طرز تهیه سه نوع لازانیا

لازانیا از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ می باشد که شما می توانید این غذای فرنگی را با سبزیجات و مواد غذایی مختلف بپزید. در این مطلب طرز تهیه سه مدل لازانیا را آموزش می دهیم.
چهارشنبه، 13 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه سه نوع لازانیا

لازانیا


موادلازم : برای 4 الی 6 نفر
گوشت چرخ کرده 0/5 کیلو
پیاز 2 عدد
ادویه 1 قاشق چایخوری
رب گوجه فرنگی نصف استکان
هویج رنده شده یک چهارم استکان
فلفل دلمه ای1 عدد
لازانیا یک بسته
پنیر پیتزا رنده شده 2 استکان
نخود فرنگی نصف استکان
قارچ خرد کرده1 استکان

طرز تهیه
گوشت و پیاز رنده شده را خوب سرخ کنید . نخودفرنگی را بپزید.هویج رنده شده و قارچ و فلفل دلمه را سرخ کنید و همه مواد را جز پنیر با هم مخلوط کنید.وبگذارید روی حرارت کم بپزد.

آب را در قابلمه بزرگی جوش بیاورید . نمک و یک نوک قاشق روغن بزنید . وقتی آب جوش آمد ، تکه های لازانیا را در آن بیندازید . مراقب باشید خمیرها به هم نچسبند . پس از آن که خمیر نرم شد ، در ظرف نسوز یا پیرکس ، ابتدا کمی از آب مایه لازانیا بریزید ، یک ردیف خمیر بچینید . رویش مایه لازانیا بریزید و پنیر بپاشید و لایه لایه تا آخر ادامه دهید . در حرارت 180 درجه فر مدت نیم ساعت تا 45 دقیقه بپزید . روی حرارت کم هم می شود لازانیا را پخت .1

طرز تهیه سه نوع لازانیا


لازانیا با قارچ


مواد لازم
گوشت چرخ کرده : ۲۰۰ گرم
ورق لازانیا : ۱۲ عدد
قارچ : ۳۰۰ گرم
پیاز داغ : یک قاشق غذاخوری
رب گوجه : دو قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای : یک عدد
شیر : یک لیوان
سیر رنده شده : یک قاشق مرباخوری
کره : ۵۰ گرم
پنیر گودا ورقه ای : ۴ برگ
پنیر پیتزا : به میزان لازم
فلفل : به مقدار لازم
زردچوبه : به مقدار لازم
نمک : به مقدار لازم

طرز تهیه لازانیا قارچ با ساده ترین روش
برای پخت لازانیای قارچ ابتدا پیاز داغ و مقداری روغن و رب و نمک و فلفل و زردچوبه را درون تابه ای مناسب بریزید و مواد را هم بزنید و تفت دهید سپس فلفل دلمه ای را به مخلوط مواد بیفزایید و تفت دهید. در این مرحله از مراحل تهیه سس گوشتی می توانید گوشت چرخ کرده را به مخلوط مواد بیفزایید و مواد را تفت دهید سپس درب تابه را روی آن قرار دهید تا گوشت مقداری پخته شود.

درون تابه ای کوچک نصف کره را به همراه مقداری نمک بریزید سپس قارچ را به کره بیفزایید و آن را تفت دهید و بعد از اینکه قارچ پخت آن را به سس گوشتی بیفزایید و به همراه سس گوشتی قارچ را مقداری تفت دهید.

درون قابلمه ای مناسب مقداری آب بریزید سپس به قابلمه نمک و مقداری روغن بیفزایید و اجازه دهید تا آب به دمای جوش برسد و بسته به نوع اینکه از چه لازانیایی استفاده می کنید لازانیا را طبق دستورش آماده نمایید.

باقی مانده کره را به همراه سیر درون تابه ای مناسب بریزید و بعد از اینکه بوی سیر بلند شد شیر را به آن بیفزایید و بعد از گرم شدن شیر تابه را از روی حرارت گاز بردارید.

ظرف مخصوص فر را مقداری چرب نمایید و در یک ردیف از ظرف ورقه های لازانیا را بچینید سپس یک لایه سس گوشتی و یک لایه سس سفید را به لازانیا بیفزایید.

در صورت تمایل می توانید برای طعم بهتر این غذا ۳ تا ۴ برگ پنیر گودا ورقه ای شده را روی ردیف دوم یا سوم لازانیا قرار بدهید. توجه داشته باشید که ردیف ها را باید با دقت زیادی بچینید و روی ردیف آخر را می توانید به کمک پنیر پیتزا به صورت کامل بپوشانید.

ظرف حاوی لازانیا را به مدت ۶۰ دقیقه درون فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده اید قرار بدهید و اجازه بدهید تا لازانیا پخته شود و در ۱۰ دقیقه آخر نیز بهتر است گریل فر را روشن نمایید تا پنیر روی سطح لازانیا طلایی رنگ شود.2

طرز تهیه سه نوع لازانیا


لازانیای آلفردو

یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین غذاها در کافه های ایرانی پاستا آلفردو است که به احتمال زیاد آن را امتحان کرده اید. اگر طعم پاستای آلفردو را دوست دارید بدون شک از لازانیای آلفردو هم خوشتان می آید. لازانیای آلفردو با لایه‌های مرغ، قارچ، اسفناج و پنیر شامی پر از طعم‌های مختلف است که یک برش از آن هر کسی را سیر می‌کند! طعم فوق‌العاده خامه و پنیر پارمزان در سس آلفردو مزه این لازانیای خوشمزه را تکمیل می‌کند و مطمئناً بعد از یک بار امتحان کردن طعمش را فراموش نخواهید کرد. البته لازانیای آلفردو غذای سنگینی است و شاید بهتر باشد آن را به طور مرتب مصرف نکنید. اما برای مناسبت‌های خاص و جهت ایجاد تنوع در برنامه غذایی این لازانیا حرف ندارد.

مواد لازم برای لازانیای آلفردو
ورقه لازانیا 9 عدد
روغن سرخ کردنی 2 قاشق غذاخوری
قارچ خرد شده 450 گرم
کره 1/2 پیمانه
سیر 2 حبه
خامه 2 پیمانه
نمک و فلفل به مقدار کافی
پودر سیر 1/4 قاشق چایخوری
پنیر پارمزان رنده شده 1 و 1/2 پیمانه
مرغ پخته خرد شده 3 پیمانه
پنیر موزورلا 3 پیمانه + 1/2 پیمانه
اسفناج تازه خرد شده 3 پیمانه

طرز تهیه لازانیای آلفردو
فر را از قبل با دمای ۱۷۵ درجه گرم کنید. تابه بزرگی را روی شعله متوسط داغ کنید. روغن سرخ کردنی را داخل تابه بریزید. قارچ‌های خرد شده را اضافه کنید و ۵ دقیقه تفت بدهید. شعله زیر تابه را کم کنید و ۸ دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید تا قارچ‌ها نرم شوند.
 
قارچ‌های پخته شده را از تابه خارج کنید و روغن اضافه آن را بگیرید. کمی نمک و پودر سیر روی آنها بپاشید و کنار بگذارید.
 

برای تهیه سس آلفردو، کره را داخل یک شیرجوش قرار دهید و آن را روی شعله متوسط بگذارید تا کره آب شود. دو حبه سیر را رنده کنید و همراه با خامه، نمک و فلفل به کره اضافه کنید. بگذارید با همان شعله متوسط قل بخورد سپس شعله را کم کنید و ۷–۸ دقیقه دیگر حرارت بدهید.
 
شیرجوش را از روی حرارت بردارید. پنیر پارمزان را به تدریج اضافه کنید. سپس دوباره ۲–۳ دقیقه روی شعله بگذارید و در این مدت مرتب هم بزنید. سس آلفردو را گرم سرو کنید.
 
ورقه‌های لازانیا را طبق دستور نوشته شده روی بسته‌بندی تهیه کنید. کف یک تابه پیرکس حدوداً ۲۰ در۳۰ سانت را چرب کنید و سه ورقه لازانیا را کف آن بچینید. ۱/۳ پنیر موزورلا را روی لایه لازانیا بپاشید. سپس ۱/۳ مرغ خرد شده را روی پنیر پخش کنید. بعد از آن هم به ترتیب ۱/۳ قارچ‌ها و ۱/۳ سس آلفردو را بریزید. لایه‌ها را به طور متناسب پخش کنید.
 
مرحله قبلی را دو بار تکرار کنید تا در نهایت سه لایه مانند هم داشته باشید. ۱/۲ پیمانه پنیر موزورلا باقیمانده را روی لازانیا بریزید. روی ظرف فویل آلومینیومی بکشید و آن را به مدت ۱ ساعت در فر قرار دهید.3


پی نوشت:
1.www.beytoote.com
2.www.arga-mag.com
3.www.irancook.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.