آشنایی با درست کردن انواع اسنک

اسنک ها دسته ای از غذاهای فوری هستند که چند سالی است جای ثابتی در برنامه غذایی خانواده ها پیدا کرده اند. برای تهیه اسنک معمولا از نان تست استفاده میشود .
چهارشنبه، 13 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با درست کردن انواع اسنک

اسنک رژیمی


مواد لازم : مناسب برای یک عدد
نان تست رژیمی یک عدد
ژامبون بدون چربی یا کم چرب60 گرم (حدود چهار ورق)
زرده تخم مرغ یک عدد
نمک به میزان لازم
پنیر لبنه به میزان لازم

طرز تهیه اسنک رژیمی
در روزهای رژیم آدم دلش برای کوچکترین چیزها تنگ می شود مثل اسنک پنیری؛ به همین دلیل به شما یاد می‌دهیم چگونه در خانه یک اسنک کم کالری و خوشمزه درست کنید. بچه‌ها هم از این اسنک استقبال می‌کنند و عصرانه سالم وخوبی برای بچه‌ها محسوب می شود.

تست‌ها را برشته کنید تا کاملا ترد شوند. سپس ژامبون‌ها را در ظرف مخصوص مایکروفر چیده و مدت 20 ثانیه حرارت دهید تا کمی گرم شوند. روی هر تکه تست، یک برش ژامبون بگذارید.

کف ظرفتان، کمی روغن بپاشید. زرده تخم‌مرغ، رنگ خوراکی و پنیر را که قبلا خرد کرده‌اید، در ظرف ریخته و خوب هم بزنید.

مخلوط تخم مرغ و پنیر را مدت یک دقیقه در مایکروفر حرارت دهید. پس از آن، ظرف را از مایکروفر خارج کرده، مخلوط را هم بزنید و دوباره آن را مدت 45 ثانیه حرارت دهید تا کاملا پخته شود.

مخلوط پنیر و تخم‌مرغ را روی ژامبون‌ها بریزید و اگر دوست داشتید، قبل  از سرو، کمی نمک روی آن بپاشید.

آشنایی با درست کردن انواع اسنک


اسنک باقلا سبز و پنیر


مواد لازم برای اسنک باقلا سبز و پنیر
باقلا سبز 1 لیوان 
نان تست 8 عدد 
پیازچه 10 عدد
پنیر موزارلای رنده شده 200 گرم
ترخون خرد شده 1 قاشق غذاخوری 
ریحان خرد شده 1 قاشق غذاخوری 
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه 
باقلاهای سبز را داخل آب در حال جوشیدن بریزید و پس از چند دقیقه که نرم شد آبکشی کنید ( هرچه باقلا تازه تر و ریز تر باشد زودتر نرم میشود ).

داخل ماهیتابه کمی روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. پیازچه های خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا پیازچه ها نرم شوند. سپس باقلا سبزها ، سبزی های خرد شده ، نمک و فلفل اضافه کنید ، کمی تفت دهید و از روی حرارت بردارید.

نصف پنیر موزارلا را روی 4 عدد نان تست بریزید و پخش کنید . مخلوط باقلا و پیازچه تفت خورده را روی نان ها بریزید. سپس باقی مانده پنیر را روی باقلاها بریزید و در انتها روی مواد را با 4 نان باقی مانده بپوشانید ( در کل 4 اسنک خواهید داشت ).

داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. اسنک ها را داخل ماهیتابه بگذارید و پس از اینکه یک طرف طلایی شد برگردانید تا طرف دیگر نیز برشته و طلایی شود سپس اسنک ها را داغ سرو کنید.

نکته ها : میتوانید اسنک ها را در ساندویچ ساز هم آماده کنید که برای این منظور باید هر اسنک را از وسط به صورتی نصف کنید که به شکل مثلث شود. از پنیر پیتزا هم میتوانید استفاده کنید.1

آشنایی با درست کردن انواع اسنک


اسنک پیاز با خمیر بنیه

از خمیر بنیه برای سوخاری کردن همه چیز میتوان استفاده کرد. از مرغ و ماهی گرفته تا پیاز و قارچ میتوانید آنها را با این خمیر به صورت سوخاری های خوشمزه در بیاورید و سرو کنید. جالب است بدانید برای تهیه جوجه چینی هم از همین خمیر بنیه استفاده میشود. در اینجا میخواهیم بعد از آموزش تهیه خمیر بنیه، با استفاده از آن اسنک پیاز سوخاری یا onion rings تهیه کنیم.

مواد لازم برای اسنک پیاز با خمیر بنیه
ماءالشعیر تلخ 1 و 1/2 لیوان 
آرد 2 لیوان 
بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
سفیده تخم مرغ 3 عدد
پیاز به مقدار لازم 
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه اسنک پیاز با خمیر بنیه
سفیده های تخم مرغ را بزنید تا یکدست شود. سپس ماءالشعیر را اضافه کنید. آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کنید و به مواد دیگر اضافه نمایید (تا حدی آرد اضافه کنید که غلظت خمیر مانند ماست چکیده شود).

نمک و فلفل را اضافه کنید و کاسه خمیر بنیه را پس از آماده شدن 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود.

پیاز را پوست بکنید و به صورت حلقه ای و پهن برش بزنید. پیازهای حلقه شده را 1 ساعت داخل فریزر قرار دهید تا سرد شود سپس با دستمال کاغذی پیاز را خشک کنید و رطوبت اضافی اش را بگیرید.

داخل ماهیتابه روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود شود. مقداری آرد داخل کاسه ای بریزید و حلقه های پیاز را داخل آرد بزنید سپس در خمیر بنیه بزنید تا تمام سطح پیاز به خمیر آغشته شود.

پیاز خمیری را داخل روغن داغ قرار دهید تا سرخ شود. پس از آماده شدن آن را رو دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی اش گرفته شود. سپس همراه با سس گوجه فرنگی ، کچاپ ، مایونز و … سرو کنید.

 پیاز سوخاری تهیه شده با خمیر بنیه را میتوانید همراه با سس کچاپ یا انواع دیپ میل کنید. علاوه بر این میتوانید آن را به عنوان دورچین غذاهای مختلف استفاده کنید. با خمیر بنیه میتوانید قارچ یا گل کلم را هم سوخاری کنید و در کنار غذای اصلی از آن لذت ببرید.2

آشنایی با درست کردن انواع اسنک


اسنک لقمه‌ای


مواد لازم برای تهیه اسنک لقمه‌ای
نان تافتون یا نان لواش
ژامبون
پنیر خامه‌ای
قارچ
سیب زمینی
آبلیمو
سس هزار جزیره
نمک ، فلفل و پودر سیر

طرز تهیه اسنک لقمه‌ای
ژامبون را خرد کنید و در ظرفی با پنیر خامه‌ای، سس، خارشور خرد شده، نمک، فلفل سیاه و پودر سیر با هم مخلوط کنید و بگذارید کنار. بعد قارچ‌ها را کمی تفت دهید و به مواد اضافه کنید و سپس سیب زمینی‌های آب‌پزشده را خرد کرد و به مواد اضافه کنید و بعد همه را باهم مخلوط کنید.

نان لواش یا تافتون را به شکل دایره برش بدهید و سپس نان را به شکل رول تو خالی، رول کنید و با چیزی مانند خلال دندان به هم وصل کنید تا از هم جدا نشود. و آن را در روغن سرخ کنید تا جایی که رنگ نان‌ها طلایی شود بعد آن‌ها را از روغن خارج کرده و کنار بگذارید.


اسنک مرغ


موادلازم برای تهیه اسنک مرغ
گوشت مرغ(ترجیحا فیله بخاطر بدون استخوان بودن)
پیاز
فلفل دلمه‌ای
قارچ
پنیر پیتزا
نمک و فلفل سیاه

طرز تهیه اسنک مرغ
ابتدا به روش معمول همیشگی با پیاز رنده شده و نمک و فلفل، فیله‌های مرغ را مزه‌دار کنید و کمی زمان دهید تا به خوبی مزه دار شوند و بعد فیله‌ها را در روغن داغ تفت دهید تا جایی که رنگ آن‌ها طلایی شود. بعد فلفل دلمه‌ای خرد شده و قارچ خرد شده را به فیله‌ها اضافه کرده و با هم تفت دهید. یک طرف نان‌ را کمی چرب کنید و مواد را روی آن بریزید و بعد کمی پنیر پیتزا اضافه کنید و بعد طرف دیگر نان را روی آن بگذارید و اسنک را روی ساندویچ‌ساز گذاشته تا سرخ و آماده شود.3


پی نوشت:
1.www.irancook.ir
2.www.beytoote.com
3.www.blog.bamaro.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.