارت تن ماهی
مرحله اول
برای تهیه تارت تن ماهی خوشمزه ابتدا مواد داخل یخچال را حدودا 30 دقیقه جلوتر از داخل یخچال بیرون می آوریم و کنار می گذاریم تا با دمای محیط سازگار شود. در ادامه آرد را داخل پارچ مخلوط کن می ریزیم.

مرحله دوم
سپس کره سرد را به صورت مکعبی خرد می کنیم و به آرد اضافه می کنیم.همچنین پودر تخم گشنیز،پودر زنجبیل،پودر سیر،فلفل سیاه و نمک را نیز می افزاییم.اگر تمایل داشتید تخم مرغ را نیز داخل  پیاله ای می شکنید و در صورت سالم بودن به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم
دستگاه را روشن می کنیم و اجازه می دهیم تا مواد کاملا مخلوط شوند.مخلوط کن را خاموش می کنیم و مواد ما شبیه به خمیر شده است و مایه بدست آمده منسجم و یکدست است.خمیر را جمع می کنیم و در صورت نیاز آب سرد را نیز اضافه می کنیم.

مرحله چهارم
سپس به صورت دیسک در سلفون خمیر را می گذاریم و داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت 30 دقیقه خمیر استراحت کند.بعد کنسرو ماهی ها را داخل قابلمه ای قرار می دهیم و تا سطح روی آن ها آب می ریزیم.

مرحله پنجم
سپس روی حرارت ملایم می گذاریم تا به مدت 20 دقیقه بجوشند.بعد از گذشت زمان عنوان شده در خط بالا ،کاسه خمیر را بیرون می آوریم و خمیر را روی صفحه کار قرار می دهیم و تقریبا نازک باز می کنیم.

مرحله ششم
سپس خمیر را داخل قالب تارت که حدود 20 الی 24 سانتیمتر است می گذاریم و به دیواره های قالب خمیر را کمی فشار می دهیم و با چنگال کف خمیر داخل قالب را سوراخ می کنیم(تا هوا داخل خمیر در جریان باشد)

مرحله هفتم
پس از آماده کردن خمیر کنسرو را از روی حرارت بر می داریم و درب آن را باز می کنیم و روغن داخل کنسرو را بیرون می ریزیم و ماهی را داخل کاسه ای می ریزیم.پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله هشتم
تابه ای را روی حرارت لایم می گذاریم و کمی روغن داخل آن می ریزیم و اجازه می دهیم تا کمی روغن داغ شود و پیازها را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک شوند و بعد صبر می کنیم تا سرخ و طلایی بشوند.

مرحله نهم
فر را روشن می کنیم و روی 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا به مدت 15 دقیقه زودتر گرم شود.پیازهای سرخ شده را به تن ماهی اضافه می کنیم. بلافاصله خامه (می توانید استفاده نکنید) را اضافه می کنیم.

مرحله دهم
در این مرحله جعفری خرد شده را به همراه ادویه های دلخواه مانند کمی فلفل سیاه، آویشن، نمک را نیز به مواد می افزاییم.تخم مرغ را داخل پیاله ای می شکنیم و به مواد اضافه می کنیم(می توانید حذف کنید).

مرحله یازدهم
سپس همگی مواد را با قاشق زیر و رو می کنیم تا کاملا مخلوط شوند.حتی می توانید کمی قارچ یا برگ اسفناج نیز به این ترکیب اضافه کنید.مواد مخلوط که شد داخل قالب می ریزیم و روی خمیر را کاملا با مواد می پوشانیم.

مرحله دوازدهم
حالا کمی پنیر پیتزا روی مواد می ریزیم و قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا با همان دمای اشاره شده در خطهای بالا به مدت 25 الی 30 دقیقه تارت تن ماهی ما آماده شود.خمیر از کناره ها در اثر حرارت شروع می کند به پخت و رنگش کم کم تغییر می کنید.

مرحله سیزدهم
بعد از اینکه خمیر پخت می توانید 2 دقیقه گریل را نیز روشن کنید تا روی تارت نیز گریل شود.تارت تن ماهی را از داخل فر بیرون می آوریم و صبر می کنیم تا قالب حدودا 10 دقیقه با دمای محیط خنک شود و بعد از داخل قالب خارج می کنیم. نوش جان.1

طرز تهیه سه نوع غذای رژیمی با تن ماهی


خوراک ماهی و کدو بادمجان


مواد لازم
500 گرم سیب زمینی، پخته و پوره شده
300 گرم ماهی فیله، خرد شده
یک عدد بادمجان، خرد شده
یک عدد کدو، خرد شده
 یک عدد فلفل دلمه‌ای قرمز، خرد شده
100 گرم قارچ ، خرد شده
دو عدد پیاز متوسط ، ساطوری
2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
دو حبه سیر، ساطوری
100 میلی لیتر سرکه
250 گرم گوجه‌فرنگی خرد شده
2 قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی
یک قاشق چای‌خوری آویشن خشک 
یک عدد برگ‌بو
نمک و فلفل؛ به مقدار لازم
50 گرم پنیر پیتزای رنده شده

طرز تهیه
بادمجان ، کدو، قارچ،فلفل دلمه‌ای،نصف پیاز خرد شده و سیر- را داخل ماهی تابه بریزید و 5 دقیقه، سرخ نمایید.

سپس گوجه‌فرنگی و رب‌گوجه‌فرنگی را به ‌همراه برگ‌بو، نمک، فلفل و سرکه به آنها اضافه کنید. 10 دقیقه دیگر با دمای بالا بپزید.

قطعات ماهی را همراه باقیمانده پیاز و کمی نمک در در ماهی تابه دیگری سرخ نمایید.

ماهی سرخ شده را در ظرف فر بریزید و روی آن را با  را با مخلوط سبزیجات بپوشانید و روی آن را با پوره سیب زمینی بپوشانید. پنیر پیتزای رنده شده را روی آن بریزید.

خوراک را در فر 325 درجه بمدت نیم ساعت بپزید. سپس بیرون آورده و سرو نمایید.2

طرز تهیه سه نوع غذای رژیمی با تن ماهی


رول کدو با ماهی تن


مواد لازم
کدو سبز 2 عدد درشت
روغن زیتون 4 قاشق سوپخوری
کنسرو ماهی تن 250 گرم
پیازچه‌ ریز خرد کرده 3 ساقه
خیارشور ریز خرد کرده 10 عدد
سس مایونز  2 قاشق سوپخوری
شوید برای تزئین به میزان لازم

طرز تهیه
کدوها را از درازا نازک برش دهید، رویشان روغن زیتون بمالید و در سینی قرار دهید. آن‌گاه سینی را در فر گرم کرده با دمای 180 درجه‌ سانتیگراد قرار دهید تا کدو‌ها نرم شوند.

سپس آن را کنار بگذارید تا خنک شود. در این میان روغن ماهی را بگیرید و در ظرف مناسبی بریزید. حال پیازچه، خیارشور و سس مایونز را به ماهی بیفزائید و خوب مخلوط کنید.

اکنون این مخلوط را روی کدو بریزید و آن را رول کنید. اینک رول‌های کدو را با ساقه‌ پیازچه یا تره ببندید و در ظرف مناسبی بچینید و با شوید بیارائید.3


پی نوشت:
1.www.chishi.ir
2.www.siemorgh.nl
3.www.shooroshirin.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما