آموزش تهیه انواع پاپ کورن های طعم دار

فکر کنم طرز تهیه پاپ کورن ساده را همه بلدند. ولی شاید خیلی از افراد طرز تهیه پاپ کورن های طعم دار را بلد نباشند در ادامه طرز تهیه پاپ کورن های طعم دار را هم آموزش می دهیم.
دوشنبه، 11 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آموزش تهیه انواع پاپ کورن های طعم دار

پاپ کورن


مواد لازم
ذرت
پودر آویشن
روغن
نمک
فلفل

طرز تهیه پاپ کورن ساده
۴ قاشق غذاخوری از ذرت بردارید و در تابه بریزید. حرارت در نظر گرفته برای پخت ذرت باید بالا باشد. در حد فاصل پخت ذرت، باید ماهی تابه را به سمت راست بالا ببرید تا با این کار شما ذرت ها به سمت چپ بروند و دوباره تابه را به سمت چپ بالا ببرید تا ذرت ها به سمت راست تابه بروند.

با این کار پوسته ذرت به شکل طلایی تبدیل و بر جای می ماند. شما می توانید صدای ذرت ها را از تابه بشنوید. بعد از گرم شدن ذرت، صدایی به دلیل خروج بخار آب از پوسته شنیده می شود. با این صدا ذرت ها شکفته می شوند. حرارت را با شنیدن صدا کم و تابه را مانند قبل بالا و به دو طرف حرکت دهید. درب تابه را در هنگام بو دادن، باز نکنید. چون ذرت به سمت بیرون پرتاب می شود. وقتی دیگر صدایی نشنیدید، تهیه پاپ کورن به اتمام رسیده است.

درب تابه را بردارید و در داخل دیس بریزید. چون ممکن است حرارت بالای تابه، ذرت ها را بسوزاند. برای چسبیدن آویشن، روغن و نمک مقداری روغن در ابتدا به ذرت اضافه کنید تا این افزودنی ها نیز به ذرت بچسبند.


پاپ کورن کچاپ


آموزش تهیه انواع پاپ کورن های طعم دار

طرز تهیه
برای دستور تهیه پاپ کورن کچاپ از پودر گوجه خشک شده استفاده کنید. می توانید این پودر گوجه را از عطاری ها تهیه کنید. همچنین می توانید تعدادی گوجه را در داخل فر خشک سازید. ضمن اینکه می توانید سس گوجه فرنگی را در داخل فر به قدری حرارت دهید تا خشک شود و به شکل پودری در آید.

می توانید این پودر را در مرحله اول همراه با نمک، فلفل و روغن به ذرت بیفزایید. همچنین می توانید بعد از آماده شدن ذرت و ریختن آن در کیسه کاغذی، پودر گوجه را اضافه و هم بزنید. 1


پاپ کورن کره ای

برای تهیه این پاپ کورن باید به جای روغن داخل تابه کره بریزید و وقتی پاپ کورن آماده شد آن را داخل ظرف دردار قرار بدهید. بعد مقداری کره را روی پاپ کورن داغ رنده کنید و ترجیحا چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدهید.


پاپ کورن لیمویی

بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را از روی حرارت بردارید و مقداری آبلیمو را با مقداری کره و نمک با هم مخلوط کرده و روی پاپ کورن ها بریزید و چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدهید.


پاپ کورن پنیری


آموزش تهیه انواع پاپ کورن های طعم دار

برای تهیه این پاپ کورن شما باید مقداری پنیر پارمزان را ریزه ریز رنده کنید و وقتی پاپ کورن هایتان آماده شد آن را داخل یک ظرف در دار بریزید و پنیر را به همراه مقداری پودر سیر و موسیر به آن اضافه کنید و چند دقیقه آن را بگذارید داخل فر داغ! همین!


پاپ کورن سرکه ای

بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را از روی حرارت بردارید و مقداری سرکه را با مقداری کره و نمک با هم مخلوط کرده و روی پاپ کورن ها بریزید و چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدهید.


پاپ کورن گوجه ای

برای تهیه این پاپ کورن یا می توانید مقداری گوجه خشک شده از عطاری بخرید یا خودتان کمی گوجه را داخل فر خشک کنید یا می توانید مقداری سس گوجه را آنقدر داخل فر حرارت بدهید تا خشک و پودری شود (در هوای آزاد هم با درپوش می شود آن را خشک کرد) بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را داخل کیسه کاغذی (همان که قنادی ها داخل آن شکلات می ریزند) بریزید و پودر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

نکاتی مهم برای تهیه پاپ کورن
برای تهیه پاپ کورن حتما باید از ذرت مرغوب استفاده کنید وگرنه پف نمی کند.

ذرتتان نباید نم دار باشد، بهتر است ذرت را در جای خشک نگهدارید.

همینطور ذرت نباید خیلی کهنه باشد.

اصلا ذرت های بسته بندی را پیشنهاد نمی کنم و به نظرم بهتر است از عطاریهای آشنا ذرت را بخرید.

حرارت نباید خیلی کم باشد چون باعث عرق کردن داخل قابلمه می شود و پاپ کورن ها خوب پف نمی کند و خیس می شود.

می توانید در قابلمه را نیمه باز بگذارید تا رطوبت داخل قابلمه بیاید بیرون ولی من این کار را نمی کنم. 2


پاپ کورن عسلی

ذرت ها رو به روش بالا تهیه کنید.یه ظرف مناسب بردارید و کمی روغن بهش اسپری کنید (ذرت ها باید داغه داغ باشن) حالا 1 قاشق غذاخوری عسل رو با 3 قاشق غذاخوری آب و 1 قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید (از قبل) و روی پاپ کورن های آماده اسپری کنید. خیلی خوشمزه میشه البته نباید حین پخت نمک بزنید به ذرتها.


پاپ کورن ژله ای رنگارنگ


مواد لازم
پاپ کورن آماده 8 پیمانه
کره 1چهارم پیمانه
شربت ذرت 3قاشق غذاخوری
شکر نصف پیمانه
پودر ژله 1بسته

آموزش تهیه انواع پاپ کورن های طعم دار

طرزتهیه
اول فر رو با دمای 180درجه روشن کنید تا کاملا گرم بشه.کره و شربت ذرت رو مخلوط کنید و بذارید روی حرارت تا کره کامل آب بشه بعد پودر ژله و شکر رو بهش اضافه کنید و اجازه بدید مواد به جوش بیان بعد حرارت رو کم کنید تا 5 یا 6 دقیقه مواد غل بزنن. حالا با ملاقه کم کم مواد رو بریزید روی پاپ کـورن و تند تند هم بزنید تا نچسبن!


 پاپ کورن ژله ای با ترافل


آموزش تهیه انواع پاپ کورن های طعم دار

میتونید بعد از آماده شدن پاپ کـورن ها مقداری ترافل تزیینی هم روش بریزید تا قشنگ تر بشه اگرم دوست دارید مثل شکل بالا پاپ کورن سفید و ترافل تهیه کنید یه کم شکلات سفید رو آب کنید و بریزید روی پاپ کـورن آماده و تا آب نشده روش ترافل بریزید این نوع پاپ کون خیلی برای مهمانی ها و مراسم مناسبه!


پاپ کورن شکلاتی


آموزش تهیه انواع پاپ کورن های طعم دار

مقداری پودر کاکائو و شکر رو مخلوط کنید بعد از آماده شدن پاپ کـورن اون رو داخل کیسه کاغذیبریزید و پودر رو بهش اضافه کنید و خوب هم بزنید. 3


پاپ  کورن کاراملی


مواد لازم
ذرت خشک و تازه: ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن نباتی: ۲ قاشق غذاخوری
نمک: به مقدار کم

مواد لازم برای سس کارامل
روغن مایع: ۲ قاشق غذاخوری
شکر قهوه‌ای: ۲ قاشق غذاخوری
شکر سفید: ۲ قاشق غذاخوری
آب: ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه
ابتدا به همان ترتیب گفته شده پاپ کورن‌ها را با روغن نباتی یا ترکیب کره و روغن مایع و نمک آماده کنید. سپس سس کارامل را آماده کنید. روغن مایع و شکر و آب را روی شعله متوسط گاز بگذارید تا شکر در آب و روغن حل شود. در این مدت مدام با قاشق چوبی این ترکیب را هم بزنید. زمانی که سس طلایی رنگ شد و غلظت پیدا کرد آماده است. در این مرحله پاپ کورن‌ها را به سس کارامل اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تمام پاپ کورن‌ها به سس آغشته شوند. پاپ کورن کاراملی شما به همین راحتی آماده است.


 پاپ کورن در مایکروفر

طرز تهیه پاپ کورن یا پف فیل در مایکروفر هم ساده است. مقدار کمی ذرت داخل ظرف دردار مخصوص مایکروفر بریزید (فقط کف ظرف را بپوشاند). ابتدا کمی روغن یا کره آب شده روی ذرت‌ها بریزید (برای این‌که نمک به ذرت بچسبد) و سپس روی آن‌ها نمک بپاشید. درب ظرف را ببندید و درجه مایکروفر را روی ۹۰۰ وات بگذارید. ۵ دقیقه زمان برای شکفته شدن درت‌ها کافی است. یک روش دیگر درست کردن پف فیل یا پاپ کورن بدون روغن این است که مقداری نمک روی ذرت‌ها بریزید، ذرت‌ها را داخل پاکت زیپ‌دار مخصوص فر یا مایکروفر بریزید، درب آن را ببندید و داخل مایکروفر بگذارید تا ذرت‌ها شکفته شوند. 4


پی نوشت:
1.www.arga-mag.com
2.www.beytoote.com
3.www.tasvirezendegi.com
4.www.yjc.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.