چطور بلیط هواپیما را ارزان تر بخریم

بلیط هواپیمای لحظه آخری در واقع بلیط هایی چارتری هستند که در ساعات و لحظات پایانی و نزدیک به پرواز به فروش می رسند. این بلیط ها ارزان قیمت تر از بلیط های دیگر هستند
شنبه، 16 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
چطور بلیط هواپیما را ارزان تر بخریم

هواپیما جزو وسیله های خاص سفر محسوب می شود که طرفداران خاص خودش را دارد. بیشتر افرادی که سفر با هواپیما را به دیگر وسایل سفر ترجیح می دهند، بیش از هر هدفی به دنبال سریع تر رسیدن به مقصد هستند. در سال های اخیر قیمت بلیط هواپیما، چندین بار افزایش پیدا کرده است و سفر با این وسیله محبوب را سخت تر کرده است. اما باز هم در این میان می توان با رعایت کردن بعضی نکات کوچک شرایط را تغییر داد، در این مطلب به دنبال راهکارهایی می گردیم تا بتوانیم اندکی این سفر هوایی را برای خود ارزان تر کنیم. پس همراه ما باشید:
 

چطور بلیط هواپیما را ارزان تر بخریم


در انتخاب زمان سفر انعطاف پذیر تر شوید
همانطور که می دانید در روزهای پیک سفر ها در کشور، مثل تعطیلات عید نوروز، تعطیلات مناسبتی چند روزه و یا در فصل تابستان، تعداد سفرها افزایش می یابد و شرکت های هواپیمایی برای سود بیشتر از سفرها، قیمت بلیط را اندکی افزایش می دهند چرا که از لحاظ میزان تقاضا مطمئن هستند. اما در این شرایط چه راهکاری برای سفر ارزان تر وجود دارد؟

در جواب باید گفت همانطور که در دوران پیک سفرها قیمت ها افزایش می یابد، در دوران افت و کاهش تعداد سفرها و به دلیل کاهش تقاضا و جبران ضرر شرکت ها، قیمت ها با کاهش روبرو می شود. بنابراین پیشنهاد ما این است که بعد از مشخص شدن مقصد سفر خود، به دنبال بازه های زمانی بگردید که آن شهر با کمترین میزان مسافر و گردشگر روبروست. در این شرایط می توانید بلیط هواپیما به مقصد مورد نظرتان را ارزان تر بخرید.
 
چطور بلیط هواپیما را ارزان تر بخریم

بلیط لحظه آخری را فراموش نکنید
بلیط های لحظه آخری در واقع بلیط هایی چارتری هستند که در ساعات و لحظات پایانی و نزدیک به پرواز به فروش می رسند. این بلیط ها ارزان قیمت تر از بلیط های دیگر هستند، صرفا از این جهت که مانع ضرر و زیان بیشتر چارتر کننده شود و هواپیما با صندلی خالی کمتری پرواز نکند.

آنلاین خرید کنید

خرید اینترنتی مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می توان به تخفیف های مختلفی اشاره کرد که سایت های خرید و فروش اینترنتی ارایه می دهند. این تخفیف ها معمولا مناسبتی و یا بسته به شرایط خاص هستند اما معمولا تخفیف هایی در این سایت ها برای خرید اینترنتی عرضه می شود. اما امکان مهمی که سایت های خرید و فروش اینترنتی بلیط ارایه می دهند، امکان مقایسه بین بلیط ها و امکانات و خدمات آنهاست. این قابلیت باعث می شود تا به مقایسه بین بلیط ها بپردازید و بهترین، ارزان ترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.
 
چطور بلیط هواپیما را ارزان تر بخریم

در شبکه های اجتماعی با آژانس ها در ارتباط باشید
آژانس های مختلف مسافرتی که خدمات خود را به شکل اینترنتی ارایه می دهند، معمولا اخبار مربوط به بلیط های چارتر و لحظه آخری و همچنین کد های تخفیف را در کانال ها و پیج های خود ارایه می دهند. حضور در این کانال ها و پیج ها می تواند به شما در خرید کم هزینه تر بلیط کمک کند.

فقط کلاس اکونومی خرید کنید

هر چند به شکل پیش فرض بلیط های هواپیما در کلاس اکونومی به فروش می رسند اما برای پرواز های داخلی امکان خرید بلیط در کلاس بیزینس نیز وجود دارد. در صورتی که قصد سفر خارجی را داشته باشید نیز می توانید بلیط برای کلاس فرست کلس خریداری کنید. اما فراموش نکنید که اکونومی (اقتصادی) ارزان ترین کلاس صندلی هواپیماست.
 
چطور بلیط هواپیما را ارزان تر بخریم
 

مقصد سفر و فاصله از مبدا

طبیعتا هر چه میزان فاصله مبدا و مقصد شما کوتاه تر باشد هزینه های مربوط به سوخت هواپیما و سایر هزینه های مرتبط با سفر هوایی کاهش می یابد. اما نکته مهم دیگر خود "مقصد سفر" است. بهتر است برای سفر خود مقاصدی را انتخاب کنید که مسافر و گردشگر کمتری می پذیرد، در این صورت با استقبال کمتر، احتمالا قیمت بلیط نیز کاهش نیز می یابد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.