آشنایی با دستور پخت سه نوع وافل بسیار ساده

وافل، نان ترد و شیرین است که از ترکیب آرد و شکر و روغن و تخم مرغ و گاهی اوقات ماست تهیه می‌شود‌. اغلب به عنوان دسر و یا صبحانه میل می‌شود. و ظاهر به صورت شبکه شبکه می‌باشد.
شنبه، 9 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با دستور پخت سه نوع وافل بسیار ساده

وافل کلاسیک

تا حالا وافل کلاسیک خوردید؟ اولین باری که وافل رو دیدم یاد بستنی نونی خودمون افتادم. ولی این وافل فرق میکنه، شیرین و نرم تر و خوشمزه تره. وافل های صنعتی بسیار تردند و زود می شکنند. ولی اگر به صورت خانگی درست کنید نرم باقی می مانند. اگر به رسپی ملل مختلف علاقه دارید و دوست دارید با غذا ها و شیرینی ها و دسر های ملل مختلف آشنا بشید این جلسه بیایید وافل کلاسیک خانگی را درست کنیم.

مواد لازم برای تهیه ی وافل کلاسیک خانگی 
2 فنجان آرد همه منظوره (می توانید از آرد گندم استفاده کنید)
1 قاشق چایخوری نمک
4 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
 2 قاشق غذاخوری شکر سفید معمولی
2 عدد تخم مرغ متوسط
1 و 1/2 فنجان شیر ولرم
1/3 فنجان کره ی ذوب شده (در دمای محیط ذوب شده باشد)
1 قاشق چای خوری وانیل

دستور العمل پخت
زمان آماده سازی مواد 10 دقیقه و زمان پخت 15 دقیقه است. در کل 25 دقیقه بسته به سرعت عملتان وقتتان را می گیرد.

در یک کاسه ی بزرگ آرد ، نمک ، بیکینگ پودر و شکر را با هم خوب مخلوط کنید. مواد را کنار بگذارید. دستگاه وافل ساز خانگی را تا دمای دلخواهتان گرم کنید.

در یک کاسه ی جداگانه تخم مرغ ها را خوب با هم زن، هم بزنید. شیر، کره و وانیل را نیز اضافه کنید و مجددا هم بزنید. مخلوط شیر را درون مخلوط آرد بریزید.

مواد را باهم دیگر خوب مخلوط کنید.

 حال موادتان را داخل دستگاه وافل ساز خانگی بریزید تا ترد وطلایی شوند. پس از اماده شدن داخل یک ظرف شیک بچینید و آن ها را با هر چیزی که دوست دارید تزیین کنید.

نکته 
اگر دستگاه وافل ساز خانگی ندارید می توانید از ساندویچ ساز یا قالب های نان پنجره ای استفاده کنید.

برای پخت با قالب نان پنجره ای به کمی روغن و ماهی تابه احتیاج دارید.

در صورت پخت با قالب نان پنجره ای، وافل های بیشتری خواهید داشت.1

آشنایی با دستور پخت سه نوع وافل بسیار ساده


وافل میوه


مواد لازم برای تهیه
یک لیوان آرد
یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر
یک قاشق غذاخوری شکر
یک عدد تخم مرغ
30 گرم کره
سه‌چهارم لیوان شیر
مقدار کمی چایخوری وانیل
میوه های دلخواه
خامه شکلاتی یا عسل

طرز تهیه
ابتدا تخم مرغ رو با همزن میزنیم تا کمی غلیظ شود و در عین حال کف کند.. حالا شیر و کره رو هم اضافه کرده و مجددا همه مواد را با همزن، هم می‌زنیم. آرد، بیکینگ پود، شکر و وانیل رو در ظرفی دیگر با هم مخلوط کرده و از صافی عبور می‌دهیم. الک کردن آرد سبب ترد شدن و پف بهتر وافل ما می‌شود. حالا مخلوط تخم مرغ رو به ظرف آرد اضافه می‌کنیم و با همزن هم می‌زنیم. در نهایت مخلوط ما غلیظ خواهد شد. حالا دستگاه وافل ساز رو به برق می‌زنیم یا در صورت نبودن دستگاه قالب رو روی گاز می‌گذاریم تا کمی داغ شود و بعد به اندازه یه پیمانه از ممواد برداشته و روی قالب می‎گذاریم و بعد در دستگاه را چفت می‌کنیم.  تقریبا  بعد از 10 دقیقه وافل پرس شده، فرم گرفته و طلایی می‌شود. می‌توانیم با میوه و خامه تزیینش کرده و سرو کنیم.2

آشنایی با دستور پخت سه نوع وافل بسیار ساده


وافل آرد ذرت با تخم‌مرغ سرخ‌شده


مواد لازم
یک و نیم فنجان آرد چندمنظوره
۱ فنجان آرد ذرت
۱ قاشق غذاخوری شکر
۲ قاشق غذاخوری بکینگ پودر
۱ قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین
۱ قاشق چای‌خوری نمک
یک و سه‌چهارم فنجان آب دوغ
۲ عدد تخم‌مرغ بزرگ
۶ قاشق غذاخوری کره ذوب‌شده بدون نمک
۲۵۰ گرم پنیر چدار رنده شده
۱ فنجان گوجه‌فرنگی گیلاسی خردشده
۴ عدد پیازچه خردشده
۳ قاشق غذاخوری تره خردشده

سس پنیر فوری
نصف قاشق غذاخوری کره
نصف قاشق غذاخوری آرد
۱۵۰ گرم پنیر چدار رنده شده
۱۰۰ گرم شیر خامه

طرز تهیه
آرد، آرد ذرت، شکر، بکینگ پودر، جوش‌شیرین و نمک را در یک ظرف بزرگ ریخته و هم بزنید. تخم‌مرغ و آب دوغ را در یک ظرف کوچک‌تر مخلوط‌کنید. مواد تر را به مواد خشک اضافه نموده و خوب هم بزنید. کره ذوب‌شده را اضافه نموده و خوب هم بزنید. پنیر رنده شده را اضافه نموده و خوب هم بزنید. سپس بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند.

قالب وافل را با بیشترین درجه گرم کنید.

مواد را به قالب ریخته و بگذارید پخته و طلایی شود. در این حین یک تابه را روی دما گذاشته، روغن‌زیتون اضافه نموده و تخم‌مرغ را سرخ کنید. در هنگام سرو کردن کمی سس پنیر روی آن بریزید. با سس پنیر، تخم‌مرغ، گوجه‌فرنگی، پیازچه و تره آن ه را تزئین کنید.

سس پنیر فوری
یک تابه متوسط روی دما گذاشته و کره را اضافه کنید. سپس آرد را اضافه کرده و بگذارید یکی دو دقیقه سرخ و طلایی شود. به‌تدریج شیر خامه را اضافه نمایید. هم زده و بگذارید ۱ تا ۲ دقیقه بپزد. دما را کم کرده و پنیر را اضافه کنید تا خوب ذوب شود. دما را پایین نگه دارید تا وقت سرو کردن برسد. اگر مخلوط خیلی غلیظ شد چند قطره شیر خامه را به آن اضافه کنید.3


حقایقی که در مورد وافل نمی‌دانید:

وافل (Waffle) به عنوان یک فعل، به معنی غیرقطعی بودن است و ریشه آن به کلمه اسکاتلندی Waff که به معنی «جیغ زدن مانند یک سگ کوچک است»، برمی‌گردد. اما وافل به عنوان اسم، به معنی نوعی صبحانه مشبک عالی و خوش‌طعم می‌باشد که از کلمه قدیمی آلمانیِ Wefan به معنی «بافتن چیزی به شکل شانه عسل» نشأت گرفته است.

مسلماً معروف‌ترین بازار فروش این محصول در ایالات متحده، رستوران‌های زنجیره‌ای Waffle House است که اکثراً در جنوب این کشور قرار دارند. از زمان افتتاح آن که به ۶۰ سال پیش برمی‌گردد، بیش از ۸۷۷ میلیون وافل سرو کرده‌اند (۱۴۵ عدد در دقیقه).

خاستگاه وافل به اروپای غربیِ قرون وسطی برمی‌گردد. در آن زمان، خمیر وافل در میان دو صفحه فلزی ریخته می‌شد که ساختاری مشبک داشت تا خمیر را نگه دارد و مانع ریختن آن از اطراف صفحاتی شود که روی شعله باز آتش قرار می‌گرفت.

عنوان بزرگترین وافل دنیا را استیچینگ گودا اوگست (Stitching Gouda Oogst) هلندی در سال ۲۰۱۳ به نام کشور خودش ثبت کرد که ۸ فوت (حدود ۲.۵ متر) طول و ۱۱۰ پوند (حدود ۵۰ کیلوگرم) وزن داشت.

در روز ۲۴ آگوست سال ۱۸۶۹، کورنلیوس سوارت‌اوت (Cornelius Swarthout) اولین پَتِنت (حق امتیاز) وافل‌ساز در آمریکا را به ثبت رساند و به همین دلیل، این تاریخ به عنوان روز ملی وافل نام‌گذاری شد.2


پی نوشت:
1.www.drchek.ir
2.www.blog.bamaro.ir
3.www.paroshat.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما