طرز تهیه تارت مرنگ لیمویی

تارت به عنوان یک شیرینی خوشمزه و دلچسب می تواند یک میان وعده عالی باشد. مواد داخلی تارت نقش مهمی در طعم تارت دارد. در این مطلب طرز تهیه تارت مرنگ لیمویی را به شما آموزش می دهیم.
جمعه، 22 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه تارت مرنگ لیمویی

تارت مرنگ لیمویی


مواد لازم برای خمیر تارت
مواد غذایی مقدار
آرد 4/1 پیمانه
پودر قند 2 قاشق غذاخوری
نمک 4/1 قاشق چایخوری
کره خرد شده نصف پیمانه
زرده تخم مرغ 1 عدد
آب یخ 1 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای داخل تارت
مواد غذایی مقدار
زرده تخم مرغ 6 عدد
نشاسته ذرت 3/1 پیمانه
نمک 4/1 قاشق چایخوری
آب 1.5 پیمانه
شکر 4/3 پیمانه
پوست لیمو رنده شده 4/1 قاشق چایخوری
آب لیمو 4/3 پیمانه (2 عدد)

مواد لازم برای مرنگ
مواد غذایی مقدار
آب 3/1 پیمانه
شکر 1.5 پیمانه
سفیده تخم مرغ 4 عدد
پودر خامه نصف قاشق چایخوری


طرز تهیه تارت مرنگ لیمویی

در این مطلب می خواهیم طرز تهیه تارت مرنگ لیمویی را به شما دوستان عزیز آموزش بدهیم.

فکر می کنم این تارت یکی از بهترین دسرها برای فصل بهار باشد تهیه آن بسیار راحت است و می توانید آن را از یک روز قبل آماده کنید پس در ادامه همراه ما باشید.

طرز تهیه تارت مرنگ لیمویی

مرحله اول: آماده کردن خمیر تارت
برا تهیه این دسر زیبا و خوشمزه ابتدا 4/1 پیمانه آرد همه منظوره را به همراه 2 قاشق غذاخوری پودر قند داخل ظرف غذاساز بریزید (پیشنهاد می کنم حتما از پودر قند استفاده کنید چون یک بافت سبک تری نسبت به شکر به تارت می دهد.)

و بعد هم 4/1 قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می کنیم این ها را خوب هم مزنید تا باهم مخلوط شوند.

بعد نصف پیمانه کره سرد خرد شده اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا کاملا نرم و یکدست شود.

بعد داخل یک کاسه 1 عدد زرده تخم مرغ اضافه کرده و 1 قاشق غذاخوری آب یخ را می ریزیم و هم می زنیم.

و بعد ترکیب تخم مرغ و آب را به مخلوط داخل غذاساز اضافه می کنیم.

این مواد را انقدر می زنیم تا به صورت خمیر دربیاید. خمیری که داخل غذاساز شکل گرفته را در می آوریم و به شکل یک دیسک کمی پهن کرده و داخل کاغذ شیرینی پزی می پیچیم و داخل یخچال می گذاریم باید به مدت 30 دقیقه تا 1 ساعت داخل یخچال بماند اگر بخواهید زودتر از این زمان درش بیاورید نمی توانید به اندازه ای که می خواهید پهن کنید پس حتما لازم است که صبر کنید.

نکته: برای باز کردن خمیر می توانید از وردنه فرانسوی استفاده کنید.

بعد خمیر باز شده را روی قالب تارت بگذارید و لبه های آن را مرتب کرده و اضافات آن را بگیرید و حتما با یک  چنگال کف تارت را سوراخ کنید تا موقع پخت بخار آن خارج شود.

نکته: چون در این مدت با خمیر کار شده به دمای محیط رسیده به همین دلیل باید به مدت 30 دقیقه داخل فریزر بگذاریم تا سفت شود.

طرز تهیه تارت مرنگ لیمویی

مرحله دوم: پخت خمیر تارت
بعد وقتی که می خواهید بپزید روی تارت یک ورق کاغذ شیرینی پزی پهن کنید و روی آن لوبیای شیرینی پزی می ریزیم حتی از لوبیای معمولی یا برنج هم می توانید استفاده کنید فقط می خواهیم کاغذ سنگین شده و کاملا روی تارت قرار بگیرد بعد با دمای 350 درجه فارنهایت به مدت 35 دقیقه داخل فر می گذاریم تا قهوه ای طلایی شود.

مرحله سوم: آماده کردن مواد داخل تارت
در این فاصله داخل یک کاسه 6 عدد زرده تخم مرغ می ریزیم و 3/1 پیمانه نشاسته ذرت و 4/1 قاشق چایخوری نمک اضافه می کنیم.

همه مواد را خوب با همزن دستی هم می زنیم تا وقتی که یک خمیر زرد کم رنگ شکل بگیرد در همین موقع داخل یک قابلمه 1.5 پیمانه آب و 4/3 پیمانه شکر می ریزیم بعد روی شعله متوسط قرار می دهیم تا شکر داخل آب حل شود و یک مایع شفاف بدست بیاید.

تا شکر آماده می شود می توانیم پوست و آب لیمو را هم درست کنیم به این ترتیب که به اندازه 4/1 قاشق چایخوری پوست لیمو را رنده می کنیم و به اندازه 4/3 پیمانه آب لیمو تهیه می کنیم که برای این کار حدودا 2 عدد لیمو لازم داریم.

بعد شکر حل شده را به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خوب باهم ترکیب شوند و بعد مایع بدست آمده را داخل قابلمه می ریزیم و روی شعله متوسط رو به پایین می گذاریم و مرتب  با همزن فنری هم می زنیم تا غلیظ شود وقتی غلیظ شد، پوست و آب لیمو را به آن اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم در این مرحله مواد داخل تارت کاملا آماده است و قابلمه را از روی گاز برمی داریم و مواد آن را می ریزیم روی تارت و با لیسک کاملا صافش می کنیم و می گذاریم داخل یخچال.

طرز تهیه تارت مرنگ لیمویی

مرحله چهارم: اماده کردن مرنگ
در این فاصله مرنگ را آماده می کنیم. تهیه مرنگ بسیار ساده است.

و اولین کاری که باید انجام دهید این است که داخل یک قابلمه 3/1 پیمانه آب می ریزیم و 1.5 پیمانه شکر سفید به آن اضافه می کنیم و روی شعله متوسط رو به بالا می گذاریم و هم می زنیم تا شکر کاملا آب شود.

بعد وقتی به مدت 3 تا 4 دقیقه جوشید و شربتی شد شعله را خاموش می کنیم.

بعد داخل کاسه همزن 4 عدد سفیده تخم مرغ می ریزیم و بعد نصف قاشق چای خوری پودر خامه.

پودر خامه باعث می شود که سفیده های تخم مرغ تثبیت شوند اگر دوست ندارید از پودر خامه استفاده کنید به جای آن می توانید آبلیمو بریزید.

بعد با دور تند می زنید و همینطور شربت را هم اضافه می کنید.

همچنان هم می زنید تا وقتی که مایع شروع به فرم گرفتن کند.

طرز تهیه تارت مرنگ لیمویی

مرحله آخر: آماده کردن تارت مرنگ لیمویی
حالا پای را از یخچال بیرون می آوریم و مرنگ را روی آن می ریزیم می توانید داخل قیف یا کیسه شیرینی پزی بریزید و با آن توپک های کوچک درست کنید ولی من دوست دارم همینطوری روی تارت بریزم چون فکر می کنم اینطوری قشنگ تر خواهد بود.

بعد مشعل یا فندک آشپزخانه را روی مرنگ می گیریم و به رنگ  قهوه ای طلایی درمی آوریم بعد می توانید داخل یخچال بگذارید  تا وقتی که بخواهید سرو کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط