طرز تهیه مک اند چیز

مک اند چیز یا همان ماکارونی و پنیر در واقع یکی از محبوب‌ترین انواع پخت ماکارونی با پنیر است که بیشتر در کافی‌شاپ، رستوران و فست‌فودها سرو می‌شود. در این مطلب طرز تهیه یکی از بهترین مک اند چیز ها را آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.
شنبه، 23 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه مک اند چیز

مک اند چیز


مواد لازم برای مک اند چیز
مواد غذایی مقدار
پاستا فرمی به شکل گوش ماهی یک پوند

مواد لازم برای سس مک اند چیز
مواد غذایی مقدار
کره هشت قاشق غذاخوری
آرد نصف پیمانه
شیر شش و نیم پیمانه
نمک دو قاشق چای خوری
سیر له شده یک حبه
فلفل تازه ساییده شده به مقدار لازم
جوز هندی یک چهارم قاشق چای خوری
پنیر چدار سفید رنده شده نصف پیمانه
پنیر گرویر نصف پیمانه
پنیر پارمسان یک چهارم پیمانه

مواد لازم برای تهیه خرده نان
مواد غذایی مقدار
نان باگت خرد شده دو پیمانه
کره آب شده سه قاشق غذا خوری
آویشن تازه خرد شده یک قاشق غذا خوری
نمک به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم


طرز تهیه مک اند چیز

امروز می خواهم یک غذای آمریکایی به اسم مک اند چیز را به شما دوستان عزیز آموزش بدهم باید بگویم که این غذا خیلی سنگین است و اصلا برای کسانی که رژیم دارند توصیه نمی شود.

مرحله اول: آماده کردن پاستا
اولین کاری که برای تهیه این غذا انجام می دهیم جوشاندن پاستا است برای این کار حدوداً ۱ پوند ‌پاستا نیاز داریم در زمان قدیم که این غذا سرو می‌شد از ماکارونی استفاده می‌کردند ولی من ترجیح می‌دهم از پاستای فرمی به شکل گوش ماهی استفاده‌ کنم.

نکته: پاستا را زیاد نباید بپزید چون این غذا قرار است داخل فر آماده شود اگر پاستا کاملاً بپزد و داخل فر هم قرار بگیرد خیلی شل خواهد شد پس بهتر است زمانی که کمی سفت است آبکش کنید .

یکی از نکاتی که در رابطه با تهیه این غذا دریافتم این است که این غذا سس زیادی نیاز دارد چون وقتی پاستاها می پزند همه سس را جذب می کنند پس اگر سس زیادی درست نکنید در آخر یک مک اند چیز خشک خواهید داشت من خودم این غذا را به صورت پرس ترجیح می دهم چون فکر می کنم اینطوری خوشمزه تر خواهد بود. قبل از اینکه مراحل تهیه این غذای خوشمزه را شروع کنیم باید بگویم که اگر نگران چاق شدنتان هستید می توانید بعد از میل کردن این غذا کمی آب لیموی تازه استفاده کنید.

مرحله دوم: آماده کردن سس
خب برای تهیه سس داخل یک قابلمه بزرگ هشت قاشق غذا خوری کره می ریزیم شاید این مقدار کره خیلی زیاد به نظر برسد ولی باید بگویم که همین کره هست که باعث خوشمزگی این سس می‌ شود بعد نصف پیمانه آرد اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا یک خمیر صاف و یکدست داشته باشیم و بعد آرام آرام شش و نیم پیمانه شیر و بعد دو قاشق چای خوری نمک اضافه می کنیم. 

پیشنهاد می‌کنم که یک حبه سیر له شده هم به مواد تان اضافه کنید چون مک اند چیز ممکن است یک مقدار بی مزه باشد و سیر باعث مزه دار شدن آن می‌شود ولی اگر تمایلی به اضافه کردن سیر نداشته باشید می توانید حذف کنید چون کاملا اختیاری است بعد مقداری فلفل تازه آسیاب شده و یک چهارم قاشق چای خوری جوز هندی اضافه می کنیم و بعد پنیر را اضافه می کنیم
.

نکته: برای اینکه یک مک اند چیز خوشمزه و خوش طعم داشته باشیم از سه مدل پنیر استفاده می کنیم.

هنگام اضافه کردن پنیر شعله را باید خاموش کنیم چون پنیر ها به راحتی آب می شوند پس نصف پیمانه چدار سفید رنده شده اضافه می کنیم این پنیر باعث کشدار شدن سس می شود نصف پیمانه هم پنیر گرویر. این پنیر مزه قوی‌ تری دارد و به سس  طعم بیشتری می‌ دهد و یک چهارم پیمانه هم پنیر پارمسان اضافه می کنیم و هم می زنیم و زمانی که مواد خوب مخلوط شدند می‌ توانید قابلمه را کنار گذاشته و لایه رویی مک اند چیز را درست کنید.

مرحله سوم: آماده کردن لایه رویی مک اند چیز
لایه رویی از خرده نان خانگی و به آسانی تهیه می شود. اگر این پودر نان را یک بار خودتان در خانه درست کنید دیگر از خرده نان آماده استفاده نخواهید کرد. برای تهیه خرده نان به مقداری نان روستایی نیاز دارید پس می توانید از کمی نان خمیر ترش یا نان ایتالیایی استفاده کنید حتی از باگت فرانسوی هم می توانید استفاده کنید نان را به شکل مکعب های کوچک برش می دهید و به اندازه دو پیمانه از نان خرد شده داخل ظرف غذاساز می ریزیم و به اندازه سه قاشق غذا خوری کره آب شده اضافه می کنیم و یک قاشق غذا خوری آویشن خرد شده تازه و کمی نمک و فلفل برای طعم دار شدن نان ها ریخته و بعد مواد را هم می زنیم تا نان ها پوره شده و یک خرده نان درشت داشته باشیم بعد از تهیه خرده نان یک قابلمه چدنی بزرگ کم عمق را چرب میکنیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم: آماده کردن مخلوط مک اند چیز
پاستاهای آبکش شده را داخل یک کاسه بزرگ ریخته و سس آماده شده را روی آنها می ریزیم و خوب هم می زنیم و بعد مخلوط پاستا و سس را داخل قابلمه چدنی می ریزیم.

و خوب مواد را همه جای قابلمه پخش کرده و صافش می کنیم در آخر روی پاستا ها خرده نان را خوب پخش می کنیم و قابلمه را داخل فر می گذاریم با دمای سیصد و هفتاد و پنج درجه فارنهایت به مدت بیست تا سی دقیقه صبر می کنیم تا خرده نان ها برشته شوند و پاستا ها خوب بپزند. وقتی غذا آماده شد می توانید با کمی فلفل قرمز سرو کنید.

خب در اینجا دستور تهیه این غذا به پایان می رسد امیدوارم که این غذا را امتحان کنید و از خوردن آن لذت ببرید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.